Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG zt-t 190] - Wałki rozrządu (jakie być powinny)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG zt-t 190] - Wałki rozrządu (jakie być powinny)
Autor Wiadomość
loopo 



Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Lodz



Wysłany: Pon Cze 09, 2014 09:23   

Tak, auto niedawno poskładane, ale to już trzeci raz. I jak po pierwszym złożeniu się moc skończyła, tak nadal jej nie ma. OK, dzisiaj sprawdzam wydech, później oprogramowanie sterownika silnika, a później szukam kogoś kto ustawi rozrząd.
Jak byście mieli jakieś sugestie to są bardzo mile widziane :)
Będę informował o postępach na bieżąco.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 09, 2014 09:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 09, 2014 12:32   

loopo, jesteś z okolic wawy? Jak tak, to po co tak kombinujesz. Jeśli do British Car aby ci rozrząd ustawił
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Pon Cze 09, 2014 13:50   

osarro napisał/a:
SEGE napisał/a:
Skoro auto jeszcze pracuje to znaczy że zawory i tłoki są całe więc czemu miało by się skończyć remontem? Na dłuższą metę pewne mogło by urwać zawór czy wypalić gniazdo ale jak się domyślam auto nie dawno zostało poskładane?


Są do czasu jeżeli rozrząd się tylko nieco przestawił to można zrobić nawet kilka tyś kilometrów....i w końcu silnik się zblokuje i trzeba będzie połowę gratów wymieniać plus oczywiście uszczelka ;)
A wiem bo Yennefer miała taki problem z 45tką ;) na hamowni wyszło 63 kuce zamiast 110 ;) a auto jeździło...do czasu ;) także nie mów nie bo to też jest możliwe ;)


W takim przypadku to ok ale tutaj auto raczej nie zrobiło wielu km ;)
 
 
loopo 



Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Lodz



Wysłany: Pią Cze 13, 2014 12:49   

Sprawa ma się póki co tak: wydech sprawdzony, układ drożny, brak zastrzeżeń. Ale byłem wczoraj u Syntaxa, podpiął kompa i wyszła duża korekcja dawki paliwa (wskazywała ponad 8, momentami ponad 10). To by potwierdzało uczucie zalewania silnika paliwem i zwiększonego spalania. Rozrząd na wskazaniach kompa wygląda na ustawiony poprawnie. Ciekawe co jest przyczyną...
 
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Pon Sie 19, 2019 07:55   

Bardzo ciekawa teoria że jak jest źle ustawiony rozrząd to mimo iż nie występuje kolizja to w końcu silnik się zablokuje. Nie ma żadnej treści w tym twierdzeniu w sumie - co się zablokuje. Zawór się spotka z tłokiem ? Nie - chyba że się podwiesi z powodów innych niż źle ustawiony rozrząd. Złapie na panewce ? - też nie z powodu źle ustawionego rozrządu itd itd.

Natomiast ja pokusiłem się o rozebranie na części pierwsze silnik z MG ZT ( podobno 190 Km )

oznaczenie silnika ( oznaczenie jest wybite słabo widocznym punktowym numeratorem na kołnierzy bloku na płaszczyźnie przylegania do skrzyni )

25K4FN31 217523

wałki ssące mają numer kuty LGC106860 a numer grawerowany LGC 000260 oraz wznios krzywki 8,5 mm
wałki wydechu kolejno LGC106870/ LGC000270, wznios 9 mm

za jakiś czas zweryfikuje następny silnik siedzący w ZTT190

Ale ten silnik jest lekki, spokojnie pod pachą się go przenosi w całości z głowicami . Widać dużo partactwa mechaników silikoniarzy. Kupiłem go od gościa którego mechanik wy... jak zrozumiałem na 14 tysięcy a i tak auto nie chodziło nawet po wymianie silnika.

[ Dodano: Pon Sie 19, 2019 08:55 ]
Znalazłem dość szczegółowe informacje o wałkach do 2.0, 2.5 i 190Km że jednak te wałki się różnią. Nie tylko same ssące ale i wydechowe. Na forum sporo bzdurnych informacji np że 2.0 i 2.5 mają te same wałki albo że w 190Km tylko wałek ssący jest inny albo nawet nie
Co prawda dane odnośnie 2.5 i 2.5 190Km wskazują że jedynie może być przekręcony wałek o 4 stopnie ale to już musiałbym posiadać wałki od zwykłego 2.5 do pomierzenia - może ktoś ma do ofiarowania ?

Także z danych wynika że conieco można by poprawić stosując wałki z silnika 2.5 w silniku 2.0.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wałki rozrządu w V6
sknerko Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Lis 25, 2017 17:30
tomi24lbn
Brak nowych postów [MG ZT-T 190] Sportowe wałki rozrządu, więcej mocy z kv6
batyrhan Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Mar 11, 2017 17:21
prebenny
Brak nowych postów [R75] Czy po zgaszeniu auta szyby powinny działać?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 19 Czw Sie 03, 2017 10:08
dawidd
Brak nowych postów [R75] Blok silnika - czy tuleje powinny być niżej
ralf7 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Sie 20, 2012 20:37
ralf7
Brak nowych postów [r75] Wałki od 2,5 v6 do 2,0 v6 będą pasowały ?
mack007 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Paź 27, 2016 08:26
koci_flak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink