Na poniższym filmie autor posiada jakiś miernik Bosch właśnie do pomiaru odchyłów rotacyjnych (?).
Można też nim sprawdzić bicie piasty. Koszmarnie drogi nie powinien być szczególnie innych firm.
https://www.youtube.com/watch?v=2jid1zCTnQ4
_________________ Jak Kolonko, mówię jak jest.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 17, 2016 23:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tarcze i klocki powymieniane, i na razie jest wszystko ok. Poprzednie klocki były zjechane mniej więcej w połowie, tarcza miała już rant i była wyczuwalnie (nawet jeżdżąc po niej palcem) krzywa.
Tak przy okazji mam takie jeszcze jedno pytanko - po powrocie od mechanika (rzadko oddaje mechanikom samochód, ale skoro nie miałem czasu pogrzebać...) coś mi delikatnie brzęczy ale nie mogę zlokalizować co to za cholerstwo. Mniej więcej gdzieś z przodu po lewej stronie. Myślałem, że może jakieś nadkole (bo był wymieniany i malowany błotnik) ale to nie to. Macałem co nieco pod autem (ale tak po partyzancku więc niezbyt dokładnie) szukając jakichś wibracji na jakimś elemencie, ale nic nie zaobserwowałem. To jest taki dziwny dźwięk - brzęczenie, na biegu jałowy, lub podczas jazdy, na wolnych obrotach oraz do pewnego zakresu. Często po zagrzaniu dźwięk znika. Macie pomysł gdzie tego szukać?
Jestem po wymienia trzech kompletów tarcz i klocków, obecnie cały zestaw jest TRW. Zawieszenie igiełka, felgi proste, opony nówki Pirelli, piasty i tarcze sprawdzone - wszystko proste, wszystkie zaciski zostały zregenerowane a jednak podczas hamowania trzęsie całą budą, czasem hamuje gładko, ale rzadko to się zdarza. Nie mam pojęcia, co jeszcze można sprawdzić/wymienić, mechanik też rozkłada ręce. Dzisiaj po wymianie gum od drążków reakcyjnych problem miał zniknąć, ale niestety, jest minimalnie lepiej, ale nadal bije
Z powodu braku dalszych pomysłów na rozwiązanie problemu dodam że jest jeszcze takie coś jak czujnik zegarowy do sprawdzania bicia tarcz. Może warto gdzieś podjechać gdzie mają taki czujnik i sprawdzić bicie. Swoją drogą współczuję problemu bo to jedna z najgorszych usterek jak nie wiadomo co się zepsuło.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Były sprawdzone. Moim jedynym pomysłem jest podjechanie do innego mechanika, może kolejny coś znajdzie. Czy końcówki stabilizatora mogą powodować takie drżenie? Bardziej widzę w tym skutek, a nie przyczynę, ale a nuż...
[ Dodano: Wto Lis 07, 2017 11:54 ]
Dzisiaj byłam u innego mechanika, mówi, że na 100% jakaś piasta jest krzywa, czego wg niego nie da się sprawdzić czujnikiem zegarowym i skoro przyczyny nie można cały czas zlokalizować to to musi być to. Podobno przerabiał już pełno takich przypadków, ale mam wątpliwości, bo znam takie naprawianie "w ślepo" i już sporo mnie to kosztowało. A teraz mają być przetaczane piasty, tarcze, wymienione klocki i łożyska z przodu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum