Wysłany: Nie Sty 31, 2016 19:00 [Rover 1,8T] Wentylator chłodnicy nie wyłącza się.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003
Panie i Panowie. Przy spokojnej jeździe poza miastem, przy prędkości (przykładowo) 60 km/h i temperaturze zewnętrznej +2 stopnie, przy wyłączonej klimie załącza się po jakimś czasie wentylator chłodnicy. Pracuje do momentu, kiedy zgaszę silnik po zaparkowaniu samochodu. Po krótkiej chwili, gdy uruchomię silnik, wentylator już nie pracuje aż do chwili ponownego załączenia. Wydaje mi się, że w trasie chłodnica powinna być chłodzona powietrzem a wentylator powinien włączyć się np. w korku i wyłączyć po schłodzeniu chłodnicy. Dodaję, że wskaźnik temperatury prawidłowo cały czas w połowie skali, nowy termostat PRT i korek zbiornika płynu chłodniczego (gdyby to miało jakieś znaczenie). Czy może ktoś miał podobną dolegliwość?? Mój zachowuje się, jakby nie dawał rady schłodzić cieczy. Pozdrawiam!
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 31, 2016 19:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
[ Dodano: Nie Sty 31, 2016 19:59 ]
Bo to że wskazówka pokazuje dobrze wcale nie oznacza że temperatura nie jest już powyżej 105'C bo przy takiej załącza się wentylator.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
[ Dodano: Pon Lut 01, 2016 17:14 ]
Cały czas pod górę....
Nie mogę odczytać temperatury cieczy. Robię jak w/g polecenia, tj wyświetla mi się komunikat:
__1._
__test
Następnie wybieram dział siódmy (od temperatury) i wyświetla mi się:
__7._
__test
Następnie nie mogę przejść do wartości wybranej strony. Wg instrukcji po dwóch sekundach powinno automatycznie przejść do przeglądania stron rozdziału. U mnie nic się nie dzieje. Gdy nacisnę przycisk, to przechodzi dalej do ósemki, gdy nacisnę dłużej wraca do wyświetlenia przebiegu kilometrów. Co robię nie tak?
Ok, dzięki. Jutro będę próbował. A wracając do tematu wentylatora, to dzis zrobiłem 80 km trasę, lecz cały czas z włączonym klimatroniku na econ. Wentylator nie uruchamiał się podczas jazdy, włączył się dopiero w mieście na parkingu. Ale to pewnie przez to że przy klimie wentylator chodzi cały czas.
Dołączył: 17 Kwi 2007 Posty: 46 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Lut 02, 2016 15:54
Mam do Ciebie wielka prośbę :):)
Nie w temacie ale jakbyś mógł mi coś sprawdzić w swoim aucie ( taki motor jak w moim) to byłbym przewdzieczny:):)
Jak otworzysz maskę i patrzysz na silnik to on w stosunku do lini chłodnicy jest równolegle do niej czy jest takie złudzenie że tak powiem że lewa strona jak stoisz jest bliżej a prawa dalej?
Wiem głupie pytanie ale wymieniali mi motor i teraz wydaje mi sie jakis krzywy:):)
[ Dodano: Wto Lut 02, 2016 15:54 ] feldbahn75,
Mam do Ciebie wielka prośbę :):)
Nie w temacie ale jakbyś mógł mi coś sprawdzić w swoim aucie ( taki motor jak w moim) to byłbym przewdzieczny:):)
Jak otworzysz maskę i patrzysz na silnik to on w stosunku do lini chłodnicy jest równolegle do niej czy jest takie złudzenie że tak powiem że lewa strona jak stoisz jest bliżej a prawa dalej?
Wiem głupie pytanie ale wymieniali mi motor i teraz wydaje mi sie jakis krzywy:):)
Ja po trasie zawsze widzę jak temperatura płynu rośnie przy 97 włączam klimatyzację żeby wiatrak się uruchomił bo po jeździe w trasie wiatrak potrafi się sam uruchomić. nawet dzisiaj przy temp. zewnętrznej 7,5'C gdy stanąłem na światłach temperatura zaczęła rosnąć, przy 96 uruchomiłem klimę.
http://i11.photobucket.co...er/IMG_1392.jpg a to odnośnie umiejscowienia silnika, popatrz jeszcze na inne zdjęcia w necie.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Jesaj - nie ma głupich pytań. Nie ma problemu, jutro zobaczę, mogę nawet miarką zmierzyć ale odpowiedz napiszę dopiero wieczorem, kiedy będę miał dostęp do internetu. Jednakże wydaje mi się na 99%, że jest równolegle.
Co do mojego problemu, mój samochód jest pełen cudów. Dziś temperatura na zewnątrz wynosiła +12 stopni (piękną mamy wiosnę tej zimy), a w czasie jazdy wiatrak nie włączył ani razu. Sprawdzałem temperaturę cieczy na wyświetlaczu. Gdy temperatura na wskaźnika doszła do połowy skali, na wyświetlaczu miałem 88 stopni. W czasie jazdy i krótkich postojach na światłach, wskazówka na wskaźniku w połowie skali, a temperatura na wyświetlaczu w granicach 98-102 stopnie. Stałem także dłuższą chwilę na parkingu i temperatura nie przekroczyła 102 stopni! Nawet wentylator się nie włączył. Mimo wszystko uważam że coś jest nie tak i będę nadzorował sytuację. Jak znowu zacznie chodzić wentylator sprawdzę temperaturę i napiszę.
To spokojnie obserwuj, w 1.8n/a i 1.8 turbo wiatrak chłodnicy startuje przy 105'.
A co do silnika to aż pójdę i fotki porobić jak to wygląda u mnie po moim indywidualnym swapie
Jesaj - zmierzyłem miarką. U mnie jest po kazdej stronie taka sama odległość. Różnica to niecałe 1,5mm, to się chyba mieści w granicy błędu miarki.
Co do mojego problemu. dziś zrobiłem 10 km trasę poza miastem, temperatura na zewnątrz 5 stopni. Prędkość spokojna 60-90 km/h, IV i V bieg. Bez włączonej klimy wiatrak uruchomił się przy 104 stopniach. Pracował całą drogę, temperatura wahała się w granicach 102-104 stopnie, raz na chwilę było 105 stopni.
Następnie z włączoną klimą w drodze powrotnej na tej samej trasie temperatura wahała się w granicach 100-102 stopnie.
Czy tak powinno być?
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Sro Lut 03, 2016 19:27
U mnie w 2.0v6, w jeździe po mieście 92-94st. czasem podniesie się do 96st zazwyczaj jak dłużej stoję w korku, po czym spada na 92st..
Wentylator włącza się przy 100..
Po za miastem na odcinku 6km temp. przeważnie 92-93st. przy prędkości 100km/h.
Mowa o teraźniejszych temperaturach otoczenia..
Kurde, nie mieszajcie tak w tematach bo ciężko się połapać.
Co do temperatury, ja śmigam po mieście i mam od 88 do 94.
Tak jak masz to jest za wysoka, może termostat się nie otwiera. Sprawdź czy chłodnica jest ciepła cała.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Faktycznie, galimatias. Może ktoś wyszperał w technicznych danych (firmowych) temperatury pracy silnika 1,8? Wydaje mi się, że każdy silnik ma swój własny zakres temperatur. Chociaż zakres temperatury silnika nie idzie w parze z temperaturą cieczy. Do jednego konstruktorzy mogli założyć 99 stopni, dla drugiego 105. Sprawdzę chłodnicę, chociaż wszystko mam nowe (termostat, pompa wody), lecz nie wykluczam że nowe może być już wadliwe. Na wszelki wypadek do rozwikłania zagadki będę jeździł z uruchomioną klimą.
[ Dodano: Sro Lut 03, 2016 21:44 ]
Pisałem już ze 1.8 i 1.8turbo mają taką samą temperaturę załączenia wiatraka.
Wiem że były turbo z termostatami ptr ale są schematy że zwykłym, więc takie też pewnie były na początku produkcji czyli 2003r.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Tak, PRT. Ponad 1500 km przebiegu temu miałem hgf-ka. Do pewności wymieniłem też termostat i korek zbiornika wyrównawczego, przy okazji rozrząd i pompę wody.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum