Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Wrz 27, 2015 00:10 [R75 i ZT] tempomat instalacja od 0
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Alo alo
Chciałbym doposażyć auto w tempomat.
Czytałem już tematy jak wszystko zainstalować, z tym, że opisywane solucje miały już kabelki przygotowane pod tempomat i nie było problemu.
U mnie problem polega na tym, że kompletnie nie mam nic pod tempomat.
W konsoli środkowej przy tym przycisku tempomatu on jest połączony z jakimiś kabelkami, ja tych kabelków nie mam.
Pytanie do Was, jakie i gdzie te kabelki z czym połączyć i w czy w tym przypadku trzeba coś programować czyja sytuacja wygląda?
Na obecną chwilę miałbym:
- Przycisk w konsoli środkowej tempomatu
- przyciski na kierownicy
- czujnik pod sprzęgło
- moduł tempomatu ze stelażem
Chętnie też bym się coś więcej na ten temat dowiedział ponieważ jestem w podobnej sytuacji i skompletowałem podobny zestaw tyle że nie mam wiązki kablowej obok bezpieczników ani w konsoli środkowej, a już przewertowałem nawet angielskie fora.
W konsoli środkowej przy tym przycisku tempomatu on jest połączony z jakimiś kabelkami, ja tych kabelków nie mam.
Aż dziwne. Mając MG ZT - stawiam na jakiś 2003/2004 rok - to spodziewałbym się kompletnej wiązki pod tempomat, grzane stołki i roletę w sedanie. Często jest tak, że te kabelki są owinięte taką szarą gąbką.
Masz jakikolwiek przycisk na konsoli środkowej? Pytam o te na dole (grzanie lewego krzesła, roleta, tempomat, trakcja, grzanie prawego stołka) ?
Po zdemontowaniu schowka (tego nad nogami pasażera), na górze powinien być przykręcony moduł BCU (komfortu) czarny lub biały, a obok niego powinna być wiązka z w tyczką pod moduł tempomatu właśnie.
Jeśli by się okazało, że nie masz instalacji, to musisz na własną rękę kombinować. To już pewne ryzyko jest, ale dla kogoś wprawnego w kabelkach nie powinno stanowić problemu wielkiego. Musisz mieć tylko wtyczki pod wszystkie wtyczki.
Dołączyłem Ci poglądowe obrazki z RAVE'a.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
A ta wtyczka obok modułu komfortu ma być do niego przyczepiona czy jakoś wisieć luzem? Jestem zdesperowany tym szukaniem już stąd te pytania Po prostu chcę się upewnić na 100% że dobrze szukam Ale rozumiem że prawdopodobieństwo że takowej wiązki nie mam jest dosyć spore jeśli mój rover jest z 2000 roku i jest w wersji business czyli taki trochę golas z klimą manualną?
we wszystkich roverach jest instalcja a szczególnie w tych z początku produkcji trzeba dobrze poszukać
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Nie Wrz 27, 2015 11:58
sknerko, niestety nie we wszystkich jest instalacja z dodatkowymi przyłączami, często trafia sie wersja instalacji "bieda" szczególnie w autach LHD, w anglikach praktycznie zawsze jest instalacja z dodatkowymi wtyczkami.
Ba, mało tego, sporo mialem R75 bez klimatyzacji nawet.
Głównie w poliftach i ZT sa biedne instalacje, ale tez nie w każdym.
j0zek, jak chcesz to mam angielskie instalacje elektryczne do CDT i sa pod tempomat, mozesz wtedy zobaczyć gdzie powinny być podłączone przewody i ewentualnie wpiąć je do swojej instalacji, ale to juz na PW
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Wrz 27, 2015 15:45
Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.
Marek, nie mam żadnego z możliwych przycisków.
Jesli chodzi o te wtyczki za schowkiem pasażera, to jutro rozkręcę i sprawdzę. Nie pamiętam zbytnio co tam było, bo tempomat mnie wtedy nie interesował jeszcze.
Z tego co pamiętam, to jakąś białą skrzyneczkę tam mam, którą wytłumiałem gąbką bo drżała o metalową rurę.
Hm... to jak Ci się uda zrób fotkę oznaczeń tej białej puszki, którą widzisz nad schowkiem (za schowkiem). Myślałem, że masz białe (kremowe) BCU, a to by znaczyło, że szyby tylko przód w elektryce.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum