Wysłany: Wto Lip 17, 2018 19:48 [R25] Problem z pompą wspomagania
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003
Czołem Forumowicze!
Ostatnio mój Rover zaczął wydawać zgrzyty przy skręcaniu. U mechanika zdiagnozowali pompę wspomagania. Po rozeznaniu kosztów regeneracji zdecydowałem się na zakup używanej na allegro.
Kupiłem pierwszą pompę i problem nie minął, objawy lekko ustały i mechanik powiedział, że ewidentnie pompa jest uszkodzona... Więc udało mi się ją zwrócić i odzyskać pieniądze.
Po tej sytuacji kupiłem drugą pompę i sytuacja taka sama, objawy znacznie mniejsze i rzadsze ale wciąż występują.
Dodam, że przy wymianie pierwszej pompy wymieniłem również pasek i rolkę.
Czy ktoś z Was miał podobny problem?
Co jest nie tak z tymi pompami, czy może mechanik coś źle montuje?
Czy po prostu mam mega pecha i dwa razu kupiłem uszkodzoną pompę?
Olej jaki zalali to Motul.
Z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam, Wojciech
[Rover 25, 1.4 16v, 2003r. benzyna]
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 17, 2018 19:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wg mnie, to pompa będzie wyła, a nie zgrzytała. Miałeś odpowiednią ilość płynu w zbiorniku wyrównawczym? Jesli w trakcie skręcania coś zgrzyta, to warto przejrzeć przeguby i maglownicę chyba, że masz niefart z kupnem działającej pompy i Twój mechanik ma rację
Nie jestem w stanie odróżnić zgrzytu od wycia niestety, nie identyfikuje tych dźwięków. Precyzyjniej mówiąc to jest jazgot.
Dzięki za podsunięcie pomysłu o przegubach i maglu, w najbliższym czasie podjadę na stację diagnostyczną wybadać temat.
Jak to okaże się magiel to również kupie używany (mam nadzieję, że za pierwszym razem ). Czy wiesz jakie są koszty takiej naprawy?
Nie wiem jak teraz, ale około pół roku temu regeneracja od 400zł plus montaż i demontaż. Zależy od magla. Najlepiej robić wszystko w jednym warsztacie, żeby nie było problemów z ewentualną gwarancją, o ile dobrze pamiętam, to mi dawali rok. Przymierzałem się do tego w poprzednim aucie, ale poszło na żyletki
Z używką masz zawsze dwa uda , wg mnie lepiej oddać starą do regenaracji, bo kupisz używkę i się okaże, że za pół roku znowu coś jest nie tak, a i tak koszty wymiany będą takie same.
Jeśli dysponujesz kanałem bądź najazdem, możesz zobaczyć, czy nie ma luzów lub wycieku. Poskręcaj kierownicą w miejscu, jak będzie coś nie tak to pompa albo magiel. Jak bedzie cyklicznie stukać w czasie ruszania przy skręconej kierownicy, to raczej tylko przegub
Prawdę mówiąc ostatnio wymieniłem cały układ chłodzenia w aucie i tak średnio podoba mi się wydawać znowu kasę na naprawy. Więcej ten samochód przysparza mi kłopotów niż radości, póki co
Dysponuję kanałem więc sprawdzę to o czym mówisz. Stukania raczej nie ma żadnego. Na postoju jak się kręci kierownicą to jest nieprzyjemny jazgot ale bardzo rzadko. Także wybadam temat, albo magiel albo znowu pompa...
Dzięki
Pomógł: 10 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Wto Sty 05, 2021 06:31
Ja podłączę się pod temat bo kilka dni temu też mi są zaczęło coś dziać ale w dizlu. Parkowałem, skręciłem kierownicą prawie do oporu w lewo i zaczęło mi nią szarpać. Przy mniejszym skręcie przestało. I się teraz zastanawiam co to może być. Pompa wspomagania czy przekładnia
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A nie przejechałeś wcześniej przez jakąś większą kałużę?
Szarpanie kierownicą oznacza, że ślizga się pasek pompy. Przy maksymalnym skręcie jest duże obciążenie, a pasek może się ślizgać, albo dlatego, że jest mokry, albo słabo napięty, albo przytarta pompa, albo maglownica już nie wyrabia jak dojedziesz do końca.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Wto Sty 05, 2021 19:25
Hmm... wtedy rzeczywiście padało ale dziwnych dźwięków od paska nie było słychać. Ruv teraz tydzień stał, pojechaliśmy na zakupy, jest ok. Maksymalne skręty i nic nie słychać, więc może się uspokoiło?? Ale pojawił się nowy problem, rzęzi pompa vacum po dłuższym postoju
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Klasyczne wycie pompy wspomagania w benzynach rzędowych.
Pęcherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym zauważyłeś?
Pompa wyje jak nie wyrabia z mocą/przeciążona.
Maglownica do wymiany.
_________________
>>>NIE MA FACHOWCA NA CEDZIORA Z SOSNOWCA <<<
facebook.com/cedzior
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum