Wysłany: Pon Gru 14, 2015 20:52 [R45] Wyjęcie komputera do oględzin flaczków bez odpin. akum
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004
Witam. Czy ktoś wyjmował komputer (ECU) z roverka ?
Mam zamiar wyjąć ecu celem rozebrania i dokonania "wzrokowo" oględzin. Pytanie który sposób jest bezpieczny lub czy ktoś już to robił według następującego sposobu :
1.brak kluczyka w stacyjce, odłączam wtyczki (pierwsza od lewej lub pierwsza od prawej - bez znaczenia ... ?), wyjmuję Ecu
2.Brak kluczyka w stacyjce, odłączam akumulator, odłączam wtyczki (pierwsza od lewej lub pierwsza od prawej - bez znaczenia ... ?), wyjmuję Ecu
Czy ktoś wie która wtyczka dostarcza zasilanie do ECU ? Jeżeli ta mniejsza to w przypadku sposobu nr 1 mam możliwość (po przekręceniu kluczyka) odczytania napięcia wprost z pinów wychodzących z ECU (na wtyczce nr 2 czyli tej większej)?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 14, 2015 20:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Gru 15, 2015 15:37
To nie ma żadnego znaczenia. Po prostu odepnij wtyczki i wyjmij... W małej wtyczce na Pinie 80 jest grubszy przewód, bodajże fioletowy - stałe zasilanie sterownika. Duża wtyczka to cała wiązka silnika, tzn. wszelakie czujniki, wtryskiwacze, krokowiec, sondy lambda (za katem również) i wszystkie "wyjścia" ze skrzynki przekaźników (przewody brązowe z różowym/fioletowym paskiem), czytaj zasilanie grzałki sondy, cewek, krokowca itd. W małej jest sterowanie przekaźnikami w skrzynce, sterowanie obrotomierzem, przewód do immo, kontrolka check engine, linia K do złącza OBD, trzy przewody masowe sterownika, zasilanie po stacyjce i jak wyżej zasilanie stałe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum