Forum Klubu ROVERki.pl :: [R L-series (Diesle)] podgrzewanie paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:08
[R L-series (Diesle)] podgrzewanie paliwa

Zima sroga, czyli jak podgrzewacz filtr paliwa. Zbieramy tutaj informacje :D
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:50   

szoso420,

Mam ten katalog Filtrona na kompie i patrze właśnie i oba maja 8mm na przewody oraz taka sama średnice filtra tylko wysokość się rożni o 3mm :mrgreen:

Jestem ciekaw efektów :wink: Musze komp zabrac ze soba do Polski bo tak to bede odcienty od swiata i zaraz zmykam do Polski sobie :wink:

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 17:50 ]
Cenna miedzy 839 a 839/6 jest az 30zl różnicy :shock:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:53   

Remi55 napisał/a:
Cenna miedzy 839 a 839/6 jest az 30zl różnicy :shock:

to już nic z tego nie rozumiem skoro różnią się tylko wysokością 3mm a cena wyższa i to znacznie :shock:
Ostatnio zmieniony przez szoso Sro Sty 27, 2010 17:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:54   

w VW nie ma elektrycznych raczej - na 90% są tylko przepływowe.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 18:02   

ja kupiłem sobie to cudo http://www.allegro.pl/ite...j_roslinny.html
zrobic tez by sie dało samemu ale co dam 5dych raptem to jeszcze nie tak duzo zreszta kupione na wieki (chyba) :mrgreen: jak narazie spisuje sie dobrze (jeszcze nie miałem przypadku aby mi auto zgaslo w trakcie jazdy,a przed jego załozeniem niestety ledwo do domu sie przyczłapałem ) :smile:

a jak jakis elektryczny chodziło by to udałbym sie na szrot poszukac od jakiegos auta sadze ze o wiele taniej by wyszlo .
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 18:13   

znając możliwości układu chłodzącego serii L a co za tym idzie jego nagrzewania się to raczej nie zdecydowałbym się na podgrzewacz paliwa cieczą chłodzącą (tym bardziej że podłącza się go na przewodzie powrotu z nagrzewnicy) a i wpływ na rozruch zimnego silnika żaden także już bym wolał ten filtr podgrzewany powrotem paliwa
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 18:21   

kadzaf, Ohh jest ta aukcja co kiedyś widziałem :mrgreen: Dokładnie to miałem kupić tez sobie. Jak jesteś zadowolony to milo słyszeć :wink:

szoso420,

Czekamy na twoja relacje ja tez nie wiem czemu taka różnica cenowa ale mam cennik oraz wymiary tych filtrów i różnica są tylko te 3mm i cenna ~30zl bo ten twój kosztuje faktycznie 72zl :sad:

oblukam to jeszcze w sklepie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 18:48   

Remi55, tak więc oddam ten filtr a wezmę z IC zamiennik filtra PP 839 za 28zł :smile:
a jak taki filtr odpowietrzyć skoro on nie ma śrubki?
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 19:58   

moim zdaniem najlepiej by było zeby były dwa jeden przepływowy i drugi elektryczny najlepiej na filtrze paliwa .
:mrgreen:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 20:02   

Też nad tym zacząłem myślec jak zaczeła mi marznac ropa, choć 30 stopni mrozu nie zdarza sie codziennie nawet nie co rok. Ciekawe rozwiązanie ma mondeo mkII elektryczna grzałka tuż nad filtrem(prepływa przez nia oczywiscie ON) załączająca sie przy temperatyrze ON -5 a wyłączająca przy temp. ON +15, gdyż za ciepłe paliwo nie może byc podawane. Astra 1,7 td z silnikiem isuzu ma pręt grzejący w filtrze. A mazda siostry ma elektryczną grzałkę w filtrze którą załącza czujnik podcisnienia. Gdy ropa jest gęsta to ono chyba wzrasta i załącza grzałke. tylko ten filtr kosztuje 150 zl. A np filtr 838 czyli jak nasz tylko łamanay na 2 i na 5, 838/2 i 838/5 mają juz podgrzewanie przez powrót paliwa.
http://www.ceneo.pl/showP...oductID=2587706
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 20:36   

TUTAJ widać, że w Oplu podgrzewanie filtra jest elektryczne.

Sam dzisiaj, jeszcze przed wejściem na forum, myślałem aby owinąć filtr paliwa jakąś spiralą o odpowiedniej mocy.

Dodatkowo przydało by się przytkać "dziurę" w masce, aby komora silnika nie wyziębiała się tak podczas jazdy. Wczoraj mój Roverek był holowany, i o ile na postoju silnik pracujący na biegu jałowym pozwolił mi się nawet ogrzać w środku w oczekiwaniu na holownik, o tyle podczas holowania wskazówka temperatury spadła do zera i silnik zaczął gasnąć. Tłumaczyć to można tym, że z powodu spadku temperatury przez filtr przepływało coraz mniej paliwa.

Jeszcze coś takiego znalazłem.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 08:46   

mi_sza1 napisał/a:
A np filtr 838 czyli jak nasz tylko łamanay na 2 i na 5, 838/2 i 838/5 mają juz podgrzewanie przez powrót paliwa

zgadza się i są to filtry od Focusa 1,8 TDI ale rurki z nich wychodzące są proste i długie a nie wygięte na boki jak mamy u siebie i byłby problem żeby założyć na nie przewody paliwowe i średnica ich jest większa bo nie 8 a 10mm także nie będą pasować
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 09:53   

nie pamietam juz ale jakis mitasubishi czy fordzik miał bardzo dobre rozwiazanie pogrzewnania paliwa (elektyczne i przewody od paliwa na filtrze tak ja u mas na oryginalne) wiec monataz byłby raz dwa,tylko nie pamietam co to za model był :/
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 17:30   

Witam z Polski :mrgreen: Bylem dziś oblukac ten Filtr PP 839 w sklepie i jest taki sam a kosztował tylko 34zl i ten zaworek 18zl :wink: Jestem tylko ciekaw jak to zdaje egzamin i do jakiej temp sie podgrzewa ON w filtrze. Bo jest to najtańsze rozwiązanie.

Ale jednak będę na to polował:


Się to jakoś upcha pod maska w miejsce starego filtra :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 18:10   

Remi55 napisał/a:
Jestem tylko ciekaw jak to zdaje egzamin

no jak? normalnie, tak samo jak w autach które mają tak w oryginale
Remi55 napisał/a:
Ale jednak będę na to polował:

co tam przepływa i ogrzewa to paliwo?
strasznie to wielkie i przewodów dużo
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 18:24   

szoso420,

To ze działa to wiem, tylko mi jakoś facet w sklepie mówił ze za dobrze to nie działa z tym PP 839 :neutral:

No płyn chłodniczy tam przepływa przez to i jak dla mniej lepiej to by grzało :mrgreen: To jest jakieś 2-3cm wysokie i w nie takie duże na focie tak wygląda :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 18:36   

Remi55 napisał/a:
tylko mi jakoś facet w sklepie mówił ze za dobrze to nie działa z tym PP 839 :neutral:

kolejny niby znawca się znalazł, jakoś w VW to działa i zdaje egzamin, Niemcy nie pakowali by tego od tak sobie
Remi55 napisał/a:
No płyn chłodniczy tam przepływa przez to i jak dla mniej lepiej to by grzało :mrgreen:

no nie wiem, układ chłodzenia wiesz jak działa w serii L i jeszcze montować w niego coś takiego
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Sty 28, 2010 18:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 18:37   

Wydaje mi się, że takie urządzenie KONIECZNIE trzeba wpinać w obwód za zaworkiem regulującym dopływ płynu do nagrzewnicy, aby paliwo ogrzewane było tylko wtedy, kiedy "działa" nagrzewnica. Dogrzewanie paliwa latem jest IMO co najmniej niewskazane. Wiele osób używających diesla najpierw zagrzewa silnik, a potem włącza ogrzewanie auta, co znacząco skraca proces rozgrzewania silnika. Jeśli zamontujemy taki wymiennik ciepła do filtra to nie będzie to możliwe, gdyż od razu trzeba będzie pokrętło od temperatury ustawić na max aby rozwiązanie miało sens.

Urządzenie elektryczne ma w porównaniu z powyższym same zalety ;)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 18:48   

hehe.. no ja się tak tylko pytałem co na to powie :mrgreen:

To ba ze tak sobie o tego nie pakują ze im się nudzi :mrgreen:

Z tym wymiennikiem od A4 jedynie dużo jest grzebaniny bo trzeba gdzieś pod waz chłodniczy podpiąć a tutaj jest to bardziej proste rozwiązanie :wink: A patrzyłem i filtr to krowa jest az 190mm wysoki :shock:

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 18:48 ]
marcin316, Mnie elektryczne nie przekonuje musi się niezłe namęczyć alternator żeby prąd wytworzył na takie cos jak by cala drogę chodziło a ciepło masz za free :lol:

szoso420, Mnie układ akurat ostatnio bardzo zaskoczył dziś przy minus 10C bo 5km miałem juz w autku ciepło nie wiem jakim cudem, mi jakoś skala szybko idzie na polowe pola :shock: :>
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 18:51   

żebyś później nie beczał jak zaczniesz ingerować w układ chłodzenia i będziesz miał zimno w aucie :wink:
zostaje przy PP 839 a ty jak chcesz to montuj jakieś baniaki wyglądające jak dojarka :mrgreen:
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 18:59   

Remi55 napisał/a:
Mnie elektryczne nie przekonuje musi się niezłe namęczyć alternator żeby prąd wytworzył na takie cos jak by cala drogę chodziło a ciepło masz za free


Elektryczne grzanie to też jakiś kompromis, jednak co do męczenia alternatora to się nie zgodzę. Jeśli element byłby dobrej jakości i większość energii szła by do paliwa a nie do komory silnika, to wystarczyło by około 100W energii albo i mnieju, wszak tego paliwa nie ma aż tak dużo (kilka litrów na godzinę), a to energia mniejsza niż ta potrzebna do "całodobowej jazdy na światłach" ;) W dodatku przy ręcznym włączaniu urządzenia mogło by ono działać tylko przy naprawdę skrajnych warunkach pogodowych, powiedzmy od -15 stopni w dół.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R L-series (Diesle)] Rolka paska wieloklinowego
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Sro Mar 17, 2010 15:10
Remigiusz
Brak nowych postów [All k-series] Diagnostyka pompy paliwa-tansza alternatywa.
keczu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Nie Sty 23, 2011 15:34
keczu
Brak nowych postów [G-series] Diesel G-series CommonRail
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pią Sty 30, 2015 23:43
Remigiusz
Brak nowych postów [all diesel] Diesle w Roverach serii 400 oraz 600
BialYY Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 12 Wto Cze 19, 2007 17:11
piter34
Brak nowych postów [diesle] Żywotność i różnice między dieslami
Bobek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Sro Lut 18, 2015 13:11
irmina30



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink