Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] uszczelnienie felg - problem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] uszczelnienie felg - problem
Autor Wiadomość
dexter77 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 147
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 13, 2014 07:51   [R75] uszczelnienie felg - problem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam ponownie :) Od pewnego czasu dziwnie ubywa mi powietrze w jednym przednim kole, tj. pompuję do 2.3 i po 2 dniach jest już 1.6. Typowego "laczka" nigdy nie ma, podjeżdżam na stację, pompuję i ciągle tak samo.

W weekend byłem u wulkanizatora, przejrzeli koło, żadnych dziurek - nic. Stwierdzili, że trzeba uszczelnić felgę, ponieważ najprawdopodobniej ucieka gdzieś bokiem bo widać pewne "ubytki". Ok, uszczelnili, napompowali i było ok. Wczoraj przejechałem ponad 100 km na trasie, wszystko się trzyma idealnie.

Dziś rano idę do auta, a tam "laczek". Założyłem zapasówkę, a podczas zdejmowania koła słyszałem jak jeszcze schodzi powietrze między felgą a oponą, czyli jednak ucieka gdzieś bokiem. Pytanie co teraz z tym zrobić, czy wulkanizator spartolił robotę, wydaje mi się że trzeba uszczelnić to ponownie, chyba że jest jakaś inna metoda? Nie chcę ponownie takiej samej sytuacji :)

Koła to 225/45/17.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 13, 2014 07:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 13, 2014 11:42   

A może wentyl do wymiany
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dexter77 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 147
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 13, 2014 12:57   

Wentyl jest ok, koło było sprawdzane w weekend u wulkanizatora. Tak jak napisałem, sam słyszałem jak schodzi powietrze między felgą a oponą :) Pytanie czy jest jakiś dobry sposób na uszczelnienie felgi, czy też jej regenerację :)
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Paź 13, 2014 17:20   

dexter77, felga jest krzywa i opona nie przylega do niej idealnie, zwróć uwagę czy dużo masz na niej ciężarków, jeśli tak to dało się ją wyważyć, ale krzywizna jest zbyt duża.
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
dexter77 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 147
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 14, 2014 08:04   

Wyważników jest kilka, także sporo. Czyli że niby felga cała do wymiany? :D
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 14, 2014 08:11   

felga raczej do prostowania... choć miałem kiedyś fele z rantem które gięły się jak plastelina.

Opony nowe czy używane? może stopka opony jest gdzieś naderwana... też miałem taki przypadek i wtedy opona do wymiany
_________________
75 Red Edition
 
 
dexter77 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 147
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 14, 2014 08:14   

opony letnie nowe z tego roku, w sumie za chwilę będę przekładał razem z felgami na zimowe 15tki, ale przydałoby się w takim razie zregenerować tą 17tkę już na przyszły sezon :) Dziś jadę do wulkanizatora, zobaczymy co powie i jaki będzie efekt po uszczelnieniu, jeśli kilka dni wtedy będziemy działać dalej :)
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Wto Paź 14, 2014 08:15   

dexter77 napisał/a:
Wyważników jest kilka, także sporo. Czyli że niby felga cała do wymiany? :D

Sporo czyli ile? Bo kilka to zarówno trzy jak i dziewięć :mrgreen: . Duża ilość ciężarków może być spowodowana również problemami z oponą, nie tylko wynikać z krzywizny felgi. Zwłaszcza opony Made in China trzeba czasami kilkakrotnie podczas wyważania obracać na obwodzie felgi, żeby uzyskać optymalną ilość ciężarków. Dobrzy wulkanizatorzy tak właśnie robią. Partacze ładują ciężarki do oporu bo tak łatwiej. Wracając do meritum, porządne oczyszczenie rantu felgi i sprawdzenie rantu opony powinno załatwić sprawę. Felga musiałaby być naprawdę w fatalnej kondycji, żeby puszczać powietrze "bokiem".
 
 
dexter77 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 147
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 14, 2014 17:55   

ok byłem u majstra, jak się okazało było wbite jakieś szkło, czyli fatalny zbieg okoliczności ze wcześniejszym uszczelnieniem...

Ale pojawił się inny problem, zanim zmieniłem laczka koło zrobiło pół obrotu bez powietrza (koła były skręcone i przed wymianą musiałem je wyprostować) i jest ślad od felgi wewnątrz opony, przetarta od rantu felgi :evil: wulkanizator powiedział, że nie daje gwarancji na to, że opona wytrzyma... Niestety ja tutaj fachowcem nie jestem, więc nie wiem czy taka usterka faktycznie skłania do kupna nowej opony, czy też po prostu chciał mnie naciągnąć na kupno :?: Tutaj prośba o opinię forumowiczów.

W każdym razie oponę zakleił, napompował i spokojnie dojechałem.
 
 
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 14, 2014 18:02   

To może ja się podłączę:-)
Wg mnie opona to najważniejszy element auta - każdego - jeśli chodzi o bezpieczeństwo. To ona jest elementem łączącym samochód z jezdnią i uważam że na tym elemencie nie warto oszczędzać, więc jeśli doznała jakichś uszkodzeń powinieneś ją wymienić,
To tyle ode mnie w kwestii opon i ich stanu ;-)
 
 
dexter77 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 147
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 15, 2014 18:44   

Nie ma co, chyba faktycznie lepiej wymienić i nie zastanawiać się, czy podczas jazdy coś się stanie :)

[ Dodano: Sro Paź 15, 2014 19:44 ]
Jeszcze pytanie, opony nówki zakupiłem w marcu, teraz chce wymienić przez to całe uszkodzenie tylko jedną (a nie dwie na osi), dokładnie ten sam model, bo pozostałe są w stanie bdb i bieżnik na głębokość ok. 7-8 mm. Czy nowa sztuka ma podobną głębokość bieżnika? jak to jest? będzie widoczna różnica?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 15, 2014 18:49   

nowa ma 8mm
_________________
75 Red Edition
 
 
dexter77 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 147
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 15, 2014 19:32   

Czyli praktycznie zero różnicy, w sumie przejechałem od marca około 3-4 tys max. No chyba, że źle zmierzyłem głębokość :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] uszczelnienie EGR
szpynior Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Cze 17, 2012 12:07
Pieta
Brak nowych postów [R75] uszczelnienie silnika
kmisiowy Rover serii 75, MG ZT 15 Nie Kwi 21, 2013 11:06
leszczu
Brak nowych postów [R75]uszczelnienie wydechu
dafit Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Mar 28, 2013 09:59
piotrek1000
Brak nowych postów [R75] Uszczelnienie skrzyni biegów
Ozi546 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Maj 10, 2019 22:30
Ozi546
Brak nowych postów [R75] Demontaż/ uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia CR.
Jacek85 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 15, 2015 08:41
AdaskoC



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink