Forum Klubu ROVERki.pl :: Markoni - MG ZS 2005
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Markoni - MG ZS 2005
Autor Wiadomość
Markoni 




Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lis 06, 2019 01:20   Markoni - MG ZS 2005

Auto przygotowane do zimy, więc chciałbym przedstawić wam bliżej swój samochód.



Wyjechał z fabryki w marcu 2005r. czyli już na ostatnim oddechu MG Rovera.
Silnik to 1.8, o mocy 117KM.

Auto długo stało. Handlarz sprowadził go z Holandii jako zapchajdziurę na wypełnienie miejsca na lorze(tak to się nazywa?) jakiś rok temu i tak sobie stał na placyku pod drzewkiem...
Nie planowałem nigdy samochodu marki MG czy Rover, po prostu spodobało mi się na zdjęciach a chciałem kupić auto nieszablonowe i dość unikalne. Ten brytyjsko-niemiecko-japoński twór mnie oczarował ale nie w pierwszym momencie.
Wyglądał żenująco. Pokryty grubym kurzem, liśćmi i igłami z pobliskich drzew w każdym możliwym miejscu. Z zewnątrz jeszcze pełno blacharskich mankamentów. Niezbyt dobrze spasowane błotniki i maska która skrywa tajemnicę:




I kilka innych nieprzyjemnych spraw jak we wnętrzu wychodzący materiał z boczków drzwi czy wisząca podsufitka.
Na tym minusy się skończyły. A po jeździe próbnej chciałem go kupić.
Przechodząc do konkretów, czyli co zostało zrobione:
- nowy akumulator
- wymiana kompl. rozrządu z pompą wody
- wymiana oleju, filtru oleju, filtrów powietrza itp.
- klocki hamulcowe tył+przód ,zestaw naprawczy do zacisków z tyłu
- sworzeń zwrotnicy (czy coś takiego)
- pełne zabezpieczenie antykorozyjne podwozia
- był problem ze spryskiwaczami okazało się że są popalone obwody na płytce w sterowniku komfortu - fachowo zrobione obejście.
- nowe opony

Na ten moment poza kwestiami blacharsko-lakierniczymi oraz związanych z wnętrzem, rzeczy do naprawy czy wymiany nie zostało dużo.
Niesprawna klimatyzacja - ponoć osuszacz, jak co dzięki koledze z forum element już mam ( pozdrowionka iktorn ;) ), ale przed zimą też tego nie ruszam.
No i jeszcze zrobię polerkę reflektorów. Na razie domowym sposobem Micha, potem się zobaczy jaki to da efekt.
I tyle.
Więcej wad nie ma albo na razie nie wyszły :)

Na wiosnę będzie robiona wspomniana klima, pewnie pełne lakierowanie bo prac z blachą trochę będzie oraz dojdzie tapicer. Przydałoby się naprawić fotel kierowcy i przy okazji odświeżyć wnętrze.
Trochę małych detali porobię samodzielnie jak odnowienie znaczków , dekli w felgach i flag na tylnych słupkach

Poniżej kilka fotek jak to wygląda na dzień dzisiejszy:











Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Markoni Sob Lis 09, 2019 15:35, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 06, 2019 01:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 06, 2019 05:38   

Siemka! Wrzuc je na jakis zewnetrzny serwer np: postimg.cc bo na razie nic nie widac ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Markoni 




Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Lis 09, 2019 15:23   

Poprawione ;)
 
 
Xakari 




Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 73

MG ZS

Wysłany: Pon Lis 11, 2019 13:26   

Piękne autko, zastanawia mnie jedna rzecz, wychodziły ZSy poliftowe bez grilla na nadkolach?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lis 11, 2019 20:21   

a grill nie byl w kv6?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markoni 




Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Lis 12, 2019 10:21   

O kurcze, dobre pytania. Od początku posiadania ZS-a próbuję ustalić co to za wersja, bo niestety ale brak zdjęć (często pomylone zdjęcia) czy różnice w opisach, rocznikach na różnych stronach powodują, że tak naprawdę nie wiem czy w tym aucie nie zostało zamontowane coś od innej wersji. Jeszcze mój mizerny angielski nie pomaga w szukaniu informacji. Nie zdziwiłbym się gdyby się okazało że oba błotniki przednie są od innego auta, gdyż plastikowe listwy na nich są wytarte, a na reszcie elementów nie.
Na ten moment wiem że to wersja MG ZS 120. Choć w PZU jak ubezpieczałem mieli inne oznaczenia , na polisie widnieje jako MG ZS 02-04 (?), ale to chyba oznaczenie roczników. Na rankomacie czy jakimś innym portalu robiłem symulacje i w ogóle nie mieli w spisie roczników 2005 :D .
Dziwne rzeczy z tymi Roverkami.

Na razie jestem zadowolony ze stanu technicznego . Ani elektryk, ani blacharz jak robił antykorozję, ani mój mechanik nie zgłaszali żadnych niepokojących problemów, wręcz zapewniają że jak na wiek jest nadzwyczaj zdrowe. Bardzo mnie to buduje w perspektywie dalszych prac na wiosnę ;)
 
 
Xakari 




Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 73

MG ZS

Wysłany: Wto Lis 12, 2019 15:34   

Z różnych źródeł w internecie wynika, że MG ZS był produkowany w latach 2001-2005, najmocniejsza wersja to ZS180, która często brana była jako baza pod niskobudżetowe samochody wyścigowe. W sumie było 6 wersji ZS110 1.6 K-seria 109KM, 138Nm, ZS120 1.8 K-seria 117KM 160Nm, ZS120SS 1.8 K-seria 117KM 160Nm, ZS180 2.5 KV6 177KM 240Nm, ZS TD 2.0 L-seria 101KM 240Nm oraz ZS TD115 1.0 L-seria 113KM 260Nm. Wersja ZS120 i ZS180 posiadały większe hamulce, bardziej sportowe przełożenie na skrzyni i usportowione zawieszenie. Wychodziły dwa typy budy 5 drzwiowy hatchback oraz 4 drzwiowy sedan. Każda przedliftowa wersja ZS180 posiadała duży spojler (z mojej analizy wynika, że hatchback miał inny spojler niż sedan), który stał się opcją w wersji poliftowej. Poliftowa wersja ZS180 posiadała w standardzie wloty na nadkolach, w innych jednostkach silnikowych nie licząc 1.6 była jako opcja, podobno bardzo popularna co mnie osobiście nie dziwi. Produkucja poliftowej wersji ZS trwała dwa lata od początków 2004 roku, więc jeśli u ciebie data pierwszej rejestracji to 2005 rok, raczej napewno to polift. Na dane polisy i nazwe w dowodzie bym nie zwracał uwagi, często po prostu się nie zgadzają przez unikatowość roverków na polskich drogach :mrgreen: . Kolejna rzecz, która może wprowadzić w błąd to tylne lampy. Okazuje się, że hatchback miał inne lampy niż sedan (w wersji z sedana jest mniej białego). Więc sam sobie odpowiedziałem na pytanie ale zawsze spoko podzielić się spostrzeżeniami :wink: Jak dla mnie na plus, że powinieneś mieć to fajniejsze ratio na skrzyni, lepsze hamulce i bardziej sportowo ustawione zawieszenie i na pewno dorzuciłbym w przyszłości boczne grille, bo to daje ZSowi bardziej sportowego wyglądu.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lis 12, 2019 15:44   

Xakari napisał/a:
Każda przedliftowa wersja ZS180 posiadała duży spojler
Oj nie każda, mam już druga przedliftowa 180tke i każda miała mały spoiler. Myślę że to akurat kwestia klienta jak sobie skonfigurował egzemplarz :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Markoni 




Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Lis 12, 2019 17:46   

@Xakari, dzięki za wytłumaczenie mi tych modeli. Czyli mam 120 albo 120ss. Już wiem coś więcej
A z tymi blotnikami z rekinimi skrzelami to nie głupi pomysł. Poszukam ich zanim dam auto do malowania.
Pozdro.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 12, 2019 20:00   

Z tego co wiem to lepszy zawias ma kazdy ZS (w stosunku do R45/400), stad tez naklejki na wahaczach MG ONLY. Zs180 ma inne sworznie wahaczy (grubsze), dlatego tez inne sa np: zwrotnice. Wynika to z wiekszej masy motoru. Tylko 180tka ma w serii duzy hampel (280 przod 262 tyl), tak samo jak ZR160. Duza lotka to opcja, ja mam ori przedlift 180 i mam niski spojlerek, ale masz racje Xakari - habeta i sedes maja rozne spojery. Pakiet poszerzen (nakladki na zderzaki, blotniki, drzwi) to seria w poliftowej 180 + duza lotka. We wnetrzu poza deska i klimatronikiem zmienily sie fotele (i to na minus, maja mieksze boczki CHYBA, ZE trafisz alcantare, te za ok) oraz boczk drzwiowe - zniknely z nich fajne wstawki grafitowe. Co wiecej w poliftach jest mniej wygluszen i zaczepow do mocowania tapicerki :/ przedlift jest lepiej zrobiony. I na koniec inny alarm/bcu, bardziej awaryjny i upierdliwy - za go ma otwieranie bagaja z pilota.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Markoni 




Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Lis 12, 2019 23:20   

Ho ho kurczę, troszkę było tych wariantów i opcji.
Do wczoraj myślałem że 120 od 180 różni się krótszym bagażnikiem i silnikami. Że 120 to były 1.8 litra a 180 to 2.0 diesle i v6 2.5.
Jednak temat jest trochę bardziej rozbudowany.

Właśnie a jak to jest z tym dłuższym/krótszym bagażnikiem to faktycznie rozróżnik wersji 120 od 180 czy tylko wersji hatchback/sedan ?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 13, 2019 06:10   

W przedliftowym hatchbacku nie bylo V6 w wersji eu, na uk byly, w poliftach chyba tak samo.180 to tylko i wylacznie V6, oznaczenia wziely sie od mocy ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 13, 2019 18:18   

Markzo napisał/a:
przedliftowym hatchbacku nie bylo V6


wychodziły 45 hb 2.0 V6 z automatem
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 13, 2019 21:02   

Raptile napisał/a:
Markzo napisał/a:
przedliftowym hatchbacku nie bylo V6


wychodziły 45 hb 2.0 V6 z automatem

Yyy a rozmawiamy tu o 45?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Markoni 




Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Lis 14, 2019 01:25   

@Markzo oznaczenia modeli pochodzą od mocy powiadasz... cholercia nie wpadłem na to :) , może dlatego że ze względu na to że mam silnik 1.8 to nie zagłębiałem się w specyfikację motorka V6.

No taka mała encyklopedia wersji i wariantów ZS-a wyszła w tym wątku :)
Dzięki za każdą odpowiedź .
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 14, 2019 09:28   

O zs mi chodzilo raz widziałem sam sie zdziwilem , mozliwe ze ulep. Nie istotne
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lis 15, 2019 06:58   

Raptile, Moze Marcosa? :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Markoni 




Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Lis 15, 2019 23:42   

Wczoraj zakończyłem test spalania.
Wynikiem jestem dość pozytywnie zaskoczony. Przy jeździe korkowo/miejskiej 40km + 60km trochę bardziej dynamicznej jazdy, wyszło mi 9,4 litra. Więc przy spokojniejszej jeździe czy nie stojąc w korkach, 8-8.5L nie jest jakąś mrzonką.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 16, 2019 10:38   

No to teraz czas na turbo :P nie godzi się, żeby w takiej budzie było ino 118KM :P jak coś, to chętnie CI temat naświetle :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Markoni 




Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 21
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 17, 2019 11:20   

@Markzo HEhe, już rozważałem takie rozwiązanie, ale to nie prędko.
Choć te 117 KM robi robotę w tym aucie.
Kumpel ma Corolle tam pod machą 105 KM czy coś koło tego. No i przejażdżce ze mną doszedł do wniosku że albo ja mam dużo więcej niż 117 albo u niego połowa koni padła przez lata :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink