Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Ponieważ banalna czynność jak doposażenie auta w halogeny przeciwmgielne napsuło mi nieco krwi postanowiłem opisać swój problem i podać rozwiązanie, które udało mi się znaleźć.
Moje auto w przeciwieństwie do większości samochodów z prywatnego importu nie było bezwypadkowe. Podczas naprawy w ramach rekompensaty dostało zderzak wyposażony w halogeny przeciwmgielne, których wcześniej nie miało. Halogeny robiły dotychczas za zaślepki ale ponieważ nie lubię atrap postanowiłem to zmienić. Jako, że instalacja elektryczna aut z halogenami i bez się nie różni zakupiłem jedyne brakujące podzespoły w postaci dwóch elementów:
1. przekaźnik, który włożyłem w miejsce do tego przeznaczone w skrzynce bezpieczników znajdującej się w komorze silnika:
2. przełącznik świateł z włącznikiem halogenów przeciwmgielnych, który zamontowałem w miejsce starego z pojedynczym włącznikiem tylnego światła przeciwmgielnego
Niestety instalacja wyżej wspomnianych elementów we właściwych miejscach mimo właściwego działania świateł zaowocowała nieprzyjemną niespodzianką. Po włączeniu zapłonu na wyświetlaczu w miejscu przebiegu dziennego pojawił się brzydki symbol „Err”
Zespolony przełącznik świateł jest dodatkowo wyposażony w moduł zapisujący przebieg auta. Jak udało mi się dowiedzieć różnica większa niż 50km między zapisem w module świateł a zapisem w liczniku owocuje właśnie takim komunikatem na wyświetlaczu. Testbook niestety w tym przypadku jest bezużyteczny. Jedyna szansa to zakup włącznika fabrycznie nowego bez przebiegu, który można za pomocą testbooka zaprogramować.
W tej sytuacji wpadłem na karkołomny pomysł przełożenia części przełącznika z przyciskami. Pomysł okazał się prostszy niż się początkowo wydawało a co ważniejsze całkowicie skuteczny. Wyczepiłem panel przedni z mojego przełącznika bez halogenów przeciwmgielnych z zatrzasków od góry przełącznika a następnie wypiąłem wtyczkę z panelu przedniego. Analogiczny zabieg przeprowadziłem w zakupionym dodatkowo przełączniku, a następnie panel z kompletem przełączników podpiąłem i zamontowałem do mojego starego korpusu. Tak spreparowany przełącznik zamontowałem w aucie co zaowocowało całkowicie poprawnymi wskazaniami wyświetlacza jak i kompletem dostępnych świateł.
Wniosek jest taki, że pamięć zapisująca przebieg auta w przełączniku świateł znajduje się w części ze złączem do instalacji a nie w panelu przednim i jest ponadto identyczna przy wszystkich wersjach przełącznika.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lis 21, 2010 21:38, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 17:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sro Paź 18, 2017 22:53 problem z halogenami
Witam...
Jakis czas temu mechanik naprawiał mi silnik wentylatora i trzeba było zdiąc zderzak,po odebraniu auta halogeny raz swieciły raz nie.Teraz juz nie załaczają sie wcale.
Wyjołem halogeny z zderzaka,rozpiołem gniazdo żarówki z kostki i sprawdziłem miernikiem napięcie.
Włącznik działa po włączeniu halogenów miernik pokazuje na kosce od żarówki napięcie 12,30volt,kostki posprawdzałem ,podmieniłem żarówki na nowe.
Pod maską w skrzynce przekazników słychac cykanie po włączeniu i wyłączeniu halogenów,przejrzałem kable.
Nie wiem co mechanik mógł by tam rozp....
Jedyne co mi przychodzi do głowy to jakies przebicie na masie albo jej brak,ale czy wtedy miernik pokazywał by napięcie na kosce?
Może ktoś z was miał podobny przypadek,albo wie w czym moze byc problem???
Wysłany: Czw Paź 19, 2017 10:05 Re: problem z halogenami
stee-zoo napisał/a:
po odebraniu auta halogeny raz świeciły raz nie.
To znaczy w trakcie jazdy obydwie świeciły i gasły czy załączenie z modułu świateł raz powodowało zapalenie się lamp a raz nie?
Czasem oksydują styki ale raczej dotyczyło by to jednej lampy a nie obydwu na raz. Chociaż przy tym typie hermetycznej wtyczki jest to mało prawdopodobne.
Podejrzewałbym przekaźnik halogenów (najlepiej podmienić na inny i zobaczyć czy coś to da). Przekaźnik może "cykać" ale sam styk może być już upalony i raz załączać a raz nie.
Ale piszesz że ? masz zasilanie 12V na samej kostce od żarówki, żarówki nowe, sprawdzone a mimo to ci nie świeci?
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Wysłany: Nie Paź 22, 2017 12:20 halogeny ciag dalszy
Chodzi o załączanie halogenów przyciskiem z modułu.Raz sie załaczały raz nie,teraz wogóle sie nie właczaja.
Dzwoniłem ostatnio do tego mechanika co mi zdejmował zderzak,stwierdził ze on poruszył tylko kostka,musze podjechac gdzies do elektryka samochodowego niech sprawdzi przepływ masy na kablu bo nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum