sknerko po to są różnice zdań żeby przekopać internet i sprawdzić kto ma rację Tu akurat miałeś rację a ja tylko połowicznie więc jakieś 25:1,5 dla Ciebie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Na moje pytanie czemu LED lampy montują w temperaturze barwy 6000k a nie 4300k jak ksenon, choć są dostępne LED od 3200k w górę, jakoś nikt nit chce odpowiedzieć. Bo nie sądzę zę szpan nowym autem jest ważniejszy jak dobra widoczność.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Diody 4300k mają duży pobór prądu grzeją się niemiłosiernie i są drogie w produkcji to po pierwsze do drugie od kiedy 6000k jest standardem w samochodach ?
Nie gadaj mi tu głupot o diodach bo pracuje przy czymś takim i kolor ma praktycznie żaden wpływ na pobór mocy a przynajmniej nie taki by cena była kosmiczna. Nic nie pisałem o standardzie w samochodach pytam dlaczego LED lampy sa w temperaturze 6000k bez względu na markę auta. Ja podejrzewam że jest to optymalny kolor by była najlepsza widoczność i tyle
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko i tak i nie. Zapewne 6000K po prostu odpowiada optymalnemu ustawieniu barwy do przeciętnego człowieka. Zauważ, że tanie ledowe lampy uliczne świecą gorzej od rozlatujących się, pomarańczowych sodówek. Jasność tych drugich bywa gorsza, ale samo ciepłe zabarwienie - nawet ledwo widoczne - odbieramy jako "tu jest światło". LED wydaje się ciemniejszy w takim wypadku, bo on nie zmienia kolorystyki chodnika czy krzaczka, lekko go rozjaśnia, ale kolor pozostaje ten sam. Wiesz o co mi chodzi. Obie lampy mogą świecić z identyczną siłą, ale subiektywnie żółte światło będzie "lepsze", bo łatwiej je dostrzegamy poprzez wypaczenie barw.
Kolega ma xenon w E39. Jakiś taki przyjmijmy przeciętnawy. Teoretycznie znaki są jaśniejsze, świeci nieco dalej od mojego halogenu, ale zimna barwa sprawia, że na ciemnym asfalcie moje reflektory wydają się lepsze. Czemu? Bo łatwiej zauważyć zażółcony asfalt niż po prostu nieco jaśniejszy szary.
Sam nie mam nic przeciw 6000K. Kiedyś w sumie trochę broniłem ciepłych barw, ale jak pojeździłem paroma samochodami to takie coś mi powiewa. Przyznam jedynie, że w deszczu i mgle wolę barwę cieplejszą. Nie wiem czy to przez subiektywny odbiór zmiany zabarwienia czy coś innego. Z pewnością żółty lepiej penetruje mgłę - ale filtr przyciemnia jednocześnie, więc pytanie: warto?
LEDy są bardzo jasne, dlatego 6000K może tam świetnie odpowiadać "przeciętnej". A Poprzednie xenony 4000+K... Ich lepsze świecenie to według mnie efekt przyzwyczajenia nie do tego, że przed autem jest jaśniej, tylko "żółciej". Powtórzę: moim zdaniem dostrzeganie zmiany koloru sztucznie podbija wrażenie jasności. Bo obiektywnie, jakąś aparaturą, nie będzie mieć to znaczenia.
dj_darco, chłopie nie powielaj tu legend tylko podaj choć jeden przykład diody ciepłej barwy i zimnej gdzie będzie różnica w poborze mocy oczywiście w nowej technologii bo starego typu diody bywały "dziwne". Nawet żarówki LED domowe działają tak samo i kolor nie ma żadnego przełożenia na moc kolor bierze się z użytych półprzewodników i tyle.
[ Dodano: Nie Sty 29, 2017 19:05 ]
MD napisał/a:
LEDy są bardzo jasne, dlatego 6000K może tam świetnie odpowiadać "przeciętnej". A Poprzednie xenony 4000+K... Ich lepsze świecenie to według mnie efekt przyzwyczajenia nie do tego, że przed autem jest jaśniej, tylko "żółciej".
Ilośc światła którą ma wygenerować lampa/żarówka/palnik jest unormowana i jak żarówki daja ileś tam lumenów to xenony dają więcej a LED nie może dawać jeszcze więcej jak ksenon bo wtedy nikt by nie jęczał na oślepiające xenony. trochę logiki ludzie proszę. Poza tym led generalnie świeci słabiej od innych źródeł tylko jest więcej diod w lampie i dlatego masz strumień światła porównywalny z xenonnem. Nie chce mi sie szukać ale na pewno gdzieś idzie dopaść normę ilości światła generowanego z lampy LED tak jak na palnikach xenon masz że dają coś 3200lm
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, Nie porównuj diod stosowanych w technice oświetlenia wnętrz do diod High Power.
Kolor ma i to niemałe znaczenie i tu podaję przykład dla tych którzy jak nie zobaczą to nie uwierzą
http://www.leds.de/en/Hig...-Z-LED-Acriche/
Prosty przykład dioda ciepła biel 3.7W wydajność 145lm dioda zimna biel o tej samej mocy 240lm
różnica prawie 40% to jest najbardziej drastyczny przykład jaki udało mi się znaleźć na szybkiego. przy wyższych mocach już nie jest tak hardkorowo. Co do samych diod jako źródło światła LED jest wydajniejsze bo daje lekko ponad 4000lm z 35W. Są diody na POJEDYNCZYM chipie nawet 12 000 lumenów więc LED świeci lepiej jak xenon koniec kropka. Suche fakty oparte danymi. Kolor to też kwestia sporna ale każdy ma trochę racji i ci po stronie 4300k i ci po stronie 6000k bo światło dzienne ma 5500k proponuję posłuchać się dawidd-a i zostawić źródło światła w spokoju na inny temat i zająć się budową lamp a raczej ich przebudową
Jak już chcesz coś napisać to może dowiedz się jakie diody ładuje się do aut bo dałes przykład diody która ledwo połowę strumienia światła daje w porównaniu do samochodowej, w autach są diody CREE o wydajności mniej więcej 100lm/W ja pracuje z takimi diodami i w tej samej mocy możesz uzyskać dowolny kolor i taka samą wydajność świetlną z jednej diody. ale co ja tam wiem fachofce od oświetlenia tu są. Nie mam czasu ci poszukiwać not technicznych bo i tak cie nie przekonam już raz napisałeś legendy ale i tak próbujesz udowodnić swoje. Tyle ode mnie i koniec.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jak już chcesz coś napisać to może dowiedz się jakie diody ładuje się do aut bo dałes przykład diody która ledwo połowę strumienia światła daje w porównaniu do samochodowej, w autach są diody CREE o wydajności mniej więcej 100lm/W ja pracuje z takimi diodami i w tej samej mocy możesz uzyskać dowolny kolor i taka samą wydajność świetlną z jednej diody. ale co ja tam wiem fachofce od oświetlenia tu są. Nie mam czasu ci poszukiwać not technicznych bo i tak cie nie przekonam już raz napisałeś legendy ale i tak próbujesz udowodnić swoje.
Tobie nie chce się szukać ale mi się chce
Tu masz przykład diod wysokiej mocy i nawet firmy Cree (zaszalałem )
http://www.cree.com/~/med.../ds-CXB3070.pdf
z tych danych wynika że jednak mam rację a Ty dalej brniesz pod górę.
KOLOR MA ZNACZENIE JEŻELI CHODZI O POBÓR PRĄDU
w tym przypadku jest niewielka różnica tak jak pisałem wcześniej ale jednak jest.
Zgadzam się z poprzednikiem. Kolor MA znaczenie. Info znalezione na jakieś stronie i o dziwo biały pobiera najwięcej aż 2,5 raza więcej. Co nie zmienia faktu że to tylko 0.3A
https://www.youtube.com/watch?v=b_C8Oe0AlEQ . A jesli chodzi o ledy to przypadł mi do gustu taki pomysł
https://www.youtube.com/watch?v=b_C8Oe0AlEQ . Mój Roverek by wyglądał o 10lat młodziej.
w tym przypadku jest niewielka różnica tak jak pisałem wcześniej ale jednak jest.
Wcześniej pisałeś o różnicy 50% a ja pisałem że różnica jest niewielka i wpływ koloru na moc jest stosunkowo mały i nie próbuj się wybielać, wkleić cytaty?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Prosty przykład dioda ciepła biel 3.7W wydajność 145lm dioda zimna biel o tej samej mocy 240lm
różnica prawie 40% to jest najbardziej drastyczny przykład jaki udało mi się znaleźć na szybkiego. przy wyższych mocach już nie jest tak hardkorowo.
Zacytuję sam siebie ot tak dla przypomnienia.
sknerko, nie bierz tego do siebie ale jesteś uparty jak ja
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum