Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Pompa wtryskowa VP 30- i moja walka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Pompa wtryskowa VP 30- i moja walka
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 16, 2010 23:29   

Jugol, Kiedyś był tez nowy silnik L-serie do Rovera 25 z fabryki za chyba 10.000€ :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 16, 2010 23:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Mar 16, 2010 23:32   

Remi55 napisał/a:
Jugol, Kiedyś był tez nowy silnik L-serie do Rovera 25 z fabryki za chyba 10.000€ :mrgreen:

...no to ładnie, ale w tym przypadku cena tej nowej pompy jest ok :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 16, 2010 23:40   

Jugol, Zgadzam się cenna tego linku jest bardzo dobra :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Tomhet 




Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 58
Skąd: Falubazowo

Rover 25

Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 09:55   

wszystko wskazuje, że wyrokiem tego http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=53963 jest pompa wtryskowa, jeszcze nie wiem w jakim stopniu, w poniedzialek ABC Auto welcome to :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 20, 2010 00:26   

Male info jeszcze:

wymiana w sterowniku pompy tranzystora IRLU3705ZPBF (55V 89A 140W) odpowiedzialnego za prace zaworu dawki paliwa

Tranzystor łatwo wymienić ale należy ustalić przyczynę dlaczego się spalił !
najczęściej to pojawienie się powietrza w przewodach paliwowych oraz jak Jugol pisał zła jakość paliwa :neutral:

Tutaj jest filmik jak to zrobić:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Maj 20, 2010 12:29   

Remi, też oglądałem ten filmik jak mnie dopadła awaria sterownika pompy, ale dla mnie to wyższa elektronika ( żeby to jeszcze nie było zalane tym żelem, to może bym się tego podjął ) więc wolałem zlecić to fachurze i mieć to zrobione na 6 ;)

P.S.
Po mej pamiętnej awarii w/w sterownika Kochanica przejechała ponad 20 kkm- tfu, tfu, żeby nie zapeszyć- bez zarzutu :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 20, 2010 15:49   

Jugol, Jeszcze znalazłem na jednym z forum od Astry ze facet do naprawiał na tym IRLR2905 i mówił ze już 100.000km od naprawy zrobił i śmiga mu pompa dalej :wink:

Tez wynika ze do każdej marki się trochę inny tranzystor nadaje :wink: A co do sterownika to małe to jest i ja bym się temu tez nie wiem czy do końca temu podjął bo mi się straszne ręce telepią przy tych SMD :razz:

Mam nadzieje ze 200kkm zrobi twoj sterownik po naprawie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Maj 20, 2010 20:53   

Remi55 napisał/a:
Mam nadzieje ze 200kkm zrobi twoj sterownik po naprawie

...200kkm ?? ;> , a dlaczemu nie 1 000 000 km :hm: :nonono:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 20, 2010 21:24   

Cytat:
...200kkm ?? ;> , a dlaczemu nie 1 000 000 km :hm: :nonono:


:mrgreen: Jakos do tych pomp mam kiepskie zaufanie ja tylko czekam aż moja padnie bo juz ma 240kkm na karku a dopiero co Rovera kupiłem :mrgreen:

Zycze oczywiscie nawet i 2Megamterow :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Lut 04, 2011 18:12   

Witam ponownie w temacie pompy VP-30, a konkretniej rzecz ujmując mojej pompy VP-30. Kilka dni temu zauważyłem, że po postoju na parkingu, po nocy mam plamę średnicy ok.3cm pod autem, z przodu zaraz za zderzakiem. W pierwszej chwili pomyślałem o wężach od wspomagania i wężach olejowych- one praktycznie od początku są zawsze wilgotne, mokre, ale bez tragedii. Olej od wymiany do wymiany pomiędzy max. a min. , a płynu do wspomagania dolewam raz w roku ok. 50 ml.
Na kanale u Brt'a doszliśmy, że nie chodzi tu w/w płyny, lecz o ropę. Dzień wcześniej o tym pomyślałem, jak dotknąłem tego co wykapało- śmierdziało ropą. Na parkingu obejrzałem wężyki przelewowe- zmienione latem- wsio szczelne- zero wycieków. Wydmuchaliśmy całą pompę dookoła powietrzem, odpaliliśmy silnik, lampa w łapki i szukamy jakiegoś mokrego miejsca. I po chwili pojawiła się ropa na łączeniu rozdzielacza z korpusem pompy ;/
Lekka załamka, powrót do domu i szukanie, co , ile, za ile, i dlaczego tak drogo ??
Kwoty za wymiane uszczelnień pompy wahają się od 450- ok. 1000 pln- zależnie od serwisu- warsztatu.
Ale na jednym z for VW znalazłem piękny opis, jak samemu wymienić dokładnie to, co u mnie poszło, czyli uszczelnienie głowicy tłokorozdzielacza- oring zwykły- nic ponadto.
Idąc dalej tropem forumowicza k_grzesiu z forum VW dowiedziałem się, że są do kupienia całe, kompletne zestawy naprawcze pomp wtryskowych Bosch'a i nie tylko Bosch'a.
Firma z Wrocławia:

P.H.U. " EL-POL"

nick z allegro.pl : DIESEL-POL

zajmuje się sprzedażą w/w zestawów i nie tylko. Po mojej ok. półgodzinnej rozmowie ( rozmowa toczyła się nie tylko na temat pomp w R, ale np. jak w jej przypadku w SAAbach, Fordach itd.) z panią, która wspaniale ogarnia temat wszelakich pomp wtryskowych, ich budowę i symbole, zakupiłem taki zestaw do mojej VP-30, za 70pln z wysyłką. Dodam, że właściciele silników SDi taki sam zestaw do swoich pomp mogą tam zakupić za 33,50pln + wysyłka.
Plan jest taki, po niedzieli jak odbiorę przesyłkę, zabieram się za to sam i dam znać jak poszło.
I doszedłem gdzie mi te 0,5l paliwa szło, bo spalanie mi wzrosło o ok. 0,5- 1l na 100km.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 07, 2011 15:52   

up
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Lut 07, 2011 16:01   

Sprawa wygląda tak. Auto odstawiam za chwilę do mechanika na wymontowanie pompy, następnie pompa idzie do pompiarza na wymianę wszystkich uszczelnień, powraca od niego, montaż i odpalenie. Wstępne koszta wymontowanie i zamontowanie pompy : 250-350 pln, uszczelnienie pompy 250 pln.

Stwierdziłem, po wielu godz. spędzonych na czytaniu tematów związany z wymianą uszczelnienia konkretnie tylko tego, że za moment wychodzą kolejne wycieki w innych miejscach, z tym jednym bym sobie poradził, ale po wymianie pozostałych potrzebna jest ponowna kalibracja pompy- więc odpuszczam.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Lut 10, 2011 18:33   

Up :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Czw Lut 10, 2011 18:41   

Auto odebrane. Pompa uszczelniona. Koszt 600pln- demontaż, (uszczelnienie kompleksowe pompy- tym się zajął pompiarz- p. Szymański z Serbów), montaż.
Podziękowania dla p. Sewastianowicza, przed którym diesel nie ma tajemnic ;)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 30, 2011 12:36   

Dodam to tutaj:

Kilka rzeczy jak można sprawdzić samemu uszkodzenia pompy VP30 :wink:

http://pdfcast.org/pdf/vp30-pump
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Maj 30, 2011 13:04   

Jugol napisał/a:
Podziękowania dla p. Sewastianowicza, przed którym diesel nie ma tajemnic ;)


Ogólnie potwierdzam, bo mój R też od czasu do czasu też tam podjeżdża ;)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 30, 2011 13:47   

Remi55, to można było by opisać i wrzucić na główną, bo jest wiele wątków o pompie...
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 30, 2011 20:26   

adamsky, Co chcesz opisać, wszystko jest napisane :razz: Wystarczy przeczytać dokument :roll:

Tutaj jeszcze dodaje schematy na naprawę Vp30/44
http://pdfcast.org/pdf/pumpe
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Pon Maj 30, 2011 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 30, 2011 22:21   

Remi55, widzę, ale my rozumiemy słowo pisane w j. angielskim, a nie wszyscy muszą. i nie wszyscy umieją korzystać ze słowników ;)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 30, 2011 22:26   

adamsky, Aha, tobie chodziło o tłumaczenie :wink: Myślałem ze chciałeś wszystkie 3 rzeczy to jednej jednostki opisać :wink:

Mam jeszcze opis rozbiórki Vp37 w jeżyku niemieckim ale nie będę tego wklejał bo nikt nie zrozumie a mi się tłumaczyć nie chce :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Pompa wtryskowa nie brzęczy
filewalker Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Lut 24, 2009 21:12
thef
Brak nowych postów [R45] Padła pompa wtryskowa
cichy77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 43 Nie Gru 18, 2011 21:13
cichy77
Brak nowych postów [420 sdi] jaka pompa wtryskowa
hektorone Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Gru 11, 2011 09:41
hektorone
Brak nowych postów [R 45]Umierająca pompa wtryskowa
Alexi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Sob Lut 08, 2014 13:35
bociannielot
Brak nowych postów [R45] Rozrząd i pompa wtryskowa
wtwisnia Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sie 31, 2008 16:47
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink