Da się zrobić regulację w górę jak i w dół na samym potencjometrze.
Jak chcesz to mogę Ci to opisać jeśli chcesz robić to.
Trzeba by kompa rozebrać, przeciąć jedną ścieżkę i podlutować jak przewody 2 (do każdego z końców). Potem trzeba dolutować jeszcze 3 przewód do innej nóżki w komputerze i te 3 przewody do potencjometru.
Mógł byś jeszcze zobaczyć pomiędzy jakimi wartościami pływa napięcie na sondzie lambda na jałowym, może dało by się do tego odnieść i tak wyregulować.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 20, 2012 14:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kurde, ciężka sprawa. Raczej sobie sam nie poradzę.
Dzisiaj robiłem drugie podejście zmiany kompa. No i się znowu nie udało, bo moduł centralki był inny. Posiada tylko jedną wtyczkę, a u mnie są dwie.
16V będzie generować niższe ciśnienie przy zamkniętej przepustnicy nić 8V (więcej ładunku pobiera wiec większa ilość zaworów).
Czyli w efekcie będzie niższe napięcie na MAP sensorze. Trzeba by było je nieco podnieść więc dobrze w sumie pisałem, potencjometr połączony z MAP'em i zasilaniem powinien poprawić sytuację i dac możliwość regulacji dawki paliwa.
No chyba tak. Dobrze by było sprawdzić wakuometrem różnicę lub jeszcze lepiej napięcia na MAP'ie i zobaczyć różnicę. No i chyba nie musi to być w Roverku bo łatwiej zmierzyć napięcia na czujniku jeżeli jest na zewnątrz, a chodzi nam tylko o różnicę
Przypomniałem sobie coś jeszcze. Nigdy nie zwróciłem uwagi na wskazania MAP-sensora ale pamiętam że wskazania MAF-sensora są takie same dla różnych silników. A dawkę paliwa można zwiększyć również wstawiając rezystor w obwód czujnika temperatury. Wtedy ECU dobiera dawkę do temperatury niższej niż temperatura rzeczywista.
Panowie, kupiłem cały zestaw tzw. komputer o nr. 104022, moduł centralki i pilot. Autko odpaliło bez zająknięcia, od razu wskoczyło na swoje prawidłowe obroty przy zimnym silniku, czyli 1100 obr/min. Pierwsza przejażdżka jak najbardziej ok. Z tłumika już nie czuć benzyny. Więc chyba problem rozwiązany. Świec jeszcze nie sprawdzałem, ale i tak będę musiał je wymienić, bo już kilka razy były czyszczone z tej sadzy, więc wymiana nie zaszkodzi.
Dodam jeszcze, że chyba ten zestaw co kupiłem ma już wycięte immo, bo kierunki nie mrugają mi trzy razy przy zamknięciu, kontrolka na liczniku prze pierwsze 10 sekund nie mruga wcale, dopiero po wspomnianych 10s mruga tak jak należy. Jak otwieram auto kierunki mrugną raz, czyli to się nie zmieniło. W sumie może to i lepiej, że nie mam już tego immo. Na przyszłość nie będzie problemów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum