Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 2.0 iDT] Silnik się przegrzewa.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 2.0 iDT] Silnik się przegrzewa.
Autor Wiadomość
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Pon Maj 25, 2009 11:33   

Krzysi3k5, zerknij jeszcze na te tematy:
http://forum.roverki.eu/v...t=przeka%BFniki
http://forum.roverki.eu/v...t=przeka%BFniki
Jesli chodzi o termostat, to u mnie wymiana pomogla na tyle, ze nagrzewa sie szybciej - byl wczesniej zaciety w pozycji otwartej.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 25, 2009 11:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Maj 25, 2009 13:45   

Już kupiłem nowy czujnik temperatury płynu chłodniczego za 39 złotych polskich, wkręciłem i zobaczymy czy jest ok :)
Następną rzeczą (nawet jak będzie wszystko ok) będzie spuszczenie płynu z chłodnicy i nalanie nowego. Mogę zrobić to sam? Chyba u nas powinien już sam się układ odpowietrzać, więc w takim wypadku luzik ;)
Od razu można przeczyścić chłodnicę. Lepiej woda+ocet czy środki do czyszczenia?

[ Dodano: Pon Maj 25, 2009 14:33 ]
Melduje, że bez zmian - 40 PLNów poszło na marne :/
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 16:13   

Sprawdź termostat jak radzi Brt. Wymianę płynu możesz zrobić sam (przy okazji będziesz mógł właśnie przetestować termostat). Spuszczasz płyn dolnym wężem chłodnicy (zdjęty korek ze zbiorniczka i otwarta nagrzewnica), podłączasz wąż, nalewasz świeżego, włączasz silnik na jakiś czas, a po ostygnięciu wyrównujesz ewentualnie stan płynu wg znaków na zbiorniczku. Możesz po nalaniu świeżego płynu nie zakładać od razu korka na zbiorniczek tylko przez kilka minut uciskać wszystkie węże układu chłodzenia po kolei, to powinno przyspieszyć odpowietrzenie układu.
 
 
hrv 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 97
Skąd: Leeds/Poznan



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 16:31   

Wogole to w ktorym kierunku otwiera sie termostat? Czy na tym wezu idacym w strone chodnicy?
Sprawdzilem u mnie ze chlodnica sie nagrzewa ale jej dolna czesc oraz dolny waz pozostaja chlodne.Jaka moze byc tego przyczyna?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 16:39   

Cytat:
Sprawdzilem u mnie ze chlodnica sie nagrzewa ale jej dolna czesc oraz dolny waz pozostaja chlodne.Jaka moze byc tego przyczyna?
Moim zdaniem to może świadczyć właśnie o zaciętym termostacie.

W uproszczeniu jest tak. Pompa tłoczy płyn z kierunku kolanka z czujnikiem (tym który wymieniałeś) przez komorę termostatu (tą z dwoma króćcami) do chłodnicy, chłodnica puszcza górą (ten cienki wężyk idący do zbiorniczka) nadmiar gorącego płynu, a dołem w kierunku bloku silnika i za nim płyn płyn jest blokowany przez zamknięty termostat do czasu jego otwarcia - wtedy płyn krąży już przez całą chłodnicę.
 
 
hrv 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 97
Skąd: Leeds/Poznan



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 17:07   

Zastanawia mnie tylko czemu gorna czesc chlodnicy sie nagrzewa.Gdyby termostat sie zacial i byl zamkniety,wtedy powinna byc chlodna a ciecz krazylaby tylko w malym obiegu.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 17:19   

hrv napisał/a:
Zastanawia mnie tylko czemu gorna czesc chlodnicy sie nagrzewa.Gdyby termostat sie zacial i byl zamkniety,wtedy powinna byc chlodna a ciecz krazylaby tylko w malym obiegu.
Termostat jest za blokiem silnika jeśli prześledzić obieg (przecież to opisałem przed chwilą ;) ), dlatego górna część chłodnicy zawsze będzie się nagrzewać.
 
 
hrv 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 97
Skąd: Leeds/Poznan



Wysłany: Pon Maj 25, 2009 17:25   

Juz wiem thef jak wyglada termostat, pomylilem z kolankiem :wink:
Jest jakis sposob na jego sprawdzenie?
Ostatnio zmieniony przez hrv Pon Maj 25, 2009 17:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Maj 25, 2009 17:29   

No to jutro wymiana płynu :)
I pewnie wymiana termostatu następna :/

[ Dodano: Wto Maj 26, 2009 09:58 ]
Panowie, to co?
Czyścić przy okazji chłodnicę czy tylko zmienić płyn?
Objaw zepsutego termostatu poznam chyba jak wejdzie mi zbyt mało płynu, tak?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Maj 26, 2009 10:12   

Krzysi3k5 napisał/a:
Panowie, to co?
Czyścić przy okazji chłodnicę czy tylko zmienić płyn?
Pewnie, że czyścić, skoro tylko jest możliwość, to zawsze dobrze to zrobić.
Krzysi3k5 napisał/a:
Objaw zepsutego termostatu poznam chyba jak wejdzie mi zbyt mało płynu, tak?
Raczej nie. Podejrzane w tym względzie może być, jeżeli po zalaniu i uruchomieniu silnika do zagrzania nie trzeba będzie dolewać, ale śmiem twierdzić, że nawet z zepsutym termostatem trzeba będzie dolać ;) . Żeby sprawdzić termostat, to najlepiej go wymontować i zobaczyć jak działa gdy przelewa się zimną wodę, a jak zachowuje się przy wrzątku.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 26, 2009 10:17   

No dobra, ale wlać te płyny do czyszczenia i zostawić na jakiś czas, czy stary sposób woda+ocet? :P
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Maj 26, 2009 10:26   

Krzysi3k5 napisał/a:
No dobra, ale wlać te płyny do czyszczenia i zostawić na jakiś czas, czy stary sposób woda+ocet? :P
Nie doradzę Ci na 100%, bo nie mam z tym doświadczenia. Ja bym pojeździł chwilę z octem lub sklepowym specyfikiem, a potem porządnie przepłukał układ czystą wodą pod małym ciśnieniem.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 26, 2009 13:45   

Przy czyszczeniu chłodnicy tym środkiem mogę dolać zwykłej wody (dość twarda u mnie) czy lepiej kupić demineralizowaną? :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Maj 26, 2009 13:48   

Kranówka nie powinna zaszkodzić w tak krótkim okresie, ale lepiej kup demineralizowaną.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 26, 2009 14:36   

Które to korki od chłodnicy?
Jeden środkowo wychodzący z chłodnicy czy dwa takie same po bokach? Pierwszy raz wymieniam płyn, więc może trochę głupie pytania. Oczywiście szukałem od dołu, pod chłodnicą ;)
 
 
hrv 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 97
Skąd: Leeds/Poznan



Wysłany: Wto Maj 26, 2009 16:06   

Ja w 45 odchaczalem dolny waz, tak jak sie to robi w 400.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 26, 2009 16:52   

Wjechałem na kanał... ludzie tragedia :o z tym odhaczaniem węża więcej roboty niż z całą wymianą... Tam upchnięte wszystko jest i w ogóle dojścia nie ma... A belki nie będę odkręcał, bo zbieżności nie mam ochoty robić :P
Jest jakiś sposób inny? Czy brać się za węża?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Maj 26, 2009 20:51   

hmmm mi się jakoś udało :mrg: .... którego węża ?? anglicy polecają zacząć od wyjęcia chłodnic :lol: ... wybór należy do Ciebie :]
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 26, 2009 22:58   

Wyjąłem tego węża wychodzącego z dołu chłodnicy :)
Przeczyściłem układ specyfikiem i wodą demineralizowaną, zalałem płynem (weszło 6 litrów) i ogólnie temperatura teraz jest trochę niższa (wskazówka leży poziomo lub milimetr wyżej). Wcześniej nie ugotował mi się ani razu, ale wskazówka była już dość blisko czerwonego pola.
Jeszcze mi tylko powiedzcie od czego jest ten wiatrak bliżej zderzaka, zwrócony ku niemu? Bo jeszcze nie widziałem, żeby pracował... Który przekaźnik jest ewentualnie od niego? (sam wiatrak jest dobry - odpinałem wtyczkę i podpinałem bezpośrednio do aku).

[ Dodano: Wto Maj 26, 2009 23:06 ]
Może to głupie, ale jest klika przekaźników z oznaczeniami mogącymi wskazywać, że od wiatraka :P
 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Sro Maj 27, 2009 09:52   

Krzysi3k5, powtarzam jeszcze raz - wiatrak blizej zderzaka jes wiatrakiem klimatyzacji i powinien sie wlaczac jak wlaczysz klime oraz wlaczysz nawiew - wtedy powinny dzialac oba wiatraki (wiatrak chlodnicy to ten przy silniku). O przekaznikach - podawalam wyzej linki dot R200 - ale pewnie jest podobnie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover214i LPG] Przegrzewa się silnik tylko z rana
mincur Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Czw Wrz 19, 2013 14:26
mincur
Brak nowych postów [R214] Silnik sie przegrzewa, nawiew nie działa, termo. nowy
Saaphyri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Sty 25, 2017 21:37
Saaphyri
Brak nowych postów [R214Si '98r] Przegrzewa się...
... a może i nie...
srbenda Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Lut 06, 2008 11:33
R-200
Brak nowych postów [MG ZR 1.8] vvc przegrzewa się na postoju
3Wojtas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Lip 06, 2023 15:36
3Wojtas
Brak nowych postów [R200 1.6Si 97r] Przegrzewa się. Czy to termostat?
kqba Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Sie 05, 2010 16:16
kqba



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink