Kozik z bazy pod blok już musiałem na około a teraz z drugiej zrobili garba xd
Na zloty mam nadzieje na kołach ale ostrożnie trzeba jeździć hehe
co do turbo dziury, przy zastosowanych ostrorzejszych łopatkach powinna wstawć z okolo 2700 pełna moc 3500 i limiter podniesiony do 5500 wysokie wstawanie mi nie robi problemu bo i tak zawsze kręce wysoko xd
zresztą jałowy jest na 1600 obr
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Kolektor z freelka z wyliczeń które dostałem powinien wystarczyć do 250 niby lepszy niż ori zresztą mi też bardziej pasuje, być może lekki porting się uda zrobić (w uk ostatnio robil ktoś frez żeliwka), narazie dzisiaj poszlo okablowanie czyli kolejny dzień zabawy z wiązką i komputer wraz z bezpiecznikami od silnika wpada pod nogi pasażera
Jeszcze musze odkrecic kolumne kierowniczą i tamtędy przeciągnąć gdyż wtyczki nie przejdą.
no i przedłużanie kabli od absu i pompy wtryskowej.
Prawdopodobnie wiązki od czujników uda się puścić w komorze obok wejścia klimy więc obeszło by się bez przedłużania
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Troche samozaparcia, kamień dremela mam wiec można będzie działać ale do tego jeszcze trochę czasu upłynie, narazie trzeba dokończyć tego clean looka którego już dawno bym żałował gdyby nie to że już fajnie wygląda
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ok więc przyszedł czas na odkurzenie tematu bo troszku zarósł
Ok w związku z pytaniami w sprawie projektu kilka rzeczy informacyjnych
1.Projekt nie umarł anie nie ma takiego zamiaru
2.Samochód stoi rozebrany w powietrzu 70cm nad ziemią i solidnie za konserwowany
3.Do jazdy mam kilka innych samochodów w związku z czym nie mam zamiaru z niczym się śpieszyć
4.Zr od początku miał być zabawka do przeróbek i do nauki mojej i stawiania sobie nowych celów
5.Prowadzę firmę budowlaną oraz mimo młodego wieku założyłem już rodzinę wszystko wymaga zaangażowania i czasu, Czarnobyl jest pasją i daje mi przyjemność "tworzenia" nie mam tutaj jakiegoś naporu że muszę coś zrobić i ma jeździć koniec i kropka, będę miał czas i będą dobre warunki do pracy to będę działał i wstawiał nowinki
6.Z czasem, dochodzą ciągle nowe pomysły i rozwijam stare, ten przestój projektu ma być ostatnim więc chcę wszystko zrobić już w wersji finalnej i ostatecznej zostając przy starych założeniach tzn. w razie awarii silnika lub niemożliwości dalszego rozwoju (jeżeli nie będzie satysfakcjonujących wyników) wszystko będzie przygotowane żeby w możliwie najkrótszym czasie i przy nakładzie już niewielkich środków wstawić do tej budy inny silnik turbo (diesel/benzyna) a żeby układy chłodzenia, wydechowy, hamulcowy, smarowania wyrobiły spokojnie przy nowej jednostce.
Co do samych prac obecnie zatrzymały się na wiązce elektrycznej
ostatnie prace przy niej były w okolicy sierpnia
Elektrycznie co zostało zrobione
-Wszystkie kable wciągnięte do wnętrza
-Komputer silnika, skrzynka bezpieczników, map sensor trafiły pod nogi pasażera
-Wszystkie niemal wiązki zostały wydłużone żeby dały się ukryć pod maską i puszczone w miejscach niewidocznych w tym
wiązka pompy abs
wiązka pompy wtryskowej
wszystkie wiązki czujników
-zrobiona nowa skrzynka bezpieczników (nad nogami kierowcy) wraz z rozplątaniem i ułożeniem wszystkich kabli
z innych rzeczy które jeszcze wpadły do kolekcji w owym czasie
-Pompa hamulcowa 1" wraz z serwem z hondy legend
-Przeniesienie pompy abs na dolną belkę
-usunięcie zbiorniczka wyrównawczego
-przeniesienie potencjometra gazu pod lewy błotnik
-Termostat 82*C w aluminiowej budowie z Ursusa C360
W niedawnym czasie nabyłem też listwę kontrolek do deski która pochodzi z chryslera voyagera i zagości w nowej futurystecznej desce
Obecnie trochę prac miałem przy Zt i przy tej okazji wpadł mi pomysł i okazja na hamulce
4 tłoczkowe zaciski brembo z mercedesa w163
pracowały oryginalnie na tarczy 340mmx32
problem pojawił się przy doborze tarcz głównie
ze względu na rozstaw, chciałem uniknąć nawiercania tarcz z 5ma otworami na 4x100
300mm ze scenica ii troszkę nie było satysfakcjonujące zwłaszcza ze względu na szerokość tarcz
i po wytypowaniu kilku modeli pozostały takie dywagacje
Citroen DS3/Peugeot 208
wersja oczywiście 1.6thp
średnica 323x28 4x108
Lancia delta III 1.8
330 x 28 4x98
w ostatecznosci
Abarth Grande Punto
305x28 4x100
po wstępnej przymiarce w mojej 17 powinno się zmieścić 330
występuje jeszcze tarcza z ds4 1.6thp 340mmx30 ale wtedy tylko 18ka min.
Obok 282
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Niestety wszystko tak naprawdę zależy od pogody i czasu
W budowlance zwłaszcza przy ziemnych robotach przestoje są tylko przy naprawdę złych warunkach
w zeszłym roku poza wyrwaniem się na zloty letni i jesienny nie miałem czasu na urlop. Prawie wszystkie soboty pracujące i jedynie kiedy można było coś działać to w nocy z piątku na soboty.
Tak naprawdę roboty na złożenie wszystkich zebranych gratów to w jedną osobę trzeba liczyć około 14 dni
Niestety ale licząc bez przerw bo po każdej dłuższej nieobecności dochodzi zabawy ze sprzątaniem odnajdywaniem gratów itd.
Z powodu ilości robót też są plusy nowa koparka , samochody ciężarowe i dostawcze
park maszyn ciągle się powiększai unowocześnia.
W tym roku miałem nabyć coś nowego do jazdy ale muszę jeszcze poczekać bo nie zrobili wersji dla mnie xD
Napewno projekt nie pójdzie na sell lub w zapomnienie, prędzej Zt pójdzie na wymianę
w każdym razie czekam na Renault Kadjar 1.2Tce z napędem na 4 gdyż nowe diesle odpadają jak dla mnie a napęd na 4 nieraz się przydaje zwłaszcza w tej branży.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Heh takie małe to ono nie jest ale kwestia tego że serce się kraja jak słyszę po zawieszeniu jak Zt dostaje po dupie, dlatego praktycznie nim nie jeżdże tylko Joanna go ujeżdźa.
Kraków ma to do siebie że drogi są w opłakanym stanie, większość czasu jeżdżę wołem roboczym czyli navarą z zeswapowanym silnikiem na niezniszczalny 2.7 z nissana terrano (2,7 litra około 100 koni, rozrząd na kołach zębatych)
aczkolwiek pasuje niebawem do luźniejszej jazdy kupić coś nowego a w którym nie będzie jazdy na sapera i szukania wyrw w jezdni
Co do silnika niestety nastała era downsizingu i niezbyt jest możliwość kupna czegoś normalnego
A silniki tce i tak wypadają znacznie lepiej niż vagińskie tsiiii
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
3 Lata mijają w dniu dzisiejszym od założenia tematu.
Od dłuższego czasu nic nie wstawiałem gdyż można powiedzieć że działo się niewiele jak i działo się dość dużo, to zależy o co pytamy.
Projekt czarnobyla dobrnął do moment przygotowań pod klatkę i niestety kilka składowych które wynikły dość późno zaważyły nad tym że karoseria czarnobyla więcej na drogę nie wyjedzie.
Dzięki zainteresowaniu Harrego udało mi się od niego sprowadzić już gołą karoserię z MG ZR 160 w miarę zdrową i nie bitą, 3 Drzwiowa jak czarnobyl ale już bez szyberdachu który stanowił jednen z kilku problemów w starym nadwoziu.
Karoseria została całkowicie oczyszczona z wszelkich wygłuszeń i przygotowana do obspawania i wstawienia klatki bezpieczeństwa.
Na dzień dzisiejszy z rzeczy zrobionych:
1. Wstawiona klatka bezpieczeństwa
2. Obspawana karoseria
3. Wstawione mocowania foteli zgodne z załącznikiem J
4. Usunięta wnęka na koło zapasowe
5. Skrócone i obspawane tylne nadkola ( pod pakiet streetwise)
6. Porobione naprawy blacharskie i wzmocnione progi
7. Ponownie oczyszczone i zakonserwowane podwozie.
8. Wstępnie spasowana deska rozdzielcza z hyundaia
9. Przygotowane zaciski czterotłoczkowe oraz adaptery na tarcze z citroena ds5 340mm
10. Przerobione piasty na rozstaw 4x108 oraz przetoczone z zewnatrz pod w/w tarcze
11. Przerobienie tylnej zwrotnicy pod podwójny zacisk (osobny układ hydraulicznego ręcznego.
Rzeczy do zrobienia w najbliższym czasie (styczeń /luty)
1. Odczyszczenie, zabezpieczenie i pomalowanie nadkoli i wnęk kielichów przód/tył oraz komory silnika.
2. Zrobienie mocowań i dopasowanie wnętrza ( fotele , deska itd.)
3. Zrobienie szyb z poliwęglanu
4. Odchudzenie drzwi do minimum
5. Piaskowanie zawieszenia i malowanie
6. Redukcja wiązek elektrycznych
[/u]
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum