Wysłany: Pią Mar 08, 2019 23:50 [R75] Wypadanie zapłonu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam
Podczas jazdy z większą prędkością i na wyższych obrotach zaczęła mi migać lampka mil, co prawdopodobnie świadczy o wypadającym zapłonie. Toaf wskazał mi wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, wymieniłem świece i zamieniłem miejscami cewki zapłonowe, lecz dalej jest wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Z cewkami nie ma problemu, wiem jak je sprawdzić. Gorzej z przewodami WN. Jaką rezystancję powinny mieć przewody WN, ewentualnie jak je sprawdzić multimetrem, lub jakoś w domowych warunkach? Mogę na próbę włożyć przewody z innego samochodu, czy to nie zda egzaminu?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 08, 2019 23:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Użyje jeszcze innego programu do diagnostyki silnika i interpretacji błędów. TOAF dla silników benzynowych nie jest dopracowany i może pokazywać błędy historyczne oraz mieć zamienioną logikę np. oznaczania cylindrów. Nikt z autorów nie miał takiego rodzaju silnika, stąd program jest pisany intuicyjnie w kwestii silników benzynowych.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Najlepiej zmień przewody na próbę z innego sprawnego R, albo też zamień miejscami i zobaczysz czy błąd zostanie ten sam
Jak zmiana cewek nie zmienia błędów to może być to wina np lejącego zawieszonego wtrysku, lub problemów z kompresją. Auto jest na gazie Może jest problem z wtryskami gazowymi. Polecam się podpiąć pod jakiegoś autocoma i zobaczyć wypadanie zapłonów w trybie rzeczywistym dla wszystkich cylindrów wtedy widać jak na dłoni co się dzieje. Jaki masz dym z wydechu jak wypada zapłon to kopci jakoś Czy śmierdzi może benzyną
Napisz z kąt jesteś może ci ktoś z forum pomorze to zdiagnozować
Polecam się podpiąć pod jakiegoś autocoma i zobaczyć wypadanie zapłonów w trybie rzeczywistym dla wszystkich cylindrów wtedy widać jak na dłoni co się dzieje.
Robiłeś to już? Możesz potwierdzić, że autocom poprawnie pokazuje cylidner, na którym pojawia się wypadanie zapłonu? Bo w moim przypadku Autocom/Delphi rejestrował wypadanie na cylindrze 3, a błąd pokazywał na cylindrze 5. Toaf natomiast jak już pokazał listę błędów, wskazywał na problem wypadania zapłonu na cyl. 3, czyli tak jak w live data pokazywał Autocom. Niestety z benzynami do czynienia mam rzadko więc nie mogłem tego nigdzie zweryfikować
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Robiłeś to już? Możesz potwierdzić, że autocom poprawnie pokazuje cylidner, na którym pojawia się wypadanie zapłonu? Bo w moim przypadku Autocom/Delphi rejestrował wypadanie na cylindrze 3, a błąd pokazywał na cylindrze 5. Toaf natomiast jak już pokazał listę błędów, wskazywał na problem wypadania zapłonu na cyl. 3, czyli tak jak w live data pokazywał Autocom. Niestety z benzynami do czynienia mam rzadko więc nie mogłem tego nigdzie zweryfikować
Oczywiście diagnozowałem wielokrotnie różne KV6 z wypadaniem zapłonu
Poprawne wskazania zawsze są w LIVE DATA, błędy się zapisują jak już wypadanie jest znaczące i nie koniecznie wtedy ten błąd z tego cylindra jest przyczyną.
Przykładowo u mnie na starym silniku było tak:
Zaczął pojawiać mi się Check Engine, i wróciło znowu wypadanie zapłonu. Podłączyłem kompa i był błąd wypadania zapłonu na cyli 4, a w danych czasu rzeczywistego pokazywało wypadanie na 5 cyl.
Kupiłem na wymianę cewki, wymieniałem przewody, zamieniałem świece miejscami i non stop to samo takie same błędy. Zmierzyłem sprężanie, wyszło tylko 2 bary na 5 baniaku, na 1 i 3 9bar a na 2, 4 ,6, po ok 12
Jak jest uszkodzona sonda lambda w live data pojawia się wypadanie na wszystkich 3 cylindrach tej samej głowicy 1,3,5 lub 2,4,6 od łatwo wtedy wydedukować że chodzi o sondę przeważnie pokrywa się to z nieprawidłowym napięciem sondy.
U Tommasino dosłownie przy nie aksamitnej pracy silnika wskazywało w live data wypadanie lekkie wypadanie (dosłownie kilka ms) na jednym z cylindrów i pomogła podmiana kabla WN dokładnie na tym jednym cylindrze Autocom jest do tego idealny. Dobrze jest czasem sobie sprawdzić błędy i autocommem i toafem
[ Dodano: Sob Mar 09, 2019 12:18 ]
Aha kiedyś u Tommasino jeszcze na zlocie w Jedlinie wypadał mu zapłon na jednym z baniaków wtedyo zgodnie z LIVE data zmieniliśmy jedną świecę tę którą wskazał autocom (było widać też że już wypalona) na jakąś używkę z bagarznika i problem się skończył Wiadomo w pierwszej kolejności świece, cewki, kable,fajki, a na końcu bym szukał wtrysków, nieszczelności, sprężania, czy uwalonego reduktora gazoliny.
Wysłany: Sob Mar 09, 2019 17:40 [R75] Wypadanie zapłonu
Jednak muszę zweryfikować innym programem, bo dzisiaj podmieniłem przewody i cewki i dalej jest to samo, wypadanie na 3.
Gaz był zakładany miesiąc temu więc problemy z wtryskami raczej odpadają, chociaż podczas jazdy na benzynie nic się nie dzieje, samochód chodzi równo i nie ma oznak wypadania zapłonu. Wszystko zaczyna się gdy samochód przełączy się na gaz, podczas przyspieszania miga lampka MIL, a samochód ma widocznie mniej mocy niż na benzynie. Gazownik powiedział, ze to wina świec, przewodów lub cewek, ale byłaby aż taka różnica między gazem a benzyną?
Podłączyłem samochód pod inny program i również wskazuje wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, podmienialem przewody i cewki miejscami lecz i jeden i drugi program wskazują cały czas wypadanie na 3 cylindrze. Możliwe że winowajca jest wypalone gniazdo zaworowe? Tylko czy w takim przypadku sytuacja nie byłaby identyczna na benzynie i gazie?
Podłączyłem samochód pod inny program i również wskazuje wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, podmienialem przewody i cewki miejscami lecz i jeden i drugi program wskazują cały czas wypadanie na 3 cylindrze. Możliwe że winowajca jest wypalone gniazdo zaworowe? Tylko czy w takim przypadku sytuacja nie byłaby identyczna na benzynie i gazie?
Jak dla mnie to świece są w złym stanie i na gazie już nie domagają. Na benzynie jeszcze to działa, ale do LPG układ zapłonowy musi być w idealnym stanie. Także świece do wymiany
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wysłany: Wto Mar 12, 2019 17:55 [R75] Wypadanie zapłonu
Świece zostały wymienione na nowe jakiś tydzień temu i cały czas było to samo. Układ zapłonowy jest w idealnym stanie, a winowajca okazał się wtrysk gazu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum