Wysłany: Sob Lut 16, 2008 20:42 [R75] Ile można przejechać na rezerwie?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Podobno w dieslu nie można dopuścić do braku paliwa dopływającego do silnika. Mam pytanie ile litrów paliwa zostaje w baku po zapaleniu się kontrolki rezerwy paliwa ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 13, 2010 01:39, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 16, 2008 20:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Podobno w dieslu nie można dopuścić do braku paliwa dopływającego do silnika.
To chyba dotyczy nie tylko dieselka...
Cityman napisał/a:
ile litrów paliwa zostaje w baku po zapaleniu się kontrolki rezerwy paliwa ?
Obawiam się, że na to pytanie nikt nie udzieli Ci precyzyjnej odpowiedzi... Wskaźnik paliwa w R75 to zjawisko samo w sobie...
Przykład 1: miasto/krótkie trasy.
Kontrolka rezerwy zapala się w momencie, gdy wskazówka poziomu paliwa znajduje się mniej więcej 1 mm poniżej "1/4" na skali miernika poziomu paliwa. Ponadto wskazówka poziomu paliwa zaraz po uruchomieniu silnika znajduje się w niższej pozycji niż po przejechaniu kilku kilometrów - wówczas podnosi się do takiego poziomu, że potrafi zgasnąć kontrolka rezerwy. Poza tym - wskazanie poziomu paliwa po każdym uruchomieniu silnika jest trochę inne .
Przykład 2. Trasa (rezerwa zapala się w czasie długiej jazdy)
Podczas jazdy w długiej trasie kontrolka rezerwy zapala się zdecydowanie "później" niż podczas jazdy po mieście. U mnie zapala się gdy wskazówka poziomu paliwa znajduje się ok. 1 mm powyżej "0" na skali miernika poziomu paliwa.
Tyle z moich obserwacji...
Nie wiem, czy ten pomiar poziomu paliwa w R75 jest tak inteligentny, czy tak głupi...
Generalnie więc staram się jak najkrócej jeździć na rezerwie.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Nie wiem, czy ten pomiar poziomu paliwa w R75 jest tak inteligentny, czy tak głupi...
Z tego co zaobserwowałem, zapala się w zależności od stylu jazdy
Tak jakby wartości pobierane były ze spalania średniego.
Kontrolka zapala się, wypadam na trasę - po chwili gasnie
Wjeżdżam do miasta, zapala się ponownie
Na ile starczy - tego chyba nie wie nikt, a każdy boi się sprawdzić na własnej skórze - łączenie ze mną
Ostatnio, po zapaleniu się rezerwy podjechałem na stację, dotankowałem do pełna - weszło 53L - czyli w baku było coś koło 12L....
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Temat stary ale każdego chyba interesuje Ja w swoim roverku zaobserwowałem, że kontrolka zapala mi się jak zostaje mi do przejechania około 100km. Gdy spalanie spada a kilometry do przejechania rosną ( na komputerze ) lampka gaśnie.
Standardowo średnie spalanie na trasie jest wyznacznikiem ilości benzyny która powinna pozostać na przejechanie około 100 km.
Jeśli twój samochód spala na trasie (przykładowo) 7l/100km to tyle powinno zostać w momencie zapalenia się kontrolki rezerwy. Czyli 7l. Ile na tym przejedziesz to już zależy od warunków i ciężaru Twojego buta...
No i prawdopodobnie rezerwa w 75 działa w ten sposób
Thrillco [Usunięty]
Wysłany: Pon Wrz 08, 2008 19:58
Zawsze dobijam m/w tak do 3mm od wskazania, że jest sucho i w tym momencie tankując i mając przejechane w cyklu mieszanym z przewaga miasta ok 950-1000km leje na full - zostaje zawsze, podkreślam zawsze 5-7l. Dodam, ze leje tak, ze prawie upycham siłą, moze nie pod korek ale do czasu az mi pistolet odbije gdy jest do połowy wyciągniety.
Co do pracy wskaxnika - fakt, podczas poruszania po mieście zapala sie szybciej, choć jadac długie odcinki bez stania na światłach i bez zbednego szarzoania potrafi zgasnąc i zapali się ponownie duuuuzo później, czasem dopiero po ponownym uruchomieniu...rzeczywiście zjawiskowy ten wskaźnik, jak wiele rzeczy w R75 - za to go lubie.
ale mozemy dokladnie zobaczyc ile mamy litrow w baku np jak sie zapali kontrolka tym tzw testem deski prawda?
chodzi mi o przytrzymanie przycisku kasowania kilometrow i wejscie w te opcje...
pzdr
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Zgadza da się to zrobić Często patrze właśnie w ten sposób ile mi kilometrów zostało. Ale raczej najdokładniejsze to nie jest. Zawsze jakiś błąd niestety jest. No ale plus, że możemy w czasie jazdy dostać się do komputera.
Póki nie pracuje całkiem na sucho to dla pompy nie ma różnicy czy jest pełny bak czy rezerwa. No chyba że tak jest od lat i po prostu zbiornik już gnije i zapycha filtr przed pompą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum