Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czujnik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czujnik
Autor Wiadomość
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Nie Cze 25, 2017 20:17   [R75] Czujnik
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Co oznacza błąd w TOAF-ie , czujnik prędkości obrotowej silnika? , wczasie mocnego przyspieszania i powyżej 3000obr/min , potrafi mi zgasić silnik na autostradzie! , ale wciskam sprzęgło i bez problemu odpala
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 25, 2017 20:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 25, 2017 20:28   

Czujnik prędkości obrotowej silnika czyli czujnik walu korbowego, przykrecony do bloku na prawo od rozrusznika, patrząc na silnik od przodu.
_________________
75 Red Edition
 
 
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Pon Cze 26, 2017 11:30   

longer86 napisał/a:
Czujnik prędkości obrotowej silnika czyli czujnik walu korbowego, przykrecony do bloku na prawo od rozrusznika, patrząc na silnik od przodu.

Dzieki , da sie to jakoś przeczyścić , ewentualnie popsikac wtyczkę kontaktsprayem ?
Czy uszkodzenie tego czujnika może dawać objawy w postaci gaśnięcia silnika podczas jazdy ?(przyspieszania , wyższych obrotów?), myślałem też o zaworze CR , pompka paliwa raczej sprawna
Nie chciałbym byc nachalny , ale ponowię pytanie , czy uszkodzony czujnik prędkości obrotowej silnika ,może dawać objawy gaśnięcia w trakcie jazdy???, czy to raczej inna przyczyna ?

[ Dodano: Pon Cze 26, 2017 12:30 ]
Nie chciałbym byc nachalny , ale ponowię pytanie , czy uszkodzony czujnik prędkości obrotowej silnika ,może dawać objawy gaśnięcia w trakcie jazdy???, czy to raczej inna przyczyna ?
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 26, 2017 17:00   

alpacino, to może być bardzo wiele rzeczy, więc trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. W tym również może to być ten czujnik, choć najczęściej jego usterka przyczynia się do problemów z odpalaniem ciepłego silnika. Możesz kupić za grosze używkę na alledrogo, podmienić i zobaczyć, czy jest różnica. To nic trudnego.

Chcesz wiedzieć, co jest przyczyną gaśnięcia to najlepiej podłącz TOAF, włącz live data, odłóż laptopa na podłogę po stronie pasażera i przejedź się. Niech zaloguje parametry, powinno być widać, co się dzieje.

Zawór CR w pompie możesz przeczyścić, możesz przeczyścić czujnik na listwie CR i czujnik doładowania wkręcony w kolektor.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 26, 2017 19:11   

wellman napisał/a:
choć najczęściej jego usterka przyczynia się do problemów z odpalaniem ciepłego silnika.


Mylisz czujnik wałka rozrządu z czujnikiem wału.
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 26, 2017 21:54   

Błąd diagnostyczny $1E25(Czujnik monitorowania prędkości obrotowej (RPM)) nie musi oznaczać usterki w samym czujniku, chociaż może. Może to być problem po drodze w instalacji.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Cze 26, 2017 22:30   

MaReK napisał/a:
Błąd diagnostyczny $1E25(Czujnik monitorowania prędkości obrotowej (RPM)) nie musi oznaczać usterki w samym czujniku


Dokładnie. Dziś w moim przypadku ten błąd oznaczał zerwany rozrząd w CDT ;)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 26, 2017 22:39   

AdaskoC napisał/a:
Dziś w moim przypadku ten błąd oznaczał zerwany rozrząd w CDT

Może tak być. Ja spotkałem się z pękniętym wałem.

Ten rozrząd padł przy ilu Km?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Cze 26, 2017 23:18   

283tyś z groszami.

Mało, spotykałem z przebiegami ok 600 i jeździły jeszcze zdatnie.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Cze 27, 2017 06:54   

Coś musiało postawić opór ;) Będziesz rozbierał czy na złom :) ?
Są szaleńcy co w tym motorze wymieniają rozrząd wraz ze ślizgami :) Ciekaw jestem ile taki remont polata...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Wto Cze 27, 2017 07:47   

Przepraszam za powielenie tematu , ale tak mnie to wkurza :mrgreen: , że za cholerę nie wiem co jest grane i oczekiwałem jakiejś odpowiedzi
Dziś rano pojechałem przetestować na dłuższej trasie auto i tak : zapłon bez problemu, lekki dymek przy odpaleniu , trasa, po około 50 km , silnik zagrzany i zaczęło się , przy redukcji i dodaniu gazu zgasł.... odpaliłem bez problemu zajechałem na parking , specjalnie wziąłem lapka z TOAF-em , podłączyłem i błedy:
3505-świece żarowe,przekażnik świec żarowych (błąd X3 , z różnymi wartościami)
Prędkość silnika774,231/min
Temperatura cieczy chłodzacej25,19C
Wielkość wtrysku-13,82^3
Ciśnienie na listwie CR-331,33 bar
Błąd 1190 ciśnienie paliwa (błąd X2 z różnymi wartościami)

Prędkość silnika -1473,531/min
Cisnienie paliwa wstępnego -3,22 bar
wielkość wtrysku 59,91^3
Ciśnienie paliwa na szynie CR-746,99 bar
Błąd czujnika prędkości obrotowej silnika juz nie wystąpił....
Przy dodawaniu gazu widoczny czarny dym i samochód słabo przyspiesza , więc tu podejrzewam kolanko , dolot IC.....ale te błędy???
Pompka?, czujnik na listwie? , czy zawór CR
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 27, 2017 08:29   

Przeczyść zawór ciśnienia paliwa na pompie CR
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Cze 27, 2017 11:55   

Świece oczywiście nie mają żadnego wpływu. Możesz zdjąć kolektor i sprawdzić sobie ile z 4 świec Ci padło. Wystarczy, że jedna zemrze i błąd będzie się pojawiał. Może to też być usterka przekaźnika, ale raczej stawiałbym na świece.

alpacino napisał/a:
Przy dodawaniu gazu widoczny czarny dym i samochód słabo przyspiesza , więc tu podejrzewam kolanko , dolot IC.....ale te błędy???

Podejrzewasz? Nie możesz tego zweryfikować zaglądając tam ;) ?
Jaki jest stan czy bardzo uwalone?

Jak wygląda live data w TOAF? Możesz w tym aucie zestawić sesję team viewer, żebym mógł zdalnie sobie popatrzeć?

Może to być kwestia regulatora na pompie, o czym pisze longer86, może to być też problem czujnika wysokiego ciśnienia na listwie CR - problem połączeniowy.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Wto Cze 27, 2017 12:15   

MaReK napisał/a:
Świece oczywiście nie mają żadnego wpływu. Możesz zdjąć kolektor i sprawdzić sobie ile z 4 świec Ci padło. Wystarczy, że jedna zemrze i błąd będzie się pojawiał. Może to też być usterka przekaźnika, ale raczej stawiałbym na świece.

alpacino napisał/a:
Przy dodawaniu gazu widoczny czarny dym i samochód słabo przyspiesza , więc tu podejrzewam kolanko , dolot IC.....ale te błędy???

Podejrzewasz? Nie możesz tego zweryfikować zaglądając tam ;) ?
Jaki jest stan czy bardzo uwalone?

Jak wygląda live data w TOAF? Możesz w tym aucie zestawić sesję team viewer, żebym mógł zdalnie sobie popatrzeć?

Może to być kwestia regulatora na pompie, o czym pisze longer86, może to być też problem czujnika wysokiego ciśnienia na listwie CR - problem połączeniowy.

Zderzak ściągnę dopiero koło soboty (praca 12h) , zaglądając od spodu, to rzeczywiśćie uwalone jest w okolicach połączeń na oringach
Nie robiłem nigdy live data , na czym to polega?
Wiem ,że jest taka zakładka , robi sie to na odpalonym silnikui jakiś czas to trwa? , tak samo ta sesja o której pisałeś "team viewer" , przegladarka zespołów ? , jak to zrobić?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Cze 27, 2017 14:00   

alpacino napisał/a:
tak samo ta sesja o której pisałeś "team viewer" , przegladarka zespołów ? , jak to zrobić?

"windows" to okna ;)
To może jeszcze raz.

Nie musisz ściągać zderzaka, żeby wizualnie ocenić od góry czy IC jest zawalone na kolanie czy nie. Wystarczy latarka z telefonu nawet. Włożenie ręki i sprawdzenie czy jest brudno/gęsto czy sucho.

LIVE DATA w programie TOAF, to jest podgląd pracy podzespołów silnika w czasie rzeczywistym.
Uruchamiasz program, live data oraz silnik i patrzysz na cyferki.

Sesja "TEAM VIEWER" to zestawienie połączenia Twojego laptopa w samochodzie (potrzebny laptop, internet, interfejs, program TEAM VIEWER). Ten ostatni to program do zarządzania Twoim laptopem zdalnie - czyli tak jakbym siedział przed tym laptopem w Twoim samochodzie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 27, 2017 14:07   

Nie mogę się powstrzymać by to zobrazować, TEAM VIEWer to narzędzie do teleportacji marka w każde miejsce naszego globu.
_________________
75 Red Edition
 
 
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Wto Cze 27, 2017 14:25   

MaReK napisał/a:
alpacino napisał/a:
tak samo ta sesja o której pisałeś "team viewer" , przegladarka zespołów ? , jak to zrobić?

"windows" to okna ;)
To może jeszcze raz.

Nie musisz ściągać zderzaka, żeby wizualnie ocenić od góry czy IC jest zawalone na kolanie czy nie. Wystarczy latarka z telefonu nawet. Włożenie ręki i sprawdzenie czy jest brudno/gęsto czy sucho.

LIVE DATA w programie TOAF, to jest podgląd pracy podzespołów silnika w czasie rzeczywistym.
Uruchamiasz program, live data oraz silnik i patrzysz na cyferki.

Sesja "TEAM VIEWER" to zestawienie połączenia Twojego laptopa w samochodzie (potrzebny laptop, internet, interfejs, program TEAM VIEWER). Ten ostatni to program do zarządzania Twoim laptopem zdalnie - czyli tak jakbym siedział przed tym laptopem w Twoim samochodzie.

Dobra , , zainstalowałem program TEAM VIEWER , komputer został dodany , teraz , co zrobić , aby sie z Toba połączyć?
Co do IC , to jak pisałem wcześniej , jest niezbyt czysto (obtłuszczone ) taki marasek lekki :oops: , ale nie mam dolnej osłony silnika(tzn , już mam nowa , ale jeszcze nie byłoczasu załozyć...) wiec może to też trochę od ulicy (woda,kurz) trudno tak , bez dokładnych ogledzin stwierdzić...fakt , że jest tłustawe
Przeczyszczę połączenie benzyna i trochę pojeżdżę , zobaczymy , czy bedzie pocić na nowo
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 27, 2017 14:56   

Jeśli jest tłuste to nie licz ze to z ulicy. Tak hop siup tego nie oczyścisz. Polecam cos do mycia silników i myjkę ciśnieniową.
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Cze 27, 2017 15:34   

No jak już masz Team Viewer, to musimy teraz się zgrać.
Jak masz facebook'a to pisz do mnie (Marek Roszkowski) a jak nie, to napisz mi tu na PW numer ID oraz hasło. Zejdź do auta włącz net i podłącz kabelek od TOAF'a
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Czw Cze 29, 2017 13:49   

MaReK napisał/a:
Będziesz rozbierał czy na złom ?


Na złom, w wolnej chwili tylko rozbierzemy go z ciekawości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Czujnik ABS a czujnik zużycia okładzin klocków.
lukkrak Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Lut 28, 2011 20:43
szemet33
Brak nowych postów [R75,MG ZT]Czy w R75 występuje czujnik AUC (czujnik zapachu)
dj_darco Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Lis 13, 2016 20:27
dj_darco
Brak nowych postów [R75] czujnik abs i czujnik hamulcow
Ignas Rover serii 75, MG ZT 14 Pon Mar 25, 2013 14:50
marecki6
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Czujnik abs tył
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Paź 30, 2010 18:34
apples
Brak nowych postów [R75] Czujnik abs-u
Czarnysg Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Cze 12, 2009 17:26
Czarnysg



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink