Wysłany: Pon Mar 07, 2016 23:29 [R45] Nierówne obroty telepie silnikiem - kilka pytań
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2002
Witam.
W Roverku była niedawno robiona uszczelka pod głowicą, głowica była planowana, po wszystkim wymieniłem świece, kable zapłonowe, podmienialem także cewki z innego modelu.
Problem jest w kulturze pracy silnika (obroty jałowe ), na gazie to już zupełnie tragedia - chodzi jak traktor, w dodatku potrafi zgasnąć w trakcie wysprzeglania . Na benzynie jest lepiej, tzn nie telepie tak i nie gaśnie ale daleko jest od ideału moim zdaniem.
Jak zdejmie się osłonkę silnika zauważalne są jasne błyski spod kabli - widoczne nawet z 1 metra. Iskry niby nie przeskakują. Czy takie błyski/wyładowania są dopuszczalne czy powinno być całkowicie ciemno ?
Dodaje odczyty z Sondy Lambda bo wyczytałem, że także ona może stwarzać problem, choć wydaje się, ze jest ok. ( Widać różniej w jakim zakresie falują obroty silnika )
Błędy jakie mi wyskakują to Uboga mieszanka oraz czasami wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Uboga mieszanka to pewnie kwestia regulacji gazu, natomiast wypadanie zapłonu może być konsekwencją ubogiej mieszanki ?
Musiałbym pojezdzić na samej benzynie i sprawdzić czy błędy się powtórzą.
błyski sa niedopuszczalne, pytanie co przebija świece, cewki czy kable?
[ Dodano: Pon Mar 07, 2016 23:35 ]
wypadanie zapłonu to te błyski właśnie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Dzisiaj wieczorem postaram się sprawdzić - lecz z tego co pamiętam u mnie od zawsze były takie niebieskawe błyski wewnątrz przewodów. Nie jest łatwo je opisać ale nie są to przeskakujące iskry lecz takie błękitne rozbłyski o różnej długości po 1 cm czasem 2 cm. Kiedyś kupiłem w TomaTeam nowe świece i przewody (profilaktycznie do wymiany ponieważ u mnie siedziały oryginały niezmieniane od nowości) i te nowe przewody tak samo "błękitniały". Zaznaczam, że nie miałem problemów z układem zapłonowym.
Wysłany: Sro Mar 09, 2016 13:22 [R45] Nierówne obroty telepie silnikiem - kilka pytań
Słyszałem właśnie, że takie rozbłyski są dopuszczalne..
Mechanik coś tam mówił o wtryskach, samochód praktycznie od nowości jeździ na gazie więc mogą być wykończone ( benzynowe ).
Nie byłem jeszcze na regulacji gazu bo instalacja holenderska i dopiero w Lublinie najbliżej mogą mi wyregulować, ale jak na benzynie nieprawidłowo chodzi o na gazie wiadomo, że będzie jeszcze gorzej.
Kup preparat do czyszczenia wtrysków do aut z LPG firmy STP, zalej do zbiornika podwójna dawkę i wyjeździj cały zbiornik u mnie pomogło po 6 km jazdy. Powtórz zabieg i powinieneś mieć spokój na dłuższy czas a potem co 3-4tys km znowu
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie miałem czasu (i tak będzie przez kilka dni), więc tylko pobieżnie "rzuciłem okiem w ciemności" i już nie jestem tak pewien mojego poprzedniego zdania. "Błyski" w kablach występują tylko w czasie gdy leżą one w tych rynienkach na cewce, po ich wyjęciu i luźnym "dyndaniu" czyli bez kontaktu z "rynienką cewki" - zjawisko nie występuje. Wobec powyższego możliwe, że nie jest to normalne. Gdy tylko znajdę czas to sprawdzę dokładniej z kropidłem itd.
20 lat jeżdżę benzynami i nigdy nie słyszałem o błyskających kablach, jak błyskały to z reguły je wymieniałem i pomagało.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
na benzynie nie gaśnie przy wyciąganiu fajki z drugiego cylindra, na gazie gaśnie od razu, natomiast przy wyciąganiu fajki z 4 cylindra bardzo mała różnica w zachowaniu silnika zarówno na benzynie jak i gazie.. zresztą widać wszystko na filmikach.
I zwróćcie uwagę na tą przeskakującą iskrę przy wyciągniętej fajce od 4 cyl.
Chłopie masz przebicie na cewce zapłonowej cewka do wymiany (ta co iskrzy), jeżeli mechanik widząc to szukał czegoś w wtryskach to jest głupi jak but.
Na benzynie auto jest mniej czułe na wypadające zapłony, na lpg zawsze szybciej zareaguje najczęściej tez dlatego że jest troszkę za uboga mieszanka a gaz jest zawsze mniej kaloryczny i następuje niewielka utrata mocy
[ Dodano: Czw Mar 10, 2016 21:18 ]
aha w tym aucie cylindry dostają iskrę parami i dlatego masz dwie cewki na 4 cylindry i pewnie dlatego gaśnie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Co do tej widocznej iskry - przeskakuje tylko jak fajka jest wyjęta, przy włożonej nic tkaiego się nie dzieje.
nie ma prawa jej być w żadnym wypadku
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum