1. Jeśli tylko licznik i kilometry to prawdopodobnie prawy przód.
2. Teoretycznie nic trudnego, w praktyce kilka rzeczy może pójść nie tak, więc jeśli nie czujesz się na siłach dłubać to oddałbym do dobrego mechanika.
W takim razie chyba zaryzykuję. A czy niewłaściwe działanie tego czujnika może mieć wpływ na nieprawidłowe wskazania poziomu paliwa, czy to już inna sprawa?
Zależy co rozumiesz przez niewłaściwe. Chociaż raczej przyczyny nieprawidłowego działania wskaźnika poziomu paliwa upatrywałbym w usterce pływaków w baku.
U mnie nie działa lewy czujnik. Czasem po odpaleniu, szczególnie w ostatniej ćwiartce, mam już rezerwę i dopiero po chwili, prawdopodobnie gdy pompa trochę popracuje, wskazówka się podnosi, czasem nawet dość znacznie.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Problemy pojawiły się jednocześnie więc pomyślałem że dwie usterki mogą mięć coś wspólnego z sobą. W jaki sposób sprawdzić te błędy? Nigdy wcześniej nie sprawdzałem w żaden sposób wyświetleń komputera.
Najpierw przytrzymujesz przycisk resetu przebiegu chwilowego przez ok. 5 sek. później przechodzisz do pozycji 19 i klikasz na L_OFF, następnie idziesz do pozycji 6 (wszystko jednym przyciskiem)... a dokładnie masz to opisane tutaj:
Doczytałem właśnie na brytyjskim forum, że opis niektórych funkcji IPK zaadoptowany z BMW nie do końca pokrywa się z rzeczywistością w naszych R75.
Zdaje się, że pozycja 6.0 zwraca zawsze tylko jeden wynik (nie dwa, jak sugeruje instrukcja), pozycja 6.1 jest nieużywana, a pierwsza cyfra w 6.2 to wspomniany wcześniej wskaźnik diagnostyczny (1,2,3, np. dla 1_6.2 - __0134 to będzie to "1" na samym początku), a podana za nim wartość może być - ale nie jest to pewne - wskazaniem z drugiego czujnika.
Wg. innej opinii obydwa wskazania (6.0 oraz 6.2) to całkowita ilość paliwa w baku sumowana z obydwu czujników. Tylko skąd wtedy różnica między nimi?
Hmm... najlepiej byłoby porównać wskazania ze wskazówką na zegarach i faktyczną ilością paliwa w kilku sztukach, wtedy będziemy mieć więcej pewności. O.o
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
W takim razie chyba zaryzykuję. A czy niewłaściwe działanie tego czujnika może mieć wpływ na nieprawidłowe wskazania poziomu paliwa, czy to już inna sprawa?
U mnie 2 tygodnie temu padł czujnik prawy przód. Oczywiście brak licznika kilometrów, strzałka paliwa wariowała ponieważ komputer nie liczy przebiegu i nie potrafi obliczyć zmiennej zużycia na podstawie niepełnych danych. Jak wiadomo nasze auta pokazują stan paliwa zależnie od warunków takich jak temperatura silnika, prędkość z jaką jedziemy itp.
Ja nie bawiłem się w wydłubywanie starego czujnika z piasty, zamówiłem używana piastę z czujnikiem (sporo tego na allegro) za 70 zł i zamontowałem. problem solved .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum