Z racji chwili wolnego czasu, przeglądam sobie oferty model MG6 który mialem okazje spotkać ostatnio na ulicy w poznaniu, widzialem również brzydkie jak noc listopadowa ROEWE 550. Ale do rzeczy. Model ten występował z silnikiem 1.8t ze skrzynią 5 biegową.
Zmiana natomiast pojawia sie przy modelu 1.9 diesel. Ten występował w wersji 148KM i 350 Nm. Tutaj najważniejsze skrzynia biegów 6 +R.
Zacząłem zgłębiać temat, gdyż wielu użytkowników R75 podejrzewam chciało by skrzynie 6 biegową aby w trasie jechało sie przyjemniej.
Wiec skrzynia z MG6 posiada oznaczenie MG6rph i tutaj kolejna ciekawostka była montowana też w Hondzie Civic VIII 2.2 i-CTDi, co czyni ja bardziej dostępna na rynku wtórnym (koszt okolo 400zł)
Skrzynia getrag z 75 cdt
Skrzynia z hondy/mg6
Szybkie porównanie mocowań i brak mi ucha na 1 śrubę.
Pewnie trzeba by dorobić łape skrzyni biegów, honda zrezygnowala z centralnego wysprzeglika wiec trzeba by przerobić na linkę. Jest tam tradycyjna dzwignia i lozysko oporowe.
W hondzie silnik mial moc 140KM i 350Nm.
I ostatnia sprawa jakie polosie przeguby wewnętrzne ma honda i wybierak biegów.
Trzeba by porzeźbić, ale może znajdzie sie ktos ambitny jak tuners i komuś te informacje sie przydadzą, moze sam sie kiedys skuszę. Wiec info dla potomnych.
Longer dzięki za aspiracje ale póki co automat jest świetny i z tego co porównywałem ma dłuższe przełożenia niż manual (obroty/prędkość)
Co do dłubania i zabawy w przeróbki podstawowa sprawa sprawdzenie przełożeń i porównanie,
W L serii PG1 występuje w uk do zakupu w wersji 6 biegowej (kosztuje trochę więcej niż zt w stanie idealnym) ale mimo 6 biegów jest finalnie około 6% dłuższa niż standardowa skrzynia w r25/zr, ja ze swojej skrzyni po przeróbce uzyskałem 11% dłuższe przełożenia mimo zaangażowania środków znacznie mniejszych niż zakup 6th z uk.
Tutaj w 75 musiałbyś znaleźć tabele z modelem skrzyni do td4 gdzie wnętrze występuje takie samo i sprawdzić przełożenia , kwestia głównie leży w tzw, final drive i tutaj może się okazać ze we freelandku zastosowali dłuższe przełożenie główne ze względu na skrzynie kątowa (taka sytuacja występuje w pg1 gdzie najdłuzszeprzelozenie główne występuje tylko w 220ti tomcat oraz we freelandku 2.0td )
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tutaj w 75 musiałbyś znaleźć tabele z modelem skrzyni do td4 gdzie wnętrze występuje takie samo i sprawdzić przełożenia , kwestia głównie leży w tzw, final drive i tutaj może się okazać ze we freelandku zastosowali dłuższe przełożenie główne ze względu na skrzynie kątowa (taka sytuacja występuje w pg1 gdzie najdłuzszeprzelozenie główne występuje tylko w 220ti tomcat oraz we freelandku 2.0td )
Więc tutaj co następuje:
- przełożenia oryginału z R75 (w nawiasach przełożenie automatu informacyjnie)
1 bieg: 3.577:1 (3.801:1)
2 bieg: 2.022:1 (2.131:1)
3 bieg: 1.292:1 (1.364:1)
4 bieg: 0.919:1 (0.935:1)
5 bieg: 0.686:1 (0.685:1)
bieg R: 3.308:1 (2.995:1)
final ratio: 3.737:1 (3.45:1)
- przełożenia z frelka td4
1 bieg: 3.577:1
2 bieg: 1.887:1
3 bieg: 1.192:1
4 bieg: 0.848:1
5 bieg: 0.686:1
bieg R: 3.308:1
final ratio: 3.182:1
- przełożenie skrzyni z Hondy Civic VIII 2.2 / MG6 1.9 (nie wiem na ile to są pewne informacje)
1 bieg: 3.93:1
2 bieg: 2.04:1
3 bieg: 1.31:1
4 bieg: 0.98:1
5 bieg: 0.78:1
6 bieg: 0.65:1
bieg R: 4.01:1
final ratio: 3.29:1
Jak widać w porównaniu R75 i freel TD4:
pierwszy bieg jest identyczny tak jak i piaty.
różnice wychodzą na biegach 2,3,4 i na przełożeniu głównym
Freel ma z budowy zewnętrzne identyczną skrzynie jak 75 , jest nawet miejsce na przykrecenie IRD z wałem na tył .
Freel ma mniejsze przełożenie główne czyli montując je do 75, zyskamy na przyspieszeniu, ale tracimy na prędkości Maks i do tego wyższymi obrotami przy jeździe np po autostradzie? Dobrze to rozumiem?
No właśnie na odwrót , im mniejsze final ratio tym dłuższe przełożenie główne tak samo jak w pg1
Teraz podkopy wałem obliczeń i podaję dane dla r75 z oponami 195/65r15
Manual na 5 biegu
2000obr - 87,7km/h
3000obr -131,5km/h
4000obr -175,3km/h
Automat
2000obr -95,1km/h
3000obr -142,6km/h
4000obr - 190,2km/h
Na skrzyni z freelka
2000obr -102,9km/h
3000obr -154,4km/h
4000obr - 205,9km/h
Ale trzeba pamiętać ze freelander ma skrzynie kątową która całkowicie zmienia przełożenia na terenowe stad nie osiągnie normalny freelek takich prędkości ale samo wrzucenie skrzyni z freelka powinno znacznie wydłużyć ori skrzynie, tutaj się kłania też to co pisałem ze w automacie te przełożenia są dłuższe, za chwile dopisze tez ile było by ze skrzynia hondowską na 6biegu przy tych samych obr.
Edit.
Manual na 6 biegu z hondy
2000obr - 105,1km/h
3000obr -157,6km/h
4000obr -210,2km/h
Co Ciekawe na 5 biegu i 2000obr jest 87,6 czyli niemal identycznie jak w ori manualu
A teraz zabawa by tuners w skrzyni bezinwazyjnie można zmienić praktycznie tylko final ratio nie da się zmieniać poszczególnych biegow Ot na takie jak nam bardziej pasują
A więc skrzynia z ori 75 + final ratio z freelka
Manual na 5 biegu
2000obr - 102,9km/h
3000obr -154,4km/h
4000obr -205,9km/h
Dodam że nierozbierałem skrzyni z r75 i informacje i rozumowanie co do zmian czerpie na podstawie pg1 gdzie tam zmiany zadziałały , do tego zmiana skrzyni na inna musi pociągnąć ze sobą większy wysiłek silnika żeby napędzić dłuższy bieg w przeciwnym razie może się okazać ze np seryjna 75 116km ze skrzynia z freelka będzie miała problem uciągnąć się na 5 biegu powyżej np 150km/h dlatego zawarte tu informacje są hipotetyczne i nie biorę odpowiedzialności za skutki w próbach osiągnięcia zmian i każdy kto próbuje to zrobić robi to na własna odpowiedzialność aczkolwiek jak komuś się uda i będzie wszystko działało to prośba o zamieszczenie tu takiej informacji Ot dla przetarcia szlaków dla innych.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tuners... Kto ze zdolnych do takiej rzeźby jeździ bez wirusa Kusząca ta skrzynia z hondy ale trochę dużo zabawy i brak pewności, 'że wyjdzie'.
Skrzynia (nie pasuje co najmniej 1 śruba), półosie i przeguby, wybierak i linka wybieraka, linka do sprzęgła (to chyba największa pierdoła akurat) i pytanie jak sprzęgło z dwumasem.
Linki do sprzęgła nie ma, jest zewnętrzny wysprzeglik i dźwignia poruszająca łożyskiem oporowym. Natomiast problemy rosną dalej, inna srednica walka z wieloklinem ,a który przychodzi sprzęgło, inna ilość zębów wieloklinu, inna srednica tarczy sprzęgła
tuners tutaj raczej główną zaletą hądy jest 6 bieg.
U mnie niestety automat odpada ze względów wytrzymałościowych, bo o ile kojarzę MaReK mówił, że po 'zwykłym' chipie się tarczki potrafią fajczyć a jak się doda do tego turbo z vnt to może być nieciekawie.
Mam benzynkę, ale podepnę się ap ropo propozycji Tunersa. 5 biegowy manual R75 z final ratio Landka wydaje się być lepszą opcją. W dieslach i tak macie zaletę w postaci momentu obrotowego, więc 5 biegów nie jest złe przy takich samych prędkościach na najwyższym przełożeniu. W zamian jednak zwyczajnie mniej się nawachlujecie lewarkiem.
Rozumiem, że w przypadku V6 pomysł na lekkie wydłużenie przełożeń byłby raczej poroniony?
wszystko się da ale musisz spełnić kilka rzeczy
silnik musi już w tej chwili być dość dynamiczny i elastyczny ( w przeciwnym razie będzie muł parzystokopytny )
musisz znaleźć jaką masz skrzynie i jakie w niej są przełożenia ew samochody w któych taka skrzynia występowała
(muszę Cie zmartwić ale skrzynia z td4 i freelka raczej nic niema wspólnego z kv6 czy nawet z 1.8t które występowały w 75 ale prawdopodobnie mogły wychodzić różne wersje danej skrzyni lub występować w całkiem innym samochodzie)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tuners, 2.0 V6 to jest trochę muł przy takiej budzie - zwłaszcza, jak VIS padnie. Dlatego w przypadku tego silnika lepszym rozwiązaniem byłby chyba 6 bieg, który zbijałby nieco obroty przy wyższych prędkościach. Tak 1, 2 i 3 można by nawet odrobinę skrócić, bo 75 V6 ma dość długie biegi na tym etapie. Za to piątka... cóż. Benzyna potrzebuje obrotów, to jasne. Ale na autostradzie fajnie byłoby mieć nieco mniej niż 4000 obrotów przy przepisowej prędkości.
MD,taaaak szóstka na pewno by ci go odmuliła przestań... czasem sie zastanawiam czy ty aby na pewno masz sprawny ten silnik, mój ma 150 KM a 170KM Audi nie mogło mi uciec, czego ty chcesz od tego auta. Może bym nie wiedział o czym mówię ale mam też drugiego 2,5V6 w automacie i nawet na sport nie odchodzi mi dalej jak na długość auta. Proszę cie nie narzekaj tylko naucz sie ogarniać to co masz. Kosaa tez twierdził ze mu mocy mało a jak nauczył sie jeździć 2.0 stwierdził ze jest ok i daje radę.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, obecnie mam niesprawne VISy i z tym jest to związane. Choć przed ich awarią, cóż.... Tak to autko odpycha się, jest względnie ruchawe, ale bez rewelacji. R75 to wielkie bydle, 2.0 V6 powinno być w nim najbardziej podstawowym silnikiem, a chętnie widziałbym seryjne 3.0 lub 2.5 uturbione. Poza tym z mocą jest jak z pieniążkami: nie ważne ile masz, ważne ile jeszcze brakuje.
Nie mówię, że silnik 2.0 jest jakoś bardzo słaby. Redukcja, pedał w podłogę i idzie do przodu. Ale nigdy nie powiem, że jest mocny. Co najwyżej wystarczający jak na tę budę.
A. I szóstka nie odmuli, wiadomo. Ale zrzuciłaby nieco obroty przy największych prędkościach, bez wydłużania piątki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum