Wysłany: Sro Paź 07, 2015 19:48 [R75] Problem z 3 lampą stop + zamek tylnej klapy + zawias
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Cześć, dzień doooobry!
Mam trzy problemy z moim Dinozaurem:
3 lampa stop żarzy się kiedy nie jest włączona. Był o tym temat na forumie, ale... u mnie jest to o tyle nietypowe, że żarzyć się zaczyna tylko po włączeniu świateł pozycyjnych - wtedy wszystkie diody (oprócz jednej) delikatnie się palą, raz po raz pulsując nieco mocniej. Podczas pracy (wciśnięty pedał) zapalają się równo wszystkie.
Podejrzewałem LEDowe oświetlenie rejestracji własnej konstrukcji - can-bus rozwiązałem zworką z oporników. Prąd płynie mniejszym oporem, prawie 400 ohm na zwarciu działa jednak na komputer (jest to metoda sprawdzona). Odpiąłem jednak całkowicie obie wtyczki oświetlenia rejestracji i lampa dalej się żarzyła - czyli to nie to.
Ktoś ma jakiś pomysł na tę kwestię?
Druga sprawa to zamek w klapie bagażnika, a dokładniej jego bębenek. Zmieniałem klapę i w sumie to jeżdżę z nią już długo, ale nie miałem czasu i chęci się za to brać. Jak przełożyć bębenek pod kluczyk? Nie potrafię z nic tego ustrojstwa wyjąć, a nie chcę nic uszkodzić. Stara klapa zajmuje miejsce na strychu tylko dlatego, że czeka właśnie na przeszczep bębenka zamka.
Ostatnia kwestia dotyczy sworznia prawego wahacza. Popękała lekko jego gumka i trzeba coś z tym zrobić. Da się jakoś samą tę gumkę wymienić? Bo sam sworzeń wygląda na element nierozbieralny w wahaczu. No i zawieszenie koszmarnie skrzypi podczas pracy (np. zjechanie z krawężnika, najazd na próg zwalniający), ale podejrzewam, że woda się dostała na ten prawy sworzeń i to jego wina.
Pozdrawiam,
MDuś.
_________________ Jam jest MD, władca Dinożaurów
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 07, 2015 19:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
longer86, wystarczy odkręcić osłonę ze środka? Nic nie połamię, kuku nie zrobię? A z gumką tak mi mechanik znajomy też doradził - zostawić mu na jeden dzień, on czegoś poszuka. Gdyby skrzypienie nie ustało, to gdzie indziej szukać problemu? Tuleje wahaczy?
Edit:
Po ciemku tej osłony nie ściągnę, odkręciłem dwa wkręty, ale coś jeszcze trzyma tę trzecią lampę stop. Zauważyłem jednak ciekawą rzecz, lampa jest odklejona od szyby, na obrzeżu lampy znajduje się czarna pianka - nie przylega ona jednak do szyby i od tyłu jest szpara. Czy mogła się tamtędy po prostu wilgoć dostać?
Nie wiem jak to jest połączone, ale mialem bardziej na myśli tylne lampy, może tam coś nie halo. Ledy są bardziej wrażliwe, na żarówkach stopu w tylnych lampach może tego nie być widac
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Paź 08, 2015 06:44
Jeśli chodzi o lampę trzeciego stopu, to najpierw odkręcasz te dwa wkręty na krzyżak i delikatnie odciągasz pokrywkę bo jest na dodatkowych zatrzaskach. Reszta lampy trzyma się na dwóch śrubkach M5 i wystarczy odkręcić nakrętki. Wsuwka na kabelkach ma zatrzask który wystarczy nacisnąć żeby rozłączyć i już trzymasz całość w garści. Jeśli masz szparę, to prawdopodobnie albo poluzowały się te dwie nakrętki trzymające całość do szyby, albo rozkruszył się plastik obudowy bo tak było u mnie i dlatego miałem tam gości, czyli jednego pająka i coś jeszcze, ale to już jest sprawa dla Niesiołowksiego.
Odpiąłem dziś tylne lampy i nadal 3 stop lekko się żarzył. Jednak gdy podpinałem lampy zauważyłem, że w trakcie wsuwania wtyczki zapaliła się lampa stopu razem z pozycją, a po dosunięciu wtyczki do końca i zatrzaśnięciu jej gasła. Tak się po prostu dzieje, czy może mam wilgoć we wtyczkach i powinienem wrzucić do bagażnika parę gazet i potraktować wtyczki suszarką? Organoleptycznie - wzrokowo czy na dotyk - wydawały się być ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum