Ja sie gdzies spotkalem ze jest to kwestia kola zamachowego te 150 i 160 km ale tego to nie jestem pewien musial bym poszukac,co do czujnika zastanawia czy te czujniki roznia sie tulko zasada dzialania czy rowniez sygnalem ktory odbiera komputer moze sygnal jest taki sam?
To chyba najlepszy obrazek tłumaczący wykresy :
http://cdn.shopify.com/s/...pg?v=1396986358
Po lewej czujnik wykorzystujący efekt halla, daje prostokąt (powiedzmy że jest to sygnał cyfrowy), w którym wraz ze wzrostem obrotów zwiększa się częstotliwość (czyli im więcej obrotów tym więcej prostokątów w danym okresie czasu ). Wartość napięcia to zawsze albo 0 albo 5V.
Po prawej VR/Magnetyczny/Indukcyjny (jak zwał tak zwał) czujnik w którym sygnał wraz ze wzrostem obrotów nie tylko zmienia się częstotliwość ale także napięcie (jak piszą na obrazku nawet do 100V )
Koledzy jeszcze wszyscy zapomnieliśmy o jednej rzeczy Mianowicie koło zamachowe od Rovera 75 jest inne ze względu na ten czujnik
Ale ratuje nas to że ma tyle samo ząbków i przerwy w tych samych miejscach.
Tylko że właśnie ze względu na inny typ czujników i inne pole ich działania zęby są inaczej wyprofilowane.
Dobra oto czego się dowiedziałem od zandf :
Różnica 10hp pomiędzy MG ZT a R75 nie tkwi w mapie a w doładowaniu, dlatego tylko w przypadku MG ZT można uzyskać 205hp, w przypadku Rovera 75 jest to 190hp.
Ecu z R75 nie będzie na 100% działało z czujnikiem indukcyjnym z pg1 bez przeróbek.
w MG ZR turbo który jest na jego stronie zostało zastosowane ECU z wersji ze steptronic, wgrano zmodyfikowaną mapę od 1.8 turbo. Tylko ECU ze steptronic albo oryginalne od 1.8turbo posiada kontrolę boostu na pinie numer 48 ( w steptronic który jest w n/a jest wyrzucony programowo a na jego miejsce jest wrzucona kontrola CVT, ciekawe czy jest automat z 1.8 turbo )
Zremapowane gotowe ECU niezależnie od tego co chcecie (najwyższy przyrost mocy oczywiście) kosztuje 399EUR razem z przesyłką. Myślę że za tą cenę znajdzie się kilka firm które wam zestroją to na jakimś "piggybox"ie.
Teraz dalej kontynuując o zamachu.
Jeśli to dobrze ogarniam to czujnik wału w R75 jest umieszczony w pozycji 180° do zamachu, bo zęby są umieszczone u góry zamachu. Natomiast czujnik z innych pracuje w pozycji 90° do zamachu bo w nim zęby są umieszczone w środku.
Niezależnie od tego czy to prawda czy nie można by przerobić zamach mechanicznie doklejając (hardcore) albo dokręcając (bardziej bezpiecznie) cieniutkie zęby na zamachu (pod warunkiem że tam jest na to miejsce) i wcisnąć na siłę czujnik z r75 do pg1, ewentualnie gdy byłby za szeroki spiłować, w ostateczności inną obudowę albo inny czujnik
Różnica 10hp pomiędzy MG ZT a R75 nie tkwi w mapie a w doładowaniu, dlatego tylko w przypadku MG ZT można uzyskać 205hp, w przypadku Rovera 75 jest to 190hp.
tu jest dla mnie jest sprzeczność totalna. To czym się róznią? turbiną? za poziom doładowania odpowiada ebc - sterowane z kompa. Zatem? dla mnie coś tu nie gra...
BigBoyPL napisał/a:
Jeśli to dobrze ogarniam to czujnik wału w R75 jest umieszczony w pozycji 180° do zamachu, bo zęby są umieszczone u góry zamachu. Natomiast czujnik z innych pracuje w pozycji 90° do zamachu bo w nim zęby są umieszczone w środku.
Niezależnie od tego czy to prawda czy nie można by przerobić zamach mechanicznie doklejając (hardcore) albo dokręcając (bardziej bezpiecznie) cieniutkie zęby na zamachu (pod warunkiem że tam jest na to miejsce) i wcisnąć na siłę czujnik z r75 do pg1, ewentualnie gdy byłby za szeroki spiłować, w ostateczności inną obudowę albo inny czujnik
prsote pytanie, czy da się przełożyć wieniec z koła getraga na koło pod pg1, albo dorobić wieniec typowo pod pg1? jedyne sensowne rozwiązanie
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Automat z 1.8 turbo podobno jest i ja mialem z takiego silnik, Markzo podobno widziałeś dawce, potwierdzasz?
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=93258&start=0
Na jednym ze zdjęć widać koło zamachowe z zaznaczonymi spawami na czerwono. Te koło przyszło razem z silnikem i sprzedawca twierdził że to jeździło z automatem.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Hej, nie będę zakładał nowego tematu więc odkurzę stary
Czy ma ktoś jakieś linki albo informacje czy da rade upchać silnika saaba b202 do r200 ? Mam opcję kupić dosyć tanio (3500zł) całe auto z bdb silnikiem itd. na dawce części. I nie wiem czy rzeźbić czy olać i szukać jakiegoś dawce z t-seria
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum