Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Jak zimny to kopci..
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Jak zimny to kopci..
Autor Wiadomość
danielp 



Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 74
Skąd: Pułtusk



Wysłany: Nie Kwi 27, 2008 22:05   [R400] Jak zimny to kopci..
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam zauwazyłem ze jak jest zimny silnik to strasznie kopci z rury wydechowej na taki szary dym. Jak sie zogzreje do normalnej temp to juz nie.Co to moze siedziac nie tak ?? ? :shock:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Sty 14, 2011 00:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 27, 2008 22:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Kwi 27, 2008 22:20   

na początek nie
Cytat:
R400. 2.0TDI
tylko R400 2.0 SDI

masz ubytki oleju?? sprawdź czy w wężach od IC jest dużo oleju, poszukaj na forum było na ten temat już pisane. Jeśli masz wszystko OK to sie nie przejmuj mój jak jest zimny to puszcza delikatny biały dymek.

Jak mówiłem wystarczyło poszukać zajęło mi to ok 2 min KLIK
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Nie Kwi 27, 2008 22:54   

Kopci tylko po odpaleniu ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
danielp 



Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 74
Skąd: Pułtusk



Wysłany: Pon Kwi 28, 2008 15:35   

Tzn.po odpaleniu tez kopci najwiecej jak sie da gazu ok3 tys. A oleju mi duzo nie ubywa 0,8L na 13tys.

[ Dodano: Pon Kwi 28, 2008 16:43 ]
Zmienilem tez swiece u mnie sa 3 szt dziwne. I po zmianie jeszcze tych swiec najpierw glupial mi wskaznik tmp a potem przestala działac wogole.
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Kwi 28, 2008 17:36   

danielp napisał/a:
I po zmianie jeszcze tych swiec najpierw glupial mi wskaznik tmp a potem przestala działac wogole.
3 świce to nić dziwnego w tych silnikach a co do temp to może gdzieś ruszyłeś kostke od czujnika przy chłodnicy.
danielp napisał/a:
A oleju mi duzo nie ubywa 0,8L na 13tys.

czy ja wiem praktycznie ubyw Ci ok 20% oleju od wymiany do wymiany.... moim zdaniem jest to roche duzo, u mnie w R 220 SDi (220kkm) praktycznie sie nie dolewa od wymiany do wymiany....
Jeśli dym jest czarny nie przejmuj się, a jeśli siwy to sprawdzaj czy turbina nie puszcza za duzo oleju....
 
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Kwi 28, 2008 19:29   

danielp napisał/a:
Witam zauwazyłem ze jak jest zimny silnik to strasznie kopci z rury wydechowej na taki szary dym


1. Kolega jaki ma przebieg tego autka???
2. Ja na Twoim miejscu pojechałbym na sprawdzenie kąta wtrysku paliwa. Jesli okaże sie że jest pomiędzy 2 a 4 stopnie (czyli tak jak powinno być), to uważnie zacząłbym się przyglądać Turbinie.
3. Obejrzyj Turbinę - czy jest spocona.
4. Czy jak szybko dodajesz gazu - np na III biegu do 3000 rpm i powyżej, to masz za sobą obłok spalin (najlepiej wystartować wieczorem spod świateł tak żeby auto za tobą oświetlało Cię swoimi światłami - będzie widoczne czy zostawiasz dużo dymu za sobą czy nie)?
5. Zacznij zbierać ok 1000 PLN na regenerację turbo :neutral:

Mówię z własnego doświadczenia. To co dla mnie było przestawionym kątem wtrysku (na badanie którego nie mogłem się wybrać - leń), w rzeczywistości okazało się kończącą się turbiną. A Eddek zwracał mi uwagę na spocie że jak startowałem, to on drogi nie widział :twisted: :twisted: :twisted:

Pozdrówka

Mam nadzieję że to jednak nie turbo.
Aaaaaa... i jeszcze jedna rada - jakby Ci turbo strzeliło - pod żadnym pozorem nie waż się jechać dalej. To jest przypomnienie od Naszego regionalnego magika od diesli.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pon Kwi 28, 2008 20:00   

String napisał/a:
4. Czy jak szybko dodajesz gazu - np na III biegu do 3000 rpm i powyżej, to masz za sobą obłok spalin

musi mieć za sobą dym tylko pytanie jakiego koloru będzie , jak czarny to spoko jak inny to bieda:(
String napisał/a:
najlepiej wystartować wieczorem spod świateł tak żeby auto za tobą oświetlało Cię swoimi światłami

ja bym to zrobił w dzień, łatwiej wtedy określić kolor dymu
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Kwi 28, 2008 20:43   

chodziło mi o to czy idzie duuuuużo dymku :twisted:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pon Kwi 28, 2008 20:46   

String napisał/a:
chodziło mi o to czy idzie duuuuużo dymku

spokojnie....... kolor tez jest ważny, a pojęcie "dużo" jest ciężkie do określenia :wink:
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
danielp 



Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 74
Skąd: Pułtusk



Wysłany: Pon Kwi 28, 2008 20:49   

Z tego co wiem to kopci jak sie cisnie ale na czarno. Własnie zagladałem pod spód na turbiknkie to jest troszkie spocona :/

[ Dodano: Pon Kwi 28, 2008 21:52 ]
A tak wogóle drogie jest takie sprawdzenie ustawienia kątów wtryskiwaczy ?? Ewentualnie pużniejsze ustawienie katu ?
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 28, 2008 22:43   

danielp napisał/a:
A tak wogóle drogie jest takie sprawdzenie ustawienia kątów wtryskiwaczy ?? Ewentualnie pużniejsze ustawienie katu ?


Sprawdzenie ok 30-50 zł z ustawieniem do 100 zł.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
barti101 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 169
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 28, 2008 23:10   

Powiem, że miałem i chyba nadal mam podobny problem, zresztą tu jest mój temat który zakładałem http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=24589

Po wymianie świec żarowych też coś jakby rozregulował mi się termostat, ale teraz jest chyba w porządku, nagrzewa się już szybko, może dlatego że na zewnątrz ciepło

Najbardziej dymi na wysokich obrotach, denerwuje mnie te smuga dymu ciągnąca się za mną :cry:
Czy rano po odpaleniu też ci chodzi nierówno silnik??
 
 
 
danielp 



Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 74
Skąd: Pułtusk



Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 17:04   

Hej u mnie dymni tez zrana ale silnik pracuje równo od samego początku :) Ale z rana cos kiepawo pali znowu :/
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 19:07   

danielp napisał/a:
Hej u mnie dymni tez zrana ale silnik pracuje równo od samego początku :) Ale z rana cos kiepawo pali znowu :/
Wypada w takim razie sprawdzić i ewentualnie ustawić kąt wtrysku.
 
 
barti101 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 169
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 21:34   

A jak przez 2 minuty chodzi silnik nierówno to czego to może być wina??
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 29, 2008 21:36   

barti101 napisał/a:
A jak przez 2 minuty chodzi silnik nierówno to czego to może być wina??


Sprawdziłeś kąt wtrysku ?

PS możesz też sprawdzić błędy komputera (jak to zrobić patrz artykuły na stronie klubowej) i wiązkę kabli przy pompie wtryskowej i silniku
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
danielp 



Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 74
Skąd: Pułtusk



Wysłany: Czw Maj 01, 2008 19:31   

A ze kopci jak jest zimny tez moze byc końcówek wtrysków?? Pytałem sie onowe końcówki to w sklepie powiedziano mi ze sa nie wymienne trzeba kupic cale wtryskiwacze 800 zł ! :/
 
 
 
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Czw Maj 01, 2008 20:17   

A ja z kolei słyszałem ze końcówki są wymienne i koszt jednej to ok. 60zł.
 
 
danielp 



Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 74
Skąd: Pułtusk



Wysłany: Pią Maj 02, 2008 20:53   

Ooo to też w tym sklepie są poinformowani dobrze. A jest jakis sposób na sprawdzenie czy sa do wym iany końcówki tzn ze sa juz zuzyte ??
 
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Maj 03, 2008 11:38   

Przyznam się szczerze że wydaje mi się , iż trop wskazujący na końcówki wtrysków, to daleko idące podejrzenia - zbyt daleko idące. Gdy byliem u magika od diesli (w Osowej Sieni) facet wyraźnie mówił że seria L jest bardzo udaną konstrukcją - w zasadzie bezawaryjną. Awaryjne są jedynie urządzenia peryferyjne, wycieki, wiązki kabli, brak możliwości wymiany 4 świecy bez demontażu pompy itp.
Na Twoim miejscu tak jak radzi Skiba sprawdziłbym KTSem kąt wtrysku, wiązki kabli.

Najpierw posprawdzaj najczęstsze usterki trapiące SDi a potem szukaj grubszych rzeczy.
Szkoda wywalać grube pieniądze na wtryski, skoro może to być tylko kwestia ustawień silnika.

Z tego co pamiętam, gdyby Ci "usiadły" wtryski, to byłbys chyba pierwszym przypadkiem na forum, którego ta awaria dopadła.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Telepie silnikiem i kopci na biało
ascaris Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Sie 14, 2012 17:57
leszczu
Brak nowych postów [R400] Dławi się gdy zimny
PiotrekD Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Lut 14, 2008 09:32
PiotrekD
Brak nowych postów [R400] Szarpie gdy zimny
PiotrekD Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pon Lut 02, 2009 10:20
Kozik
Brak nowych postów [R400] Zimny nawiew- nagrzewnica
makupl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Nie Mar 29, 2009 11:40
Lechos
Brak nowych postów [R400] Zimny silnik na trasie - termostat?
s0ya Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Czw Lut 12, 2009 08:36
s0ya



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink