Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sro Sty 27, 2010 18:02
ja kupiłem sobie to cudo http://www.allegro.pl/ite...j_roslinny.html
zrobic tez by sie dało samemu ale co dam 5dych raptem to jeszcze nie tak duzo zreszta kupione na wieki (chyba) jak narazie spisuje sie dobrze (jeszcze nie miałem przypadku aby mi auto zgaslo w trakcie jazdy,a przed jego załozeniem niestety ledwo do domu sie przyczłapałem )
a jak jakis elektryczny chodziło by to udałbym sie na szrot poszukac od jakiegos auta sadze ze o wiele taniej by wyszlo .
znając możliwości układu chłodzącego serii L a co za tym idzie jego nagrzewania się to raczej nie zdecydowałbym się na podgrzewacz paliwa cieczą chłodzącą (tym bardziej że podłącza się go na przewodzie powrotu z nagrzewnicy) a i wpływ na rozruch zimnego silnika żaden także już bym wolał ten filtr podgrzewany powrotem paliwa
kadzaf, Ohh jest ta aukcja co kiedyś widziałem Dokładnie to miałem kupić tez sobie. Jak jesteś zadowolony to milo słyszeć
szoso420,
Czekamy na twoja relacje ja tez nie wiem czemu taka różnica cenowa ale mam cennik oraz wymiary tych filtrów i różnica są tylko te 3mm i cenna ~30zl bo ten twój kosztuje faktycznie 72zl
oblukam to jeszcze w sklepie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Też nad tym zacząłem myślec jak zaczeła mi marznac ropa, choć 30 stopni mrozu nie zdarza sie codziennie nawet nie co rok. Ciekawe rozwiązanie ma mondeo mkII elektryczna grzałka tuż nad filtrem(prepływa przez nia oczywiscie ON) załączająca sie przy temperatyrze ON -5 a wyłączająca przy temp. ON +15, gdyż za ciepłe paliwo nie może byc podawane. Astra 1,7 td z silnikiem isuzu ma pręt grzejący w filtrze. A mazda siostry ma elektryczną grzałkę w filtrze którą załącza czujnik podcisnienia. Gdy ropa jest gęsta to ono chyba wzrasta i załącza grzałke. tylko ten filtr kosztuje 150 zl. A np filtr 838 czyli jak nasz tylko łamanay na 2 i na 5, 838/2 i 838/5 mają juz podgrzewanie przez powrót paliwa.
http://www.ceneo.pl/showP...oductID=2587706
TUTAJ widać, że w Oplu podgrzewanie filtra jest elektryczne.
Sam dzisiaj, jeszcze przed wejściem na forum, myślałem aby owinąć filtr paliwa jakąś spiralą o odpowiedniej mocy.
Dodatkowo przydało by się przytkać "dziurę" w masce, aby komora silnika nie wyziębiała się tak podczas jazdy. Wczoraj mój Roverek był holowany, i o ile na postoju silnik pracujący na biegu jałowym pozwolił mi się nawet ogrzać w środku w oczekiwaniu na holownik, o tyle podczas holowania wskazówka temperatury spadła do zera i silnik zaczął gasnąć. Tłumaczyć to można tym, że z powodu spadku temperatury przez filtr przepływało coraz mniej paliwa.
A np filtr 838 czyli jak nasz tylko łamanay na 2 i na 5, 838/2 i 838/5 mają juz podgrzewanie przez powrót paliwa
zgadza się i są to filtry od Focusa 1,8 TDI ale rurki z nich wychodzące są proste i długie a nie wygięte na boki jak mamy u siebie i byłby problem żeby założyć na nie przewody paliwowe i średnica ich jest większa bo nie 8 a 10mm także nie będą pasować
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 09:53
nie pamietam juz ale jakis mitasubishi czy fordzik miał bardzo dobre rozwiazanie pogrzewnania paliwa (elektyczne i przewody od paliwa na filtrze tak ja u mas na oryginalne) wiec monataz byłby raz dwa,tylko nie pamietam co to za model był
Witam z Polski Bylem dziś oblukac ten Filtr PP 839 w sklepie i jest taki sam a kosztował tylko 34zl i ten zaworek 18zl Jestem tylko ciekaw jak to zdaje egzamin i do jakiej temp sie podgrzewa ON w filtrze. Bo jest to najtańsze rozwiązanie.
Ale jednak będę na to polował:
Się to jakoś upcha pod maska w miejsce starego filtra
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Wydaje mi się, że takie urządzenie KONIECZNIE trzeba wpinać w obwód za zaworkiem regulującym dopływ płynu do nagrzewnicy, aby paliwo ogrzewane było tylko wtedy, kiedy "działa" nagrzewnica. Dogrzewanie paliwa latem jest IMO co najmniej niewskazane. Wiele osób używających diesla najpierw zagrzewa silnik, a potem włącza ogrzewanie auta, co znacząco skraca proces rozgrzewania silnika. Jeśli zamontujemy taki wymiennik ciepła do filtra to nie będzie to możliwe, gdyż od razu trzeba będzie pokrętło od temperatury ustawić na max aby rozwiązanie miało sens.
Urządzenie elektryczne ma w porównaniu z powyższym same zalety
To ba ze tak sobie o tego nie pakują ze im się nudzi
Z tym wymiennikiem od A4 jedynie dużo jest grzebaniny bo trzeba gdzieś pod waz chłodniczy podpiąć a tutaj jest to bardziej proste rozwiązanie A patrzyłem i filtr to krowa jest az 190mm wysoki
[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 18:48 ] marcin316, Mnie elektryczne nie przekonuje musi się niezłe namęczyć alternator żeby prąd wytworzył na takie cos jak by cala drogę chodziło a ciepło masz za free
szoso420, Mnie układ akurat ostatnio bardzo zaskoczył dziś przy minus 10C bo 5km miałem juz w autku ciepło nie wiem jakim cudem, mi jakoś skala szybko idzie na polowe pola
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
żebyś później nie beczał jak zaczniesz ingerować w układ chłodzenia i będziesz miał zimno w aucie
zostaje przy PP 839 a ty jak chcesz to montuj jakieś baniaki wyglądające jak dojarka
Mnie elektryczne nie przekonuje musi się niezłe namęczyć alternator żeby prąd wytworzył na takie cos jak by cala drogę chodziło a ciepło masz za free
Elektryczne grzanie to też jakiś kompromis, jednak co do męczenia alternatora to się nie zgodzę. Jeśli element byłby dobrej jakości i większość energii szła by do paliwa a nie do komory silnika, to wystarczyło by około 100W energii albo i mnieju, wszak tego paliwa nie ma aż tak dużo (kilka litrów na godzinę), a to energia mniejsza niż ta potrzebna do "całodobowej jazdy na światłach" W dodatku przy ręcznym włączaniu urządzenia mogło by ono działać tylko przy naprawdę skrajnych warunkach pogodowych, powiedzmy od -15 stopni w dół.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum