Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 16V] Zbyt bogata/uboga mieszanka paliwa.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 16V] Zbyt bogata/uboga mieszanka paliwa.
Autor Wiadomość
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 27, 2012 14:03   [R200 16V] Zbyt bogata/uboga mieszanka paliwa.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Jak zapewne niektórzy wiedzą wstawiłem głowice 16v. :grin: Wszystko ładnie chodzi oprócz pracy silnika na jałowych obrotach. Wszystko wskazuje na złą dobrana mieszankę paliwa, bo świece zapłonowe mam pokryte czarnym nagarem, które wymieniłem na inne i po przejechaniu dosłownie 6 km, dobre świece znowu pokrywają się czarnym nalotem. Czy wtryski, ten zielony czujnik w kolektorze i komp od 8V, mogą mieć coś z tym spólnego ?? Sonde raczej wykluczam, bo wcześniej przy 8V takich problemów nie miałem.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 27, 2012 14:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 27, 2012 14:42   

leszczu napisał/a:
Wszystko wskazuje na złą dobrana mieszankę paliwa, bo świece zapłonowe mam pokryte czarnym nagarem

Ktoś tu opuścił ważne lekcje. Nie chce mi się tego dogłębnie tłumaczyć, pierwszy wynik jaki wy googlowałem:
http://autokult.pl/2011/0...onowych-czesc-1
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 27, 2012 14:44   

Porównaj dokładnie numery części pomiędzy 8 i 16v wg. Rave lub Rimmerbrossa - sonda jest chyba taka sama - co do reszty nie wiem. Ale dziwne, żeby komputer 8v ogarniał 16v. Moim zdaniem są inne... Kwestia do sprawdzenia
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 27, 2012 14:52   

rovek napisał/a:
leszczu napisał/a:
Wszystko wskazuje na złą dobrana mieszankę paliwa, bo świece zapłonowe mam pokryte czarnym nagarem

Ktoś tu opuścił ważne lekcje. Nie chce mi się tego dogłębnie tłumaczyć, pierwszy wynik jaki wy googlowałem:
http://autokult.pl/2011/0...onowych-czesc-1

Widziałem ten artykuł, i według niego stwierdziłem, że mam złą mieszankę, Ale moje pytanie co może odpowiadać za złą mieszankę. ??
Bumelant napisał/a:
Ale dziwne, żeby komputer 8v ogarniał 16v. Moim zdaniem są inne... Kwestia do sprawdzenia

Jeśli patrząc na numery kompa, to oczywiście się różnią. A czym w środku różnią, tego nie wiem. :neutral:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 27, 2012 14:56   

Masz przelane auto ewidentnie. Komputer pewnie sobie nie radzi i tyle.

Pierwszy z brzegu link:

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=274495
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 27, 2012 15:13   

Bumelant napisał/a:
Pierwszy z brzegu link:

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=274495

No dobrze, ale tu tyczy kompa od 8V który miałby sterować silnikiem z R25 16V. W tym przypadku niema mowy aby to chodziło, bo to są w ogóle inne kompy.
Bumelant napisał/a:
Masz przelane auto ewidentnie. Komputer pewnie sobie nie radzi i tyle.

Tylko, że komp bierze sygnał od czujników i on ustala dawka paliwa. Przynajmniej tak mi się zdaje.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 27, 2012 16:21   

Przepatrze dzisiaj na spokojnie wieczorkiem jakie sa roznice w tym wszystkim po numerach czesci. Tak w R25 to mems3. Powiedz a jak pracuje ten silnik? Mozesz to nagrac? Faluje? Objawy masz jak sonda w sumie. Map sensor jak robilem bo przetarl mi sie kabelek kiedys z 2 lata temu to falowaly obroty gora dol jak jasny piernik - nie bardzo to sie dalo ujechac. Sonda znowusz to glownie kojarze brak ssania, kangury na zimnym, smrod wachy i ogolne przerywanie - wypadajace zaplony ale generalnie silnik sie wkrecal i dalo sie jechac. Moze niech koledzy tez co maja podobny 1.4 - bo ja nie mam takiego sterownika niech podadza jaki numerek ecu maja to sie porowna.
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Pią Kwi 27, 2012 20:45   

Zielony czujnik - temperatura zasysanego powietrza - nie ma z tym nic wspólnego. Są takie same. Same wtryski raczej nie. Jaki kolektor ssący założyłeś bo nie wiem czy z 8V podchodzi do 16V? Jeżeli założyłeś z 8V to paliwo może być wtryskiwane pod złym kątem. Numery ECU to też nic pewnego bo były zmieniane programy i numery były inne nawet w 16V w zależności od rocznika. Podaj miesiąc to może ktoś znajdzie taki sam. Jak on chodzi na wolnych obrotach? Sonda jeżeli ma 4 przewody to jest taka sama. A rozrząd? Nie wiem czy bloki są takie same. Na małym kole mogą być przesunięte znaki bo fazy na pewno są inaczej ustawione tylko nie wiem gdzie. Nie wiem też czy kąty wyprzedzenia zapłonu są takie same? ECU nawet jeżeli jest inny to ma te same czujniki i według ich wskazań powinien doierać stechiometryczny skład mieszanki. Poszukam coś w schematach ale dopiero w przyszłym tygodniu. Jeżeli możesz to zrób analizę spalin.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 27, 2012 21:06   

sprawdź czy rozrząd jest dobrze założony. doły są te same. mam podejrzenia co do wydajności wtrysków, jeśli nie to to co ci piszą inni; zły komp.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 08:29   

Bumelant napisał/a:
Powiedz a jak pracuje ten silnik? Mozesz to nagrac?

http://www.youtube.com/watch?v=G_LJ1PTxs5g
Tak ogólnie silnik nie najgorzej pracuje. Najgorsze są obroty jałowe. :neutral:
Bumelant napisał/a:
Faluje?

O to chodzi, że nie.
Bumelant napisał/a:
Objawy masz jak sonda w sumie.

W następnym tygodniu postaram się ją sprawdzić. Tylko trochę dziwne by było jakby padła od razu po zmianie, bo przy 8V dobrze pracowała, przynajmniej tak mi się wydaje.
Bumelant napisał/a:
Sonda znowusz to glownie kojarze brak ssania, kangury na zimnym, smrod wachy i ogolne przerywanie

SSanie jest, lekkie kangurki przy 1500 obr/min są na zimnym i na ciepłym, smród wachy jakby z tłumika czuć, ale tak jak piszesz da się jechać. Jak go wkręcisz to jedzie.
Bumelant napisał/a:
Moze niech koledzy tez co maja podobny 1.4 - bo ja nie mam takiego sterownika niech podadza jaki numerek ecu maja to sie porowna.

Już to porównywaliśmy i różnią się numerami kompa.
zdzichu napisał/a:
Same wtryski raczej nie.

Wtryski tez są inne niż w wersji 8V. Ja mam w tej chwili założone z wersji 16V.
zdzichu napisał/a:
Jaki kolektor ssący założyłeś bo nie wiem czy z 8V podchodzi do 16V?

Kolektor również jest z wersji 16V.
zdzichu napisał/a:
Jak on chodzi na wolnych obrotach?

Na wysokich i wolnych obrotach chodzi równo.
zdzichu napisał/a:
A rozrząd?

Właśnie. Tak się zastanawiam czy przez źle złożony rozrząd może to się dziać ??
zdzichu napisał/a:
Nie wiem czy bloki są takie same.

Bloki prawdopodobnie są takie same.

Jeszcze mam takie pytanie. Oczywiście czytałem, że czujnik temperatury też odpowiada za dobranie mieszanki. Jeśli wszystko ładnie u mnie chodzi tzw. ssanie to można go wykluczyć ??

Na pierwszy ogień do sprawdzenia pójdą wtryski. Napisze jeszcze taka ciekawostkę, że jeśli chodzi o silniki 8V, 16V to wtryski różnią się kolorem i numerami, czyli są inne. Z tego co słyszałem to wtryski w 16V są wydajniejsze. Do czego zmierzam, jako ciekawostkę chciałem napisać, że silnik 1.4 16V który był montowany w Polonezie miał wtryski od wersji 8V, czyli niebieskie o numerach 280 150 703. O co tu chodzi :bezradny: Następnie sprawdzę czujnik temperatury i sondę. Na koniec jak wszystko będzie sprawne to weźmiemy się za kompa.

Jak macie jeszcze jakieś sugestie, pomysły, to piszcie. Wszystko się przyda. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 22:20   

Z przodu silnika znaki są tak samo w 8V jak w 16V. Sprawdzałem na rysunku od Haynes'a. Natomiast nie mogę znależć nic na temat kół zamachowych. Mogą mieć inaczej usytuowane nacięnia i impuls z czujnika położenia jest przesunięty kątowo co powoduje otwarcie wtrysku w innym punkcie - trochę mniej ważne - jak również opónienie-przyspieszenie przeskoku iskry. Dodatkowo może to osłabić energię iskry przez niezgranie momentu wyzwolenia iskry z cewki z położeniem palca względem styku w kopułce. Ale tego nie mam jak sprawdzić. Może ktoś wie coś na ten temat? A rozrząd sprawdż bo przestawiony na ssącym daje podobny efekt. W Polonezie był też inny numer ECU więc tam ilość wtryskiwanego paliwa mogła być zwiększona poprzez wydłużenie czasu otwarcia wtryskiwacza. Ale to są tylko moje przypuszczenia. Czarne świece sugerują właśnie póżny zapłon. Mogą-muszą być wydajniejsze bo wydajniesza jest również wymiana powietrza.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Kwi 29, 2012 22:30   

a może po prostu po dodaniu mu powietrza wypadałoby adaptację skasować :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 08:20   

zdzichu nie sądzę aby zmieniali nacięcia na kole zamachowym, nie miało by to żadnego sensu bo wszystko i tak ECU interpretuje.
Na kole są 2 większe szczeliny dzięki którym ECU wie kiedy wał jest w jakimś dla niego 0 punkcie i on tamtego miejsca odlicza.

Wtrysk i iskra są sterowane także przez ECU które płynnie zmienia moment ich wyzwolenia.
Palec kopułki ma kształt półksiężyca nie bez powodu, jest to pole w którym może pojawić się iskra. Gdy ktoś jeździ w pełnym zakresie obrotów to po zdjęciu kopułki zobaczy na krawędzi lekko powypalane miejsca od przeskoku iskry. Ta wypalona linia to zakres kąta wyprzedzania zapłonu.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 10:42   

sTERYD napisał/a:
a może po prostu po dodaniu mu powietrza wypadałoby adaptację skasować :hm:

A jak to zrobić ??

Sprawdziłem wczoraj czujnik temp. i wychodzi na to, że jest sprawny. Rozrząd oczywiście sprawdzę, ale wydaje mi się że jest dobrze ustawiony, bo auto na pełnych obrotach równo ciągnie.
Znalazłem jeszcze taką ciekawą informacje na temat wtrysków. Otóż wtryski od 16V jednak są wydajniejsze. Mają 227 cc/min, gdzie przy 8V wychodzi 155 cc/min.

zdzichu napisał/a:
W Polonezie był też inny numer ECU więc tam ilość wtryskiwanego paliwa mogła być zwiększona poprzez wydłużenie czasu otwarcia wtryskiwacza.

Tylko wiesz, u mnie to wszystko chodzi też na innym kompie. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10921
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 11:59   

leszczu napisał/a:
A jak to zrobić ??

teoretycznie wystarczy po włączeniu zapłonu maksymalnie otworzyć i zamknąć przepustnicę 5 razy. W praktyce najlepiej podpiąć pod T4, albo inne coś co da radę zresetować adaptacje...
leszczu napisał/a:
Otóż wtryski od 16V jednak są wydajniejsze. Mają 227 cc/min, gdzie przy 8V wychodzi 155 cc/min.

tez teoretycznie to nie powinien być problem dla komputera bo przecież on wie (na podstawie czujnika MAP i temperatury) ile ma powietrza do wymieszania z paliwem, wiec wystarczy, że odpowiednio długo otworzy wtryskiwacze i powinno grać
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 12:11   

leszczu napisał/a:
... Mają 227 cc/min, gdzie przy 8V wychodzi 155 cc/min.

1.4 16V ma wtryski o wydajności 198cc/min.
Model: 0-280-150-749 (jest to na obudowie wybite)
Oporowość: ~16 Ohm (15.7)
Wydajność: 198.1 cc/min (3 bar)

Pozdrawiam
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 12:16   

ADI-mistrzu napisał/a:
leszczu napisał/a:
... Mają 227 cc/min, gdzie przy 8V wychodzi 155 cc/min.

1.4 16V ma wtryski o wydajności 198cc/min.
Model: 0-280-150-749 (jest to na obudowie wybite)
Oporowość: ~16 Ohm (15.7)
Wydajność: 198.1 cc/min (3 bar)

Pozdrawiam

No właśnie z tą wydajnością jest różnie, bo każda strona inaczej podaje. :neutral:
Zaraz pójdę sprawdzić ta sondę i podmienię wtryski od wersji 8V. Może coś pomoże. :grin:
Wczoraj ogólnie to wykręcałem świece i powiem, że jest mniej tego czarnego nalotu niż przedtem. Ale silnik jak pracował nierówno na wolnych obrotach tak i pracuje. :neutral:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 12:25   

A może pompka paliwa nie teges? Można by ciśnienie sprawdzić.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 12:34   

ADI-mistrzu napisał/a:
A może pompka paliwa nie teges? Można by ciśnienie sprawdzić.

Raczej nie. Wcześniej przy 8V wszystko pięknie chodziło. No autko jak się przyciśnie to równo ciągnie do 7000 tyś. Obstawiam lejący któryś wtrysk, albo po prostu komp sobie nie radzi. :neutral:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 12:38   

Odkręcasz listwę wtryskową i kierujesz wtryskiwacze do góry.
Odpinasz wtyczkę od cewki zapłonowej.
Kręcąc silnikiem zobaczysz jak wtryski pracują na przemian (1 z 3 i 2 z 4), powinny rozpylać dosłownie mgiełkę na wysokość około 0.5m.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] zbyt bogata mieszanka
seraph Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Lip 20, 2018 17:59
seraph
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97]zbyt bogata mieszanka? Wskazania lambdy 1.053
goobi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Kwi 27, 2009 05:42
SeniorA
Brak nowych postów [214i 97r 75KM] Zbyt bogata mieszanka
remo_78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Lip 27, 2015 17:54
remo_78
Brak nowych postów [R200 1.4 16V 99r.] Zbyt wysokie spalanie?
kalisz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Cze 06, 2009 12:17
wild_weasel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink