Forum Klubu ROVERki.pl :: Up size-ing :)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Up size-ing :)
Autor Wiadomość
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pon Paź 17, 2016 22:17   Up size-ing :)

http://www.reuters.com/ar...e-idUSKBN12E11K

Czyli czeka nas odwrót od małych silników, ale pójdzie to w kierunku kombinacji czyli hybrydowych aut.

Z drugiej strony pomysły by do 2030 zaprzestać sprzedawania aut spalinowych. Co to się będzie działo :) w sumie perspektywa 15 lat, a plany kosmiczne. Czy to realne ?

Co o tym myślicie ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 17, 2016 22:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 18, 2016 01:34   

Nareszcie ktoś pomyślał ;)

A co do hybryd... No fajnie, w mieście coś to faktycznie da (pytanie 'na jak długo' - w sensie czy po przejechaniu 10 km i tak nie jedzie już tylko na spalinowym) no i w trasie silnik elektryczny nie daje zupełnie nic.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
MD 




Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 18, 2016 02:19   

prebenny, wystarczy produkować hybrydy z pomyślunkiem i wykorzystywać silnik elektryczny jako źródło brutalnego momentu obrotowego. Po co żyłować silnik spalinowy zestawem turbin, skoro można na drugiej osi walnąć dwa elektryki. One mogą być włączone lub wyłączone, dając praktycznie pełną moc od niemalże zera.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 18, 2016 05:49   

MD, już są fajne przykłady takiego podejścia. :)
XC90 T8. :)
Pojemność 2.0 i 5,6 sekundy do 100 km/h autobusem. :D

Oczywiście nikt nie wspomina o trwałości takiego rozwiązania... :(
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
prebenny 




Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 18, 2016 08:58   

MD z turbin niekoniecznie bym rezygnował ale co z tego, że w mieście mamy 'spalanie' 3 litry (przez pierwsze 50 km, bo potem bateria kaputt) skoro na autostradzie pali znowu 10. Głównie o to mi chodzi ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Czw Paź 20, 2016 14:42   

Wedle producenta takie Volvo XC90 przejedzie w hybrydzie ok 80-90 km. Podpytam jak to się sprawdza w dojazdach do i z pracy, bo znam osobę, która korzysta z takiej hybrydy. Ja na co dzień dojeżdżam ok 12-14, wiec hybryda by się sprawdziła. Jednak dla mnie większym problemem jest żywotność baterii i jej utylizacja. Co już nie jest zbyt ekologiczne... jeszcze technologia nie jest doskonała.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Paź 20, 2016 14:49   

maniaq napisał/a:
problemem jest żywotność baterii i jej utylizacja
no i dlatego niektórzy nazywają to eko-ściemą ;-)
 
 
 
prebenny 




Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 20, 2016 14:49   

maniaq utylizacja baterii to tak jak piszesz - jeszcze oddzielna kwestia. A z tego co kojarzę to one 5-6 lat wytrzymują?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 20, 2016 15:16   

czyli nie tak eko... wolę mojego diesla, który kopci już 16 lat i nadal nie trzeba go utylizować ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 
Klubowicz





Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Paź 20, 2016 19:23   

longer86 napisał/a:
czyli nie tak eko... wolę mojego diesla, który kopci już 16 lat i nadal nie trzeba go utylizować
Odpowiem tak :D http://www.tvn24.pl/wiado...cze,530831.html
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
longer86 
Moderator




Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 20, 2016 19:36   

Coś czuje ze będzie tu burza za chwile.
Nagonka na diesle... Hmmm logiczne jakby tu ściągnąć dużo kasy... No oczywiście z tego czego przez długi okres sprzedawali najwięcej. Jesli nie ściągną w ten sposób to liczą ze napędza sprzedaż nowych aut benzynowych... Z jeżdżących starych aut nie mają zysku. Nowe silniki benzynowe spalają olej silnikowy w sporych ilościach... Ekologiczne nie?
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 
Klubowicz





Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Paź 20, 2016 19:43   

longer86 napisał/a:
Nowe silniki benzynowe spalają olej silnikowy w sporych ilościach... Ekologiczne nie?
Noooo ale to tylko VW :mrgreen:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 20:06   

To, że diesle nie są super ekologiczne, ale nie oszukujmy się - auto nie jest po to by było ekologiczne, tylko stara się człowiek zmniejszyć jego szkodliwość. Same opony, pył z klocków hamulcowych sa równie trujące co sadzo miotacze.

Bateria może i wytrzymuje, ale ile ma pojemności po np. 2 latach ? Śmiem twierdzić że może 70-80 % :) Zatem zasięg i ilość przejechanych km na prądzie jest odpowiednio mniejszy, a ładowanie nadal pochłania prąd :) Długa historia... i debata, ja nie czuje się na tyle mocny w fizyce i chemii by tu pouczać, ale mam kolegę co pracował nad bateriami w USA i ... to wszystko pieśń przyszłości i niestety patentów, kto opatentuje i jak to wykorzysta.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 20:54   

Baterie w telefonach znamy nie od dziś a nadal nie maja sposobu na ich mega trwalosc i odporność na ciągle lądowanie.

Prąd tez trzeba wyprodukować, a wiadomo ze nie wszystkie sposoby sa ekologiczne...
_________________
75 Red Edition
 
 
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 21:15   

Zaryzykuje stwierdzenie, że ŻADEN sposób nie jest ekologiczny :) w przyrodzie nie ma nic za darmo :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 21:19   

I tu jest rozwiązanie... Jest mniej lub bardziej ekologiczne, a nacisk na elektryczne auta to napędzają producenci , urzędnicy, którzy widza zysk ze sprzedaży nowych aut
_________________
75 Red Edition
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 21:27   

longer86 napisał/a:
Baterie w telefonach znamy nie od dziś a nadal nie maja sposobu na ich mega trwalosc i odporność na ciągle lądowanie.


hmm no nie do końca, bo jednocześnie rośnie też zapotrzebowanie na prąd.
Na przykład taka Nokia 6310i na dzisiejszych bateriach o takich samych wymiarach nie chodziłaby przypadkiem miesiąc ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
longer86 
Moderator




Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 21:41   

6310 miała baterię okolo 900-1000mAh przyjmijmy ze trzymała 2 tygodnie
Nowe telefony maja baterie 1600-2000mAh i trzymają dzien - dwa , w porywach 3

Wiadomo zwiększa sie zapotrzebowanie na prąd, stary telefon nie byl użytkowany tak intensywnie, jednak uważam ze postęp z bateriami nie poszedł mocno do przodu... Zwiększają ich pojemność zachowując +- rozmiary...

Na swój rozum zakłada, ze gdyby zamontować baterie 2000mAh do 6310 potrzymała by 4 tygodnie, ale wynika to z jej pojemności.

Na obecna chwile uważam że zwiększenie zasięgu aut elektrycznych to więcej baterii, więcej baterii to waga, więcej do napedzenia, mniej miejsca, więcej odpadów do utylizacji a samochód bedzie jeżdżąca bateria z miejscem na czlowieka
_________________
75 Red Edition
 
 
tomii620si 




Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sob Paź 22, 2016 21:56   

Ja jak najbardziej jestem za Up sizingiem.. Jeździłem ostatnio Renaul Captur 0.9 R3 i dramat... Ogólnie kilka razy miałem stycznosc z tymi kosiarkami typu 1.0 ECO Boost czy 1.2 TFSi... Dziekuje postoje :) A czy hybrydy są złe czy dobre.. Myśle, ze jest to fajne rozwiązanie i jak tylko rozwiążą temat zasięgu i utylizacji czy przystosowania do ponownego użycia to śmiało mozna wręcz te wszystkie ekodyszle wywalić w kosmos :P Poza TIRami :)

Hymmm... Mi 3310 trzymalo poooonad tydzien jak juz przestałem grać w snake wiec na nowych bateriach to miesiac mysle jest lekko osiągalny :)

Tak propo dyszli:
http://moto.onet.pl/aktua...z-diesli/2cltm8
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
Vigoslaw 




Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Nie Paź 23, 2016 07:47   

Dorzucę swoje trzy grosze...

Jak dla mnie to przyszłość to ogniwa wodorowe.
Szkoda tylko, ze magazynowanie wodoru jak na razie jest największą przeszkodą.
Do tego miliardy zainwestowane w hybrydy elektryczne powodują, ze blokowane są inne projekty...
Z mafiami tak jest :P
Jak trochę się wgłębić w temat to już nawet w polskich ośrodkach powstają hybrydy napędzane wodą.

Reasumując

Jest wiele technologii bardziej eco niż elektryki, jednak moda i zainwestowane miliardy musza się zwrócić.
Prad wytwarzany jest z surowców naturalnych, wiec bogate kraje w surowce chcą dalej z tego czerpać korzyści...

Pozdro,

Vig
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink