Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2001
Witam użytkowników 75-ek!
Nieraz korzystałem z waszych porad krok po kroku więc postanowiłem się odwdzięczyć i dać coś od siebie. Wielu zastanawia się czy LEDy do jazdy dziennej będą pasować do 75-ek przed liftem. Sam taki posiadam i postanowiłem zaryzykować.
Jedynym możliwym miejscem na montaż jest halogen przeciwmgielny z przodu. Ponieważ nie miałem w swoim R halogenów z przodu to zakupiłem same maskownice. Pasują plug&play do wersji bez halogenów.
Mówimy tu oczywiście tylko i wyłącznie o lampach okrągłych a nie jakiś ledowych pasków ala golf 3.
Ja zakupiłem taki zestaw:
http://www.sklep.hadron.p...510L-ringi.html
Mogą być oczywiście inne ale ważne żeby miały średnicę 7cm i pierścienie maskujące do 9cm średnicy. Lampy które ja kupiłem mają 2 tryby pracy:
1) przy zgaszonych światłach palą się 4 diody wewnątrz
2) przy zapalonych światłach diody gasną a zapala się zewnętrzny biały ring led
Dodatkowo potrzebujemy:
- 1 arkusz papieru ściernego 300-500 gr
- 2 arkusze papieru ściernego 150 gr
- rozpuszczalnik
- farba czarna matowa (może być do felg) w sprayu
- szpachlówka do plastików
- taśma malarska
Przejdźmy więc do pracy. Z powodu limitu 5 załączników zamieściłem tylko zdjęcia z najważniejszych etapów pracy.
1) Podstawowym problemem jest to jak zamontować okrągłą lampkę w owalną maskownicę. W tym pomoże nam największa maskownica. Zakładamy ją na lampę. Lampkę przykładamy do maskownicy najbliżej wewnętrznego krańca (czyli od strony chłodnicy). Niestety pozostaje nam spora przerwa w kształcie półksiężyca.
Przykładamy więc karton i odrysowujemy kształt dziury. Potem szukamy czarnego plastiku żeby z niego wyciąć półksiężyc (zwiększając go rzecz jasna o ok. 7mm)
Ja wykorzystałem lampkę stopu z R75(oczywiście była uszkodzona - miała połamane zaczepy). Po złożeniu wszystkiego powinno to wyglądać tak:
Ponieważ nie mieszczą mi się podpisy pod zdjęciami to dopiszę tu:
- po przyklejeniu wyciętego plastiku szpachlujemy dziurę szpachlówką do plastików
Nakładamy warstwy z umiarem żeby potem nie szlifować papierami ściernymi 2 godziny
Szlifujemy najpierw 150 potem gładzimy 300-tką. Odtłuszczamy całość rozpuszczalnikiem i malujemy na czarny mat
- po przeschnięciu montujemy w aucie i podpinamy kable:
Jednotskę sterującą przymocowałem do boku skrzynki bezpieczników
Czarny - masa
Czerwony - zasilanie ledów 12V - ciągnąłem z gniazda zapalniczki bo tam pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka
Żółty - przełączanie trybu pracy ledów na ring - lutujemy do czerwono-czarnego przewodu w kostce reflektora.
Zyczę udanej pracy z ledami. Za chwilę dodam zdjęcia pracujących ledów bo tu się nie zmieściły.
[ Dodano: Sro Lut 25, 2015 20:45 ]
założone ledy
[ Dodano: Sro Lut 25, 2015 20:45 ]
założone ledy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 25, 2015 20:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Lampy które ja kupiłem mają 2 tryby pracy:
1) przy zgaszonych światłach palą się 4 diody wewnątrz
2) przy zapalonych światłach diody gasną a zapala się zewnętrzny biały ring led
Punkt drugi jest niezgodny z obowiązującymi przepisami.
HarryVip, jeżeli ma homologację na światło pozycyjne to jest w pełni zgodny z przepisami - istnieją takie dzienne. To tak samo, jak dziennie i kierunkowskaz w jednym - można sobie oryginalny kierunek zastąpić właśnie taką lampą dzienną w jego miejscu i mieć dwie lampy w jednej.
HarryVip, jeżeli ma homologację na światło pozycyjne to jest w pełni zgodny z przepisami - istnieją takie dzienne. To tak samo, jak dziennie i kierunkowskaz w jednym - można sobie oryginalny kierunek zastąpić właśnie taką lampą dzienną w jego miejscu i mieć dwie lampy w jednej.
Producent podaje homologacje E4 0052, RL 00. Światła pozycyjne wymagają homologacji A02 8203. Tak więc nadal punkt drugi jest sprzeczny z obowiązującymi przepisami.
dla mnie masakra, praktycznie niewidoczne. Mając soczewy wręcz prosi się o zakodowanie DRL w długich i robota zrobiona a nie kombinacje bądź co bądź tandetnymi ledzikami
Ja mam założone przez poprzedniego właściciela dzienne paseczki i są tandetne, ale wiązka jest... Myślałem o zmianie lamp na takie. Wyglądają jak oryginały (reflektorowe, podświetlany jest odbłyśnik podobnie jak w normalnej, a nie ledowej lampie). Wstawić to w p/mgielne których nie mam i podpiąć pod istniejącą wiązkę. Ogólnie takie dzienne są ok, ale muszą jasno świecić i być widoczne z daleka. Mój tato ma u siebie w Scenicu porządne dzienne i naprawdę, widoczny jest z baaaaardzo daleka, a i w nocy one wręcz rażą, gdy wyłączy światła.
pelson91, dobrze prawisz Mając możliwość programowania LSM pod DRL'e w długich światłach szkoda zachodu. Ledy w takiej postaci według mnie szpecą. A lepsze czy gorsze, po czasie zaczną migotać. W dodatku koszta większe i kombinacje. Mam zaprogramowane DRL'e w długich, lampy soczewkowe, jutro wrzucę jak u mnie to wygląda
Ja mam wiązkę do dziennych, więc zamiast targać całą i programować DRL bez homologacji w długich, wolę dla świętego spokoju wymienić lampy na porządne. Po prostu.
robią bez problemu, to zwykłe ringi tylko to jako dodatek, nie jako pełnoprawne dejlajty
A te diodory w miejscu halogenów... wygląda to jak lampki łazienkowe załóż oem halogeny, zaprogramuj sobie drl z drogowych i po sprawie, milion razy lepszy efekt.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
HarryVip, lampy mają homologcję, dostałem odpowiednie pismo - reszta mnie nie obchodzi
MatiNitro, wybacz ale wygląda to conajmniej źle. Mi się to nijak nie podoba, jeszcze żółte światło jak w starych golfach
MD, i tak będziesz musiał jak ja rzeźbić w maskownicach
HarryVip, lampy mają homologcję, dostałem odpowiednie pismo - reszta mnie nie obchodzi
A powinna. Homologację mają na dzienne to raz. Dwa, homologacja nie zastąpi właściwego montażu i podłączenia. Kodeks drogowy wyklucza używanie świateł do jazdy dziennej razem ze światłami mijania to trzy. Amen.
Dawidovs napisał/a:
MatiNitro, wybacz ale wygląda to conajmniej źle. Mi się to nijak nie podoba, jeszcze żółte światło jak w starych golfach
Kwestia doboru żarówek.
BTW stare golfy nie miały opcji DLR na drogowych. Nowsze mają.
Ring ledowy to nie światło dzienne i może palić się razem ze światłami mijania.
Nowe golfy mnie nie obochodzą..
Ale ty lubisz się sprzeczać o cokolwiek i dokręcać śrubę to zresztą już wiem..
Ring ledowy to nie światło dzienne i może palić się razem ze światłami mijania.
Nowe golfy mnie nie obochodzą..
Ale ty lubisz się sprzeczać o cokolwiek i dokręcać śrubę to zresztą już wiem..
Nie kolego. Trzymam się po prostu faktów, które Ty (tu się grzecznościowo używa wielkiej litery ) za wszelką cenę próbujesz kwestionować. Byle postawić na swoim. Nie potrafisz zaakceptować oczywistych faktów. Nie sprzeczam się z nikim. Po prostu kolego wypowiadam się na forum bo w tym celu powstało. Nie mogę patrzeć obojętnie na wypowiedzi ignorantów w stylu mam pismo i mam to w ..... Zapoznaj się z kodeksem drogowym w części oświetlenia i art. 51 w kwestii świateł do jazdy dziennej. Dowiesz się co z czym i dlaczego ma się świecić. I nie spinaj się tak bardzo. Wrzuć na looz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum