Wysłany: Wto Lis 08, 2022 19:10 [R420] 98r 105 KM szatkuje powyżej 2000 obr.
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
witam kolegów
Problem tak jak w temacie, po nagrzaniu szatkuje pow. 200 obr. i dymi na niebiesko, na zimnym jest ok.
Przerwy w pracy silnika jednak nie są nagłe, drastyczne ale bardziej łagodne tak jakby falowanie.
Niedawno zmieniałem uszczelkę pod głowicą i po niewielkich komplikacjach (z mojej winy) było dobrze aż do teraz.
Kąt wtrysku i dawka ustawiane na komputerze, błędów brak, check nie zaświeca.
Proszę o podpowiedzi, sugestie. Wszelkie posty mile widziane
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 08, 2022 19:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
bardziej na niebiesko, może chwilami jakby jasno szaro w zależności od obrotów.
Zastanawiam się nad czujnikiem poł. wału, wcześniej wywaliło błąd 31, ale dał się skasować i teraz nie ma żadnego, nie wiem, może trochę zbyt słaby w uszach jestem w te klocki, kaska ograniczona bo oddał bym do jakiegoś wiarygodnego mechanika
[ Dodano: Wto Lis 08, 2022 22:36 ]
aaaa...
postaram się jutro po pracy zamieścić filmik, o ilę będę umiał
Jak dymi na szaro to cos z katem jest nie tak.albo nastawnik nie pracuje albo wiazka uszkodzona. Typowa przypadlosc vp37. Rym bardziej że ty głowice robiłem to bym bardziej to obstawiał.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Dzięki Remigiusz
Mam nadzieję że rozwiązałem problem, okazało się że było przytkane sitko na zasilaniu pompy, narazie jest ok.
W razie "W" to się odezwę
siteczko wyczyściłem, dodałem filterek przed pompą (w pionie) ponieważ od założenia tematu już dwa razy mi je przytkało, na czasie będę szukał przyczyny tych zanieczyszczeń, obecnie jest dobrze.
Dzięki Remigiusz za zainteresowanie, posty, sugestie itd.
aaaa ha........ z wydechu były dziwne odgłosy wtedy jak szatkował ale nie strzelanie, może dziwne te objawy w stosunku do przyczyny ale czyszczenie pomogło i to najważniejsze.
[ Dodano: Pią Lis 11, 2022 10:01 ]
jeszcze jedno pytanie :
Czy zabierać się samodzielnie za czyszczenie nastawnika pompy, mam na myśli rozmontowanie połączeń, zdjęcie płytki żeby usunąć ewentualne opiłki z cewki i wogóle z wnętrza. Czytałem różne opinie na ten temat i tak do końca nie wiem czy się zdecydować.
Podejrzewam że nastawnik jest od fabryki nie czyszczony.
Powód?
po wprowadzeniu na 1000 obr. i trzymaniu pedału w jednolitej pozycji zaraz spadają do nominalnych a po zabraniu nogi z pedału spadają do poniżej wolnych, delikatnie zafaluja i dochodzi do wolnych.
Myślałem o niskiej dawce ale tak z 2,2.5 tys. schodzi łagodnie na wolne obroty
Obstawism korozje przewodU paliwowego co nad skrzynia idzie . Przez to masz za filtrem Software do pompy.
Co do nastawnika to zeby go rozkrecic trzeba pompe na stol I w tedy wymyc w srodku. Czy sobie z tym poradzisz to muszisz sobie odpowiedziec.
Jak bys byl tak z ciekawosci zainterewany ECU bez immo z wlutowanymi podstawkami orau kosciami eeprom lub pompa z freelandera z glowica od sdi daj znac. Lezy mi to I sie kurzy
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
prawdopodobnie,... a raczej napewno masz rację z tą korozją.
Wymieniałem tą magistralę wodną z przewodami paliwowymi bo z mojej ciekł płyn. Po zewnątrz ją wyczyściłem i pomalowałem, rurki wydmuchałem ale może w środku zostały jakieś resztki rdzy i teraz zatykają sitko. Dzisiaj zrobiłem ponad 100 km i jest dobrze, dodatkowy filterek zdaje egzamin.
Co do czyszczenia nastawnika, myślałem raczej o odkręceniu go od pompy, bez wyjmowania pompy i wtedy wyczyścić.
Jestem w stanie sobie z tym poradzić, jedynie boję się o ustawienie tego "potencjometru?" na ośce w poprzedniej pozycji, jakoś zaznaczyć, zmierzyć, czy jak?
Odnośnie ECU i pompy,...... niestety brak "kaski", nie mogę sobie obecnie pozwolić na nieplanowane wydatki i nie wiem czy ogarąłbym montaż.
Aaa... powiedz jaką różnicę robi to ECU i pompa z Freelandera, osiągi lepsze, zużycie mniejsze...... ?
Ah No to masz przyczynę ogólnie zostaw ten filtr na jakis czas ale na dłuższą metę ja bym go znów ściągnął jak wyfiltruje co ma to potem już będzie spokój. Miałem tak u siebie po częstym demontażu węży paliwowych zatkało resztkami gumy z węży sitko w pompie.
Co do nastawnika to go nie wyciągniesz tak z pompy. On jest w lutowany . Cały syf siedzi na dnie pompy i na magnesach.
Co do pompy to ECU daje tobie mapowanie mocy na większą moc a pompa z landka ma większy skok nastawnika .
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
OK. tak zrobię, zostawię ten filterek na jakiś czas.
W nastawnik wiem, że trzeba rozłączyć płytkę, teraz połączenia są zgrzane pewnie a raczej napewno jeszcze przez fabrykę, pozniej lutowanie, z tym nie ma problemu.
Tylko tak jak mówisz trzeba się dobrać do cewki pod płytką i zeby to zrobić to poza rozlaczeniem elektryki muszę zdjąć z ośki ten ..... "potencjometr"? czy jak to się tam nazywa i pozniej założyć idealnie w tym samym położeniu i jedynie tego właśnie się obawiam. Ale....... narazie ogólnie auto dobrze się sprawuje, ma moc, dobrze się zbiera, rano odpala więc chyba na chwilę obecną zostawię tak jak jest.
A ile byś chciał za ten ECU i pompę ? i czy trzeba coś przerabiać, czy tylko zamontować
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum