Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] kąt wtrysku, co dalej?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] kąt wtrysku, co dalej?
Autor Wiadomość
Berserker1985 



Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 4



  Wysłany: Pią Lut 23, 2018 10:34   [R45] kąt wtrysku, co dalej?
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam panów. Po poczciwym r416 nadszedł czas na przesiadkę do robercika tym razem w dieslu. Silnik 2.0 itd. Problem mój polega na tym, że auto ciężko odpala po dłuższym postoju. Czytając na forum różne tematy nadal nie mogę rozgryźć jak prawidłowo ostawić kąt wtrysku. Obecnie elm pokazuje na rozgrzanym silniku kąt -1.5/-2 stopnie. Po zdjęciu obudowy chciałem zacząć go regulować i tutaj zaczął się problem a mianowicie chcąc kręcić kółkiem w lewo (na rysunku czerwona strzałka) w celu zbliżenia się do plusowej wartości kąta brakło mi regulacji na fasolkach. Jako że w bliższym terenie żaden z mechaników nie chce się tego podjąć proszę o podpowiedz co mam zrobić w takim przypadku.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 23, 2018 10:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 23, 2018 23:05   

Jak toco. Ściągnąć rozrzad i ustawić od nowa na fabryczne blokady żeby było miejsce na regulację.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Berserker1985 



Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 4



Wysłany: Pon Mar 05, 2018 23:22   

Stało się. Rozrzad ustawiony na znaki fabryczne, mam miejsce na regulacje. Kolo przesuniete w stronę chlodnicy dobre kilka mm. Odpalam torque, przejazdzka, nagrzany silnik i .. no wlasnie nie wiem bo kat zmienil sie tylko do -1. Krecenie dalej i ciagle to samo kat aie nie zmienia. O co teraz moze chodzic?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 06, 2018 06:57   

Mam nadzieje ze wiesz żeto trzeba sprawdzić na ciepłym silniku.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Excalibue 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 152

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 06, 2018 12:25   

Dwa miesiące temu jak przestawiałem u siebie kąt wtrysku miałem to samo.
Przestawiony naprawdę widocznie. poniżej na zdjęciu widać ( oryginalne położenie jest zakreślone ), a kąt na elm praktycznie jak stał tak stał i to właśnie na -1,5.
Dałem sobie spokój i zostawiłem przesunięty jak widać na foto i teraz nawet przy -24 odpalił, co przy wcześniejszym ustawieniu byłoby na pewno niemożliwe.
Parę lat temu w poprzednim Roverze były widoczne zmiany na ELM nawet o małe wartości, więc może coś popsuli w nowszych wersjach ?
 
 
Berserker1985 



Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 4



Wysłany: Wto Mar 06, 2018 19:21   

Tak, sprawdzane na ciepłym silniku. Dzisiaj odpalił elegancko ale zastanawia mnie czemu w torque pokazuje caly czas praktycznie te same wartości mimo, że przesunięte koło o kilka dobrych mm.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 06, 2018 20:20   

Jaki masz ecu ? MSB101151 ?

[ Dodano: Wto Mar 06, 2018 20:20 ]
Spotkalem sie ze np w poliftowych ecu jakos w innych testerach nie ma opcji pokazani katu wtrysku. I moze torque jakos bierze stala wartosc i tyle.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Excalibue 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 152

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 07, 2018 00:10   

Wartość zmienia się dynamicznie, przynajmniej u mnie na poczatku na zimnym jest cos kolo 8, 9 jednak do momentu rozgrzania i tak dąży do tych standardowych -1,5 do -2.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] HGF i co dalej?
tomekk_nt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Pią Mar 23, 2018 15:36
barney79
Brak nowych postów [416Si] Zgasł i co dalej?
ola273 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Sty 04, 2014 23:23
AndrewS
Brak nowych postów [R45] Nowy przepływomierz i dalej coś nie tak
baki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Czw Gru 27, 2007 16:45
vector2
Brak nowych postów [R400] Byl HGF po naprawie dalej jest zle...
Grzesiek944 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Gru 11, 2014 20:44
Grzesiek944
Brak nowych postów [R400] Zero błędów a dalej miga SRS
mi_sza1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Wto Kwi 08, 2008 20:59
danielp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink