Wysłany: Sob Lis 19, 2016 15:51 [Frelander] zjeżdżająca tylna szyba.
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Cześć.
Dawno mnie tu nie było a jak już się pojawiłem to z jakimś problemem.
Od początku:
Jakiś czas temu zauważyłem dziwne działanie tylnej wycieraczki. Mianowicie jak za długo chodziły przednie to samoistnie załączała się tylna. potem to samo zaobserwowałem przy wrzucaniu wstecznego biegu. Razem z biegiem włączała się wycieraczka. Niby fajnie bo jest wilgotno, deszcze i jak się cofa to fajnie.. ale tak raczej być nie powinno.
Ale to dopiero początek. Jakoś niedawno zaobserwowałem grzejące się przekaźniki od szyb. No i tu zaczyna się zabawa. Jak wiadomo jednym z powodów mogły być zaśniedziałe masy. Poczyściłem więc wszystkie jakie są w aucie, łącznie z tymi pod deską rozdzielczą.
Problem nie znikł. Wczoraj po wyjściu z pracy chciałem wrzucić fotelik córy do bagażnika, więc zwyczajnie otworzyłem centralny z pilota, pociągnąłem za klamkę i? I drzwi bagażnika się otworzyły a szyba zjechała do dołu...
Wsiadłem do auta włożyłem kluczyk do stacyjki odpaliłem i zamknąłem szybę przyciskiem. Jak się szyba zamknęła to coś mi zapiszczało w desce i szyba zjechała w dół.
I tak z 7-8 razy aż się w końcu domknęła.
przy czym ze 2-3 razy nie zjeżdżała do końca tylko sie uchylała o jakieś 5-8cm.
Niestety to nie koniec.
Potem podczas zwyczajnej jazdy pojawił się problem z wolnymi obrotami.
Podczas jazdy obroty nie spadały poniżej 1100 a tuż po wysprzęgleniu zostawały na wartości 2000-2200obr/min.
Tak było przez około 2km potem wszystko było ok, auto jechało normalnie.
Ale tylnej klapy już nie otwierałem.
Dziś żona jechała, zrobiła ze 30km i wszystko było ok.
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie szukać zwarcia?
bo zwarcie jest na pewno i to kosmiczne tylko gdzie?
Być może to nie jest kwestia jednego zwarcia tylko kilku.
Najważniejsza jest dla mnie tylna klapa.
Dzięki za pomoc.
_________________ Land Rovera przejęli hindusi. Szkoda ze nie przejął go... syndyk masy upadłościowej.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 19, 2016 15:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Twoja przynajmniej jeszcze działa. Moja ostatnio zjechała jakieś 5 centymetrów i umarła. Myślałam, że może linka zerwana, ale co ty, musiałam odkręcić szybę od mechanizmu podnoszącego i jakoś zablokować w pozycji "góra". Coraz mniej mi się podobają niektóre pomysły brytyjskich inżynierów... Na cholerę było uzależniać otwieranie tylnej klapy od elektrycznego mechanizmu podnoszenia szyb?
potem to samo zaobserwowałem przy wrzucaniu wstecznego biegu.
Tak ma być to jest w wszystkich LR i Roverach
Lukasz126 napisał/a:
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie szukać zwarcia?
wcale nie musi być zwarcia, jak to 3 drzwi to na prawej krawędzi tylnego słupka jest czujnik tylnego dachu i może wariuje.
Obroty wariują bo pewnie wiązka pompy połamana.
Szyba z tyłu może też wariować z powodu uszkodzenia wiązki w przejściu z karoserii do drzwi
[ Dodano: Pią Lis 25, 2016 23:28 ]
ilona19 napisał/a:
Na cholerę było uzależniać otwieranie tylnej klapy od elektrycznego mechanizmu podnoszenia szyb?
a jak chciałaś otwierać klapę bez opuszczenia szyby kawałek? to jest rozwiązanie uniwersalne na 5 drzwi i 3 drzwi więc jak sobie wyobrażasz w 3 drzwiowym tylna szybę z ramką i jazdę z otwartym dachem?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jeżeli piszczy - to znaczy że nie zna pozycji, opuszcza ją dla bezpieczeństwa w drzwi.
Raczej nienaprawialne- do wymiany. Pasuje od wszystkich roczników.
Mechanizm i silniczek można wymienić oddzielnie.
Wiązkę w drzwiach należy przedzwonić, ale szansa że to ona jest niewielka - zwłaszcza jak inne elementy tylnej klapy (wycieraczka, ogrzewanie, podświetlenie, stop) działa bez problemów.
Obroty tak jak sknerko pisze - załamania na wiązce przy pompie wtryskowej (norma w każdej L-serii), kabelek wtrysku sterującego. Do tego warto przyjrzeć się kostce połączenia pedału przyśpieszenia z ECM - tej w komorze. Przeźroczysta 4 pinowa kostka. Rozłączyć - nalać IPA osuszyc i zapiąć na nowo.
Odnośnie narzekana na szyby - warto pamiętać że te mechanizmy mają już 10-18 lat. Więc coś co pracuje przy każdym otwarciu klapy - ma prawo się po takim czasie jednak zepsuć
Nie było mnie tydzień ale walczyłem z gorączką, Land stoi w garażu rozgrzebany. Ogólnie w załącznikach widać chyba przyczynę tych wszystkich cudów które opisałem.
Na dniach jak już dojdę do siebie to porobię to co na zdjęciach widać. Jeśli to nie pomoże będę sprawdzał po kolei wszystkie opcje o których piszecie wyżej.
Ogólnie wszystko jest tam zaśniedziałe i wilgotne, wiązka pod peszlem jest zabłocona, styki zaśniedziałe konkretnie.
Błoto pod izolacją na kablach
zaśniedziałe piny we wtyczkach
ZARDZEWIAŁE (nie zaśniedziałe) styki od podgrzewania tylnej szyby
błoto/wilgoć w tylnej klapie.
wilgotna wiązka
po cichu liczę ze to pomoże bo w zasadzie problem opisany wyżej zaczą sie teraz, jesienią gdy jest dużo wilgoci.
niestety jakość zdjęć dość kiepska bo taki tylko sprzęt posiadam, ale coś tam widać.
Na żywo wygląda to gorzej..
P.S.
sknerko napisał/a:
wcale nie musi być zwarcia, jak to 3 drzwi to na prawej krawędzi
5D w najbardziej unikatowym dla freelandera kolorze.. zielonym
sknerko napisał/a:
wcale nie musi być zwarcia, jak to 3 drzwi to na prawej krawędzi
To nie LR wymyślił. Coś takiego masz chociażby w Mercedesie CLK, i wielu innych autach gdzie zastosowano drzwi bez ramek szyb i wsuwanie się szyby w uszczelkę.
Patent jak patent. Nikt go nie obliczał na naście lat użytkowania
Oczyść odpływy w drzwiach, to wilgoci będzie mniej. Niemniej jej obecność jest dość standardowa. bo spływa woda z szyby.
Co nie oznacza że nie ma prawa sie zepsuć .
Najbardziej trwałe były mechanizmy tzw. "Pajacyki" bez linek, tu niestety są linki (wszędzie) i to jest najbardziej zawodny element
Na jakiej wysokości jest pedał w górnym połoźeniu? Jeżeli to przekładka to moźe się urywać wspornik od grodzi. Chodzi o to czy nie jest dużo nizej niż pedał h-ca
No dobra, szyba ogarnięta. Generalnie wina była po stronie wilgoci.
Przewody po długości od wtyczki do mechanizmu, bez mała były całe upieprzone błotem (wilgoć + kurz) pod peszlem i izolacją.. W każdym razie wszystko porozcinałem, oczyściłem dokładnie i zabezpieczyłem owijając po całości izolacją i nowym peszlem. Poczyściłem też styki i wtyczki które były okrutnie zaśniedziałe. Dramat.. No ale teraz działa. Opuszcza się i podnosi Do zrobienia pozostały podwyższone obroty biegu jałowego. Dziś znów miałem akcję. No ale to poszukam jak radzą sknerko i Winu
Dziś pojawiły sie nowe bolączki Nie będę zakładał nowego tematu bo ten też związany jest z szybą.. lyle że przednią boczną.
Dziś jak nigdy postanowiłem że wyjeżdżając z parkingu (otwierając kartą szlaban) otworzę szybę a nie jak zawsze drzwi.. niestety był w Łodzi trochę marznący deszcz/śnieg i szyba przymarzła a że linka była już dość słaba to trzasnęła. Na szczęście nie otworzyła sie szyba ani trochę
Teraz po naciśnięciu przycisku słychać tylko klekotanie ale szyba sie nie opuszcza.
I jeden i drugi zestaw jest do kitu tyle w temacie.
Kup zestaw z prowadnicą
http://allegro.pl/podnosn...6404756527.html
Przekładasz tylko silnik i gotowe.
Zapakuj to do auta i podjedź do mnie na serwis z dobrym piwkiem, to jest 10 min roboty ze zmianą tego.
Co do tylnej klapy mam chyba ze 4 wiązki.
Oddam po 30zł chcesz
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Wto Gru 13, 2016 06:52
Lukasz126, montowałem klientom te linki, nawet dziś jadę odebrać z poczty jeden komplet i tez mnie czeka wymiana.
Ogólnie czy kupisz za 70 czy za 40, to i tak jest to chińszczyzna. Te cale mechanizmy tez są chińskie. Jeżdżą te linki u ludzi niektóre juz kilka lat i jest spoko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum