Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT - problem z zamkiem bagażnika]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT - problem z zamkiem bagażnika]
Autor Wiadomość
dolchus 



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 8



  Wysłany: Czw Gru 11, 2014 04:39   [MG ZT - problem z zamkiem bagażnika]
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

Witam!
Mam problem z zamkiem klapy bagaznika W MG ZT+. Kiedy naciskam guzik to przeskakuje zamek 4/5 razy az tlucze i mimo to klapa sienie otwiera. Kiedy chce otworzyc bagaznik kluczykiem dzieje sie to samo, chyba ze przekrece jednoczesnie ciagnac klape do góry. O co chodzi? Mial ktos podobny przypadek?
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 11, 2014 04:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Czw Gru 11, 2014 07:35   

Musisz wyregulować klapę na tych odbojnikach gumowych. Nie pamiętam czy w gore czy w dol. Ale popróbuj i powinno być ok :-)
 
 
dolchus 



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 8



Wysłany: Czw Gru 11, 2014 12:13   

Nie wiem czy to pomoże bo nic z klapą się nie stało a zamka nikt nie dotykał. Zrobiło się to ot tak z dnia na dzień. Spróbóję i dam znać co i jak ;)
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 11, 2014 13:45   

Samo z siebie to raczej nie :D , ja mam tak co rok jak się zaczynają temperatury na - . regulacja odbojników klapy powinna pomóc tak jak radzi AdaskoC
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Czw Gru 11, 2014 15:01   

dolchus, dobra regulacja starcza na lata jesli nikt tego nie dotyka. Ale rob jak chcesz, mozesz bezsensownie szukac w czymś innym przyczyny ;)
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Czw Gru 11, 2014 23:27   

u mnie podobnie, przychodzi temp ujemna i się zaczyna, muszę zerknąć na regulacje w takim układzie - dzięki
 
 
dolchus 



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 8



Wysłany: Pon Sty 05, 2015 11:38   

Witam ponownie! Dopiero mialem czas się nim ponownie zająć ale bezskutecznie. Dobieralem sie do tych gum jednak nie chcialem niczego zepsuc. Więc dalej jest jak bylo. To ten element trzeba ustawić, prawda? http://s6742.chomikuj.pl/...lsvFiJ5ufY&pv=2
Jak to wyregulować? Pozdrawiam
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Sty 05, 2015 11:49   

Kurde mam identyczny problem klapa trzepie, trzeba ją kluczykiem otworzyć i od razu ciągnąć:D

I do tego jeszcze jest dodatkowy minus, że często nie idzie jej zamknąć, albo jest jakoś niby zamknięta i przy zamknięciu auta z pilota jest krótkie trąbnięcie (alarm). Czasem nie idzie w ogóle auta zamknąć i pokazuje otwarty bagażnik
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 05, 2015 12:28   

Wkręcając i wykręcając.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
dolchus 



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 8



Wysłany: Pon Sty 05, 2015 12:32   

Wlasnie, tez mam problem z trąbnieciem. Ktokolwiek wie dlaczego sie tak robi?
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Sty 05, 2015 15:21   

dolchus napisał/a:
Wlasnie, tez mam problem z trąbnieciem. Ktokolwiek wie dlaczego sie tak robi?


Doszedłem do wniosku, że to trąbnięcie to właśnie efekt tego, że klapa nie jest domknięta (niby jest bo jej nie otworzysz), ale na czujnik pewnie widzi, że nie jest dociągnięta i alarm daje krótki znak.
Na 100 % przez to się dzieje. Co prawda do fachowego wyjaśnienia tej sytuacji mi daleko, ale po kilkunastu takich próbach doszedłem do wniosku, że w tym tkwi problem.

Jak zamknę klapę za pierwszym razem to wszystko jest OK, a jak zamknę dopiero za którymś razem to wtedy jest pojedyncze krótkie trąbniecie (mimo, że klapa zamknięta).
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Sty 05, 2015 16:09   

To bardzo proste, jeśli odboje są wkręcone to klapa nie odbija, a co za tym idzie, zamek który tym steruje przeskakuje kilka razy bo jest to zamek elektromagnetyczny, a więc należy odboje wykręcić tak aby klapa po jednokrotnym naciśnięciu odbijała do góry, ale wówczas pojawi się problem z zamykaniem bo odboje stawiają opór zamkowi, wniosek taki ,że trzeba się z tymi odbojami pobawić żeby to grało, mi się nie udało tego ustawić, raz przeskakuje dwa razy innym razem raz.
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Sty 05, 2015 16:57   

To w takim razie na moje to tak samo albo bardzo podobnie jest z maską?
Tez wyskakiwał mi komunikat o nie zamkniętej masce - pewnie też odboje są tak nakręcone, że maska jest zatrzaśnięta, a czujnik otwarcia maski jest nie do końca wciśnięty?
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Sty 05, 2015 17:03   

j0zek, w masce jest inaczej bo zamek jest zwykły mechaniczny, więc czujnik jest gdzieś w odboju i tam trzebaby szukać przyczyny, ja tematu maski nie przerabiałem w praktyce więc mogę sie mylić.
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sty 05, 2015 17:50   

paolinio napisał/a:
jest to zamek elektromagnetyczny,
paolinio, to nie jest zamek elektromagnetyczny , a zamek zatrzaskowy otwierany przez silniczek el. jednokierunkowy zwalniający zatrzask na polecenie BCU kiedy mikrowyłącznik zewrze do masy. W momencie zatrzaskiwania zamka (zamykania pokrywy ) mikrowyłącznik jest w stanie otwartym. Jak otwieramy kluczykiem, to mikrowyłącznik w zamku naciskany mechanicznie zwiera do masy i jest uruchamiany silniczek zwalniający zaczep.

[ Dodano: Pon Sty 05, 2015 17:50 ]
rolę mikrowyłącznika w zamku, spełnia przycisk w słupku do otwirania pokrywy, też zwiera do masy dając sygnał BCU do uruchomienia silniczka.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 05, 2015 18:33   

SeniorA napisał/a:
Jak otwieramy kluczykiem, to mikrowyłącznik w zamku naciskany mechanicznie zwiera do masy i jest uruchamiany silniczek zwalniający zaczep.


chyba nie do końca, bo po odłączeniu akumulatora nadal można otworzyć bagażnik kluczykiem pomimo, że silniczek nie ma zasilania, bębenek musi być połączony mechanicznie z zatrzaskiem

paolinio napisał/a:
j0zek, w masce jest inaczej bo zamek jest zwykły mechaniczny, więc czujnik jest gdzieś w odboju i tam trzebaby szukać przyczyny, ja tematu maski nie przerabiałem w praktyce więc mogę sie mylić.


Przy masce jest zwykła krańcówka, zdarzyło mi się, że w trakcie jazdy zapalała się kontrolka otwartych drzwi, powodem był zamek od maski zaczep załapał tylko z jednej strony maski a drugą podwiewało w trakcie jazdy
_________________
75 Red Edition
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sty 05, 2015 20:27   

longer86 napisał/a:
chyba nie do końca, bo po odłączeniu akumulatora nadal można otworzyć bagażnik kluczykiem pomimo, że silniczek nie ma zasilania, bębenek musi być połączony mechanicznie z zatrzaskiem
tak , bo mechaniczne otwierania za pomocą cięgna jest zabezpieczeniem na wypadek awarii elektrycznej ( np. brak zasilania ) , zresztą w bębenku kluczyka też jest wyłącznik zwierający do masy żeby BCU wiedziało jak jest otwierany bagażnik , czy kluczykiem, czy przyciskiem na słupku ( chodzi o blokadę otwierania z kabiny podczas jazdy z prędkością powyżej 10 km/h ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Sty 05, 2015 22:25   

Kombinowałem dzisiaj z odkręcaniem i dokręcaniem tych gumowych odbojników i jedynie udało się zrobić tak, że klapa zamyka się od razu i nic nie pika, natomiast problem z tym pukaniem 3 razy przy otwieraniu nadal występuje:/
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 05, 2015 22:28   

j0zek, to znaczy że jeszcze musisz pokręcić. To dośc precyzyjna robota, ale daje fajny efekt w postaci spokoju z bagażnikiem ;)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 05, 2015 22:52   

potwierdzam... na mrozie pukało mi kilka razy i nie mogłem otworzyć bagażnika, podregulowałem, w tej chwili zamykając bagażnik jest nawet taki przyjemniejszy odgłos, a otwierając klapę odskakuje ona delikatnie do góry wypychana przez te odbojniki... potwierdzam rozwiązanie problemu nic tylko kręcić :D
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z zamkiem
Gość Rover serii 75, MG ZT 13 Sob Sty 17, 2015 11:59
zbygru
Brak nowych postów [R75] Problem z zamkiem
nitta Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Lut 13, 2009 11:09
SeniorA
Brak nowych postów [R75] problem z zamkiem
bobek2525 Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Sie 16, 2017 11:19
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Problem z zamkiem
Marian2oo6 Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Mar 31, 2015 20:27
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Problem z tylnym zamkiem
tommsz Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Sie 26, 2010 16:19
tommsz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink