Wysłany: Sro Gru 17, 2008 22:27 [R75] Po zmianie licznika
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam
Miałem walnięty wyświetlacz LCD, więc kupiłem "nowy" licznik z takiego samego modelu i wstawiłem.
Czy muszę coś jeszcze zrobić??thef: czerwień zarezerwowana dla administracji
Wygląda na to że działa prawidłowo, pokazuje wszystko co trzeba. Nie pokazuje komunikatu "error" ale jedno wskazanie jest jakieś dziwne.
Po założeniu i kilku minutach jazdy pokazywał średnie spalanie 18 l/100km, z czasem jazdy spadało i dzisiaj czyli na drugi dzień od założenia pokazuje 12 l/100km
Aaaa..., na samym starcie mam komunikat BRAKE PADS LOW i jakieś dziwne kółko.
Co to oznacza???
Pozdrawiam
Krzysztof
Nowa Sól
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 20, 2010 22:54, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 17, 2008 22:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Sro Gru 17, 2008 22:34
BRAKE PADS LOW to cos w stylu niski poziom plynu hamulocowego... jak sie myle to mnie poprawic cos o hamulce chodzi
a co do licznika i spalania nie wiem co za to odpowiada ale moze dlatego ze przelozono to z innego auta tam mialo zapamietaane co innego tu co innego i teraz poporstu wszystko sie unormowalo
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
Ostatnio zmieniony przez zapal Sro Gru 17, 2008 22:45, w całości zmieniany 1 raz
Po założeniu i kilku minutach jazdy pokazywał średnie spalanie 18 l/100km, z czasem jazdy spadało i dzisiaj czyli na drugi dzień od założenia pokazuje 12 l/100km
Aaaa..., na samym starcie mam komunikat BRAKE PADS LOW i jakieś dziwne kółko.
Co to oznacza???
Pozdrawiam
Krzysztof
Nowa Sól
BRAKE PADS LOW, to jak już przedmówcy napisali zużyte klocki hamulcowe (dosłownie "niski stan okładzin hamulcowych").
Z tym zużyciem paliwa, to wszystko zależy od tego w jakich warunkach jechałeś - ja opisałem w innym wątku jak dla ciekawości zresetowałem komputer stojąc w korku i na początku pokazywał zużycie 24,5 l/100 km, a po 6 km jazdy typu "stop and go" (jedynka - 20 metrów naprzód - stop) wskazanie wyszło 20 l/100km, więc nawet diesel potrafi łyknąć, a co dopiero benzyna. Od tamtej pory nie resetowałem komputera i po przejechaniu 180 kilometrów głównie po mieście pokazuje średnie zużycie 7,9 l/100 km.
Kontrolka pokazuje zużycie tylko przednich klocków a co z tylnymi? Jaki jest komunikat dla tylnych?
fearless [Usunięty]
Wysłany: Czw Gru 18, 2008 00:26
Ta kontrolka pokazuje zużycie klocków ogółem - komunikat wraz z kontrolką w poszczególnych autach określa zużycie konkretnych klocków - nie pamiętam jak jest z R czy pojawia się inny komunikat dla tylnych czy przednich klocków. Jeżeli komp w R rozpoznaje zużycie tylnych lub przednich klocków to komunikat dla tylnych powinien być inny niż dla przednich
Ostatnio zmieniony przez fearless Czw Gru 18, 2008 00:28, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Czw Gru 18, 2008 00:27
Z pamięci, to wydaje mi się, że czujniki są w prawym przednim i prawym tylnym kole. Inna rzecz, że jak się świeci to można podjąć próbę sprawdzenia wszystkich klocków.
Nie ma odrębnego komunikatu dla tylnych klocków, jest jeden - uniwersalny.
Tylne klocki (o ile na tylnej osi zastosowano hamulce tarczowe) nie posiadają czujników zużycia, zapewne dlatego że wpływ tylnych kół na zatrzymanie pojazdu jest dużo mniejszy od kół przednich (dlatego zawsze z przodu montuje się wydajniejsze hamulce niż z tyłu).
fearless [Usunięty]
Wysłany: Czw Gru 18, 2008 00:35
Rover 75 rocznik 2001 - uważasz że może nie mieć tarcz z tyłu według mnie ma! A co do czujnika zużycia klocków - może nie mieć - w końcu to nie mercedes
Ja nie wiem czy ma z tyłu tarcze, osobiście uważam że ma. Tarcze z tyłu miał nawet duży fiat więc nie ma się czym podniecać, tym bardziej że hamulce tylnej osi mają niewielki wpływ na zatrzymanie pojazdu. Moja poprzednia wypowiedź była bardziej uniwersalna dotycząca w sumie większości samochodów.
Natomiast co do czujników zużycia klocków na tylnej osi to naprawde mało samochodów ma te czujniki, z tego co pamiętam to niektóre T4 miały te czujniki i Fordy Scorpio. A tak poza tym to naprawdę w mało których samochodach montuje się czujniki zużycia klocków tylnej osi.
Co nie zmienia faktu że czujniki zużycia klocków są w R75 w prawym przednim i tylnim kole (hamulce są z tyłu tarczowe) Może ktoś poobcinał czujniki albo styk w złączu kiepski albo faktycznie klocki do wymiany (czujniki też) Komunikat jednakowy jest dla obu osi
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Pią Sty 02, 2009 20:11, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli klocki są ok, a nie chcesz wydawać kasy na czujniki to odetnij ten cienki przewód od czujników i zmostkój, a ten komunikat zniknie. Musisz to zrobić w obu prawych kołach.
Klocki juz dawno nie były zmieniane i wcześniej tego komunikatu nie było.
Jeszcze nie zaglądałem tam i faktycznie to może być tylko przerwany kabelek lub coś błachego ale co tam, klocki są zamówione, kabelk też. Prędzej czy później i tak trzeba będzie te części wymienić. Oszczędzanie na hamulcach może okazać się zdecydowanie bardziej kosztowną sprawą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum