Wysłany: Wto Sty 16, 2018 17:22 [75] problem z licznikiem
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich serdecznie
Jestem nowy na tym forum więc przepraszam z góry jeżeli coś napiszę nie zrozumiale
Od 2 lat posiadam swojego roverka, przez ten czas zrobilem kilka zmian i dziś padło na licznik w lcd i manetke kierunkowskazów z przełącznikiem do wyświetlacza w liczniku.
Teraz do rzeczy wszystkie kontroli i powiadomienia w normie wskazania licznika też ale w miejscu przebiegu "chwilowego" pisze "err" podłączyłem pod toafa chciałem nadac nowy nr vin licznikowi niestety nie można tego zrobić przebieg zapisany w module też nie chce się zmienić.
Rok produkcji licznika 2002
Da się to jakoś zrobić żeby przebieg był aktualny i nie było tego magicznego napisu err.. ?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 16, 2018 17:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przejrzyj temat z TOAF, tam wyjaśniali, nie zmienisz przebiegu w liczniku, musisz nadać nr swój nr vin a przebiegi na 0 w innych modułach, typu LCM itp. wtedy inne moduły dostaną przebieg z licznika i zniknie err
Da się to jakoś zrobić żeby przebieg był aktualny i nie było tego magicznego napisu err.. ?
Przelutuj EEPROM ze starego do nowego, albo przeprogramuj go programatorem. Jeżeli nie to musisz sie pogodzic z tym ze wskazanie licznika bedzie takie jak jest.
Sposb usuniecia błędu Err, opisanyna forum w kilku miejscach;]
dobra przelutowałem to licznik dziala jak należy ale chyba gdzieś w TOAF ie
chyba wyłączyłem ustawienie wysokości świateł wiecie może gdzie mam wejść żeby to ustawienie wrócić bo jak na razie pokrętło nie reaguje xD
Podepnę się pod temat
Kupiłem nowy licznik z wyświetlaczem z roku 99, samochód ma 230 tys przebiegu, licznik 300 tys. 1) Jak to poprawić w Toafie? Error nie wyskakuje.
Samochód ma halogeny przednie, lecz kontrolki na nowym liczniku brak.
2) Czy w toafie da się tą kontrolkę włączyć?
Licznik ma język niemiecki.
3) czy da się zmienić na angielski?
Czy da się te problemy zrobić przy pomocy Toafa czy koniecznie będzie przelutowywanie Epromu? Nie jestem elektronikiem i z taką czynnościa bym się na pewno nie poradził, więc wolałbym to zrobić komputerem.
Teoretycznie konfiguracja innych liczników powinna po naciśnięciu przycisku od halogenów przednich zaświecić odpowiedni symbol na wyświetlaczu LCD. Ale teraz sobie nie przypomnę czy tak faktycznie jest. Najwyżej, będziemy szukać i maricnek podeśle "pacza".
Oczywiście w TOAFie możesz zmienić język na angielski.
Jeśli chcesz zachować przebieg oryginalny, przelutuj eeprom i włącz pewne opcje za pomocą programu TOAF. Jeśli chcesz na przeglądzie mieć wklepane 70 tyś. więcej (w ciągu roku), to zostaw jak jest
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, Dzięki za szybką odpowiedz ma FB Na razie przelutuje pamięć z jednego licznika do drugiego, później będę kombinować z językiem i kontrolką halogenów
Szkoda ze nie mozna zmienic przebiegu bez lutowania
Jesli masz odpowiedni programator to nie musisz lutowac. Wrzucasz wtedy oryginalny wsad i masz przebieg jak w dawcy, albo pusty - i sobie licznik zaciagnie przebieg z LSM
MaReK, marcin.misek, Panowie dziękuje za informację, przelutowałem eprom, włączyłem Toafem komputer pokładowy,zmieniłem język menu i wszystko jest ok. Problemem jest brak kontrolki halogenów przednich. Mogę prosić o wysłanie patcha na maila? krain.adam@wp.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum