Wysłany: Pią Cze 22, 2018 11:20 [MG ZT 190] Majonez pod korkiem po remoncie głowicy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002
Cześć wszystkim,
Musiałem kolejny temat gdyż nowego pewnie by nie odświeżyło po dodaniu kolejnego postu.
Sprawa wygląda tak. Ukręciło mi wałek rozrządu na przedniej głowicy. Oddałem do Krakowa na naprawę, i została wyremontowana, m in popychacze (używki) i wałki (również używki). została oddana do planowania i sprawdzenia szczelności po wszystkim założona u mechanika. Wymieniony przy okazji został termostat, chłodnica wody i klimy (w tragicznym stanie była) oraz kompletny rozrząd z pompą. Po odebraniu i powrocie 140km nic się nie działo. Po kursie do Radomia i spowrotem 700km zobaczyłem że ubyło litr płynu, a pod korkiem wlewu znajdowały się pokazne ilości majonezu. Olej na bagnecie w normie, konsystencja normalna, lecz mimo wszystko wymieniłem olej i filtr. Po podróży łącznie 60km sprawdziłem stan płynu i znów litr ubyło i majonez pojawił się w takich samych ilościach (tylko pod korkiem wlewu). Z zewnątrz silnika nie widać żadnych wycieków, jedynie na metalowa rura z dołu chłodnicy była wymieniona bo się pociła. Zbiorniczek cisnienie trzyma, wody nie wywala, no i woda też 'czysta'. Teraz od czasu do czasu autem jeżdząc ubywa płynu lecz raz mniej, raz więcej, już nie w takich ilościach jak przedtem , tj litr. Po każdym kursie do 100km muszę dolewać 100-500ml, za każdym razem inaczej.
Piszę tutaj gdyż jestem laikiem w sumie, i po przewertowaniu internetu mam już głowę pełną obaw. Za remont głowicy, rozrząd itp zapłaciłem w sumie ponad 7tys zł (bo i chłodnice i trochę innych rzeczy było robione), i jak żona dowie się, że jeszcze muuszę coś kasy władować z domu mnie wyrzuci (bo i po remoncie głowicy sprzęgło padło..).
Na co mam się nastawiać? Pęknięty blok silnika? Raz może dwa przed remontem głowicy temperatura mi skoczyła. Wada fabryczna uszczelki czy coś?
Z góry dziękuję za wszelkie wiadomości..
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 22, 2018 11:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zrob test co2 i będziesz wiedział. Najlepiej wróć do tego co ci robił remont - pewnie będzie wiedział co jest nie tak i domagaj sie naprawy w ramach gwarancji
Gdzie konkretnie robiłeś ten remont w Krakowie na taki remont na jest gwarancja jedz tam niech poprawiają na swój koszt. Myślę że możesz mnieć tuleje odklejoną i przez to płyn dostaje się do skrzyni korbowej ale w sumie wtedy by olej ci się podnosił, jedz tam niech poprawiają.
Trzeba by zakręcić wałem i się powinna wysunąć nawet sama z tłokiem palcami jak ruszysz wałem tym bardziej powinna pójść.
U mnie w starym silniku miałem odklejoną jedną tuleje i taki majonez był pod pokrywą, nie było go dużo jak u Mat_Dob ale był .
Myślę że przed składaniem głowic majster powinien sprawdzić czy tuleje dobrze siedzą czy się nie odkleiły, tuleja może też być pęknięta. O tulejach więcej jest na kanale Chrisa ->> https://youtu.be/EcXYyd4GX5I?t=11m42s
na początku lipca jadę z tą sprawą, zobaczymy co zdiagnozują i co zaproponują...
Remont głowicy i sprawdzanie szczelności było robione w jakimś zewnętrznym zakładzie. Pan P.M. składał wszystko do kupy po odebraniu głowicy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum