Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Dołożenie sterowania radia do kierownicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Dołożenie sterowania radia do kierownicy
Autor Wiadomość
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 18, 2017 21:23   [R45] Dołożenie sterowania radia do kierownicy
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Cześć wam,

Jest plan zamiany kierownicy na model z przyciskami do sterowania radiem.
Pytanie, czy samo przełożenie na inną kierownicę wystarczy? Wiązka w kolumnie jest już?
Czy może trzeba także dokładać?

Do samego radia dochodzi przewód z wtyczką od sterowania radiem.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 18, 2017 21:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 19, 2017 06:40   

Wszystko jest jeżeli o radio chodzi. Brakuje tylko od tempomatu, Przynajmniej w dieslu kabli nie było :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 19, 2017 07:15   

Super :)
A pamięta ktoś co oznacza zielona "śnieżka" która się zapala na liczniku w trakcie przekręcenia na 2 pozycję?
 
 
 
tomekk_nt 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 77

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 23, 2017 11:45   

Włączony SNOW MODE ;)
https://drive.google.com/file/d/0ByE1HPZ1wGtCa0dxNDBlTjRqX28/view?usp=sharing

I tu info o tym mode: https://drive.google.com/file/d/0ByE1HPZ1wGtCZ2JwalBzbmtCcmM/view?usp=sharing
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 23, 2017 12:34   

Czyli tylko automat.
Ciekawe, znalazłem to w R45 z manualem :/
 
 
 
Pieczarkowy 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 66
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Maj 23, 2017 13:38   

A to nie będzie nic związanego z klimatyzacją? U mnie R45 1.6 też to jest.
 
 
tomekk_nt 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 77

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 24, 2017 06:41   

Czyli zapala się po przekręceniu 2. pozycję, a po odpaleniu gaśnie czy świeci dalej?
Pewnie sygnalizator jest we wszystkich licznikach, a może u Was po prostu jest gdzieś dodatkowo podłączony i tylko się zapala ;)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 24, 2017 07:11   

Włącza się na chwilę i gaśnie.
U mnie w 1.8 niema tego, u szwagra w 1.6 jest.
 
 
 
tomekk_nt 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 77

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 24, 2017 08:10   

To może sprzężone z inną kontrolką, która po przekręceniu na pozycję 2. zapala się i gaśnie? Np. check engine albo poduszki.
 
 
slawo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 72



Wysłany: Sro Maj 24, 2017 13:04   

Dołączę się do tematu. Jak mogę rozpoznać który przewód to ten do sterowania radiem? W przypadku radia Sony powinien być on zakończony wtykiem mini jack ale takiego u mnie nie ma (R45 2001 rok).
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Maj 28, 2017 20:50   

Kostka typu iso c lub bmw. Innych nie było, najlepiej napisz jakie miałeś radio a jakie chcesz mieć.
 
 
slawo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 72



Wysłany: Pon Maj 29, 2017 12:47   

Kostka ISO C, radio Sony MEX-BT3600U (wejście do sterowania typu mini jack, rezystancyjne).
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Wto Maj 30, 2017 21:52   

Nie zrozumieliśmy się.
W Roverze do sterowania z kierownicy była wykorzystywana albo kostka ISO typu C (kolory Zielony Żółty Niebieski) albo kostka BMW. 2 Przewody do sterowania w kolorach fiolotowo niebieski i niebiesko fioletowy albo biały i różowy zależnie od modelu roverka.
Dodatkowo nie przeczytałeś instrukcji. Do twojego radia potrzebny jest RM-X4S.
Musiałbyś rozłożyć swój pilot i przelutować rezystory o odpowiednich wartościach.
 
 
tomekk_nt 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 77

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 31, 2017 06:43   

No właśnie z tym rozłożeniem pilota i przelutowaniem to nie jest taka prosta sprawa. Ja chciałem kiedyś podmienić rezystory do radia Pioneer X5700BT i dobrze, że do eksperymentów kupiłem drugi pilot.

Żeby dostać się do płytki z rezystorami potrzebujesz rozprawić się z nitem, który trzyma płytkę i obudowę pilota.
Druga sprawa to sama konstrukcja elektroniczna. W naszym pilotach nie jest tak, że do każdego przycisku jest jeden rezystor o konkretnej wartości oporu. On jest zbudowany na zasadzie drabinki rezystancyjnej, mam to jeszcze dokładnie rozpisane.
W pilocie są 3 rezystory: R1=390, R2=470, R3=820.
Z kolei na wyjściu dla przycisków są takie rezystancje:
VOL-: 0
VOL+: 390
<<: 1680
>>: 860
Więc dla VOL- jest zwarcie, nie ma żadnego opornika. Dla VOL+ jest tylko R1, dla << jest R1+R2+R3, a dla >> jest R1+R2.

Niestety w moim przypadku nie udało się dobrać odpowiednio rezystorów tak, żeby nie zmieniając ścieżek na płytce udało się zapewnić takie samo sterowanie w Pioneerze. Usunąłem oryginalne rezystory, wyprowadziłem ścieżki poza płytkę i ogarnąłem temat "na pająka", ale niestety nie złożyłem pilota, bo uszkodziłem obudowę przy rozwiercaniu nitu.

Ostatecznie chciałem zrobić sobie taki konwerter rezystancji, który bym zamontował przed radiem, ale potem jakoś nie było na to czasu. W planach miałem też dołożenie drugiego pilota w celu rozszerzenia możliwości sterowania z kierownicy, ale temat nadal wisi :]
 
 
slawo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 72



Wysłany: Sro Maj 31, 2017 08:05   

Dzięki tomekk_nt, przejrzyście to opisałeś.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Dokładka sterowania radiem i tempomatem w kierownicy
LastEr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Gru 20, 2015 17:17
BigBoyPL
Brak nowych postów [R420] Dołożenie tempomatu
tokamil100 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Maj 18, 2015 21:37
Remigiusz
Brak nowych postów [R416] Płytka sterowania nawiewem
bibson3 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Wrz 09, 2010 15:25
bibson3
Brak nowych postów [Rover 414 1.4 16V 1996r] Brak sterowania wtryskami
TARADAJA Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Nie Sty 31, 2010 23:13
piter34
Brak nowych postów [R45] Wymiana żarówek w konsoli sterowania nawiem
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Sie 28, 2007 15:48
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink