Wysłany: Nie Wrz 11, 2016 20:53 [MG-F padnięty motor]
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2001
Witam, jestem posiadaczem mojego mg-f już dobre 8 lat. Jest to model z 2001 roku z silnkiem 1.6 16 v i powiem szczerze chciałbym zrobić coś ciekawego z nim czy ktoś jest wstanie mi polecić warsztat który mi to ogarnie lub osobę która się zna( ja nie mam czasu ani pojęcia).
Tak sobie myślę że skoro motor już padł( sprzęgło też powinno być wymienione) to może zrobić małą zmianę. Poszukuje osoby ogarniętej która ma fajny pomysł na takie auto:)
jeżeli chodzi o czas to wogóle mi nie zależy koszty też myśle udzwigne:)
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 11, 2016 20:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1.8 z TFa bez VVT 135koni - powinno być w miarę łatwo dostać i jest to chyba najbezpieczniejszy 1.8...co nie znaczy że wolny od wad.
1.8 z TFa 160 z VVT 160koni - najmocniejszy seryjnie montowany w MGF, tyle że różniea między 135konnym będzie tylko w górnym zakresie obrotów. Raczej ciężko dostać.
Turbo kit, ludzie uturbiają 1.8 k-series skutecznie... ale chyba nie w Polsce, przynajmniej ja żadnego nie znam Jak to ma być daily car to dorzucenie soft turbo i zrobienie 200-250koni i z 250-300nm da Ci największego odczuwalnego kopa, zostając przy tym z seryjnym motorem.
Swap na k20 hondy czy V6 czy cokolwiek innego... odradzam, chyba że chcesz się pożegnać z autem na rok czasu albo i lepiej + kosmiczny koszt w porównaniu do turbo. Wystarczająco dużo się naczytałem projektów swapów które się rozpoczeły i umarły gdzieś w połowie.
Co do warsztatów, jakbyś chciał włożyć k-series 1.8 135 czy 160koni to chyba nie ma żadnej filozofii i każdy rozgarnięty mechanik Ci to ogarnie. We Wrocławiu mogę polecić https://www.facebook.com/agmotocentrum/
Jakbyś chciał uturbiać to raczej musisz udeżyć po prostu z zapytaniem do topowych firm tuningowych w Polsce.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 21:22
Tinuviel napisał/a:
No to tak, co do silnika:
1.8 z TFa bez VVT 135koni - powinno być w miarę łatwo dostać i jest to chyba najbezpieczniejszy 1.8...co nie znaczy że wolny od wad.
1.8 z TFa 160 z VVT 160koni - najmocniejszy seryjnie montowany w MGF, tyle że różniea między 135konnym będzie tylko w górnym zakresie obrotów. Raczej ciężko dostać.
Turbo kit, ludzie uturbiają 1.8 k-series skutecznie... ale chyba nie w Polsce, przynajmniej ja żadnego nie znam Jak to ma być daily car to dorzucenie soft turbo i zrobienie 200-250koni i z 250-300nm da Ci największego odczuwalnego kopa, zostając przy tym z seryjnym motorem.
Swap na k20 hondy czy V6 czy cokolwiek innego... odradzam, chyba że chcesz się pożegnać z autem na rok czasu albo i lepiej + kosmiczny koszt w porównaniu do turbo. Wystarczająco dużo się naczytałem projektów swapów które się rozpoczeły i umarły gdzieś w połowie.
Co do warsztatów, jakbyś chciał włożyć k-series 1.8 135 czy 160koni to chyba nie ma żadnej filozofii i każdy rozgarnięty mechanik Ci to ogarnie. We Wrocławiu mogę polecić https://www.facebook.com/agmotocentrum/
Jakbyś chciał uturbiać to raczej musisz udeżyć po prostu z zapytaniem do topowych firm tuningowych w Polsce.
1.8 135 jest rzadko dostępnym motorem. Występował tylko w TFie niepopularnym na naszym rynku, także dostanie tego silnika graniczy z cudem.
1.8 160 jest dostępne od ręki na allegro, parę sztuk. Trzeba szukać razem z wiązką silnika i sterownikiem z MG TF 160. A różnica względem 135tki jest spora, bo płynnie działące VVC powoduje wzrost momentu na niskich obrotach i utrzymywanie go w miarę płaskiego od niskich obrotów aż po odcięcie. W praktyce idzie lepiej w każdym zakresie.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Nie Wrz 18, 2016 22:19
Widać widać, bo moment przy 2000 jest już w okolicach 160Nm i aż do odcięcia nie spada poniżej tego poziomu. Regulacja kąta wałka jest spora bo 210-295 stopni, także względem sztywnych 252 stopni w 135tce musi być różnica. Ale pomijając już dół, to powyżej 5tysięcy VVC gniecie nieporównywalnie lepiej niż 135tka, no i nie puchnie przy 6800-6900 tylko idzie do samej odcinki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum