Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 16V] Zbyt bogata/uboga mieszanka paliwa.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 16V] Zbyt bogata/uboga mieszanka paliwa.
Autor Wiadomość
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 14:59   

Da się zrobić regulację w górę jak i w dół na samym potencjometrze.
Jak chcesz to mogę Ci to opisać jeśli chcesz robić to.
Trzeba by kompa rozebrać, przeciąć jedną ścieżkę i podlutować jak przewody 2 (do każdego z końców). Potem trzeba dolutować jeszcze 3 przewód do innej nóżki w komputerze i te 3 przewody do potencjometru.

Mógł byś jeszcze zobaczyć pomiędzy jakimi wartościami pływa napięcie na sondzie lambda na jałowym, może dało by się do tego odnieść i tak wyregulować.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 20, 2012 14:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 17:17   

Kurde, ciężka sprawa. Raczej sobie sam nie poradzę. :neutral:
Dzisiaj robiłem drugie podejście zmiany kompa. No i się znowu nie udało, bo moduł centralki był inny. Posiada tylko jedną wtyczkę, a u mnie są dwie. :neutral:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Nie Maj 20, 2012 18:54   

ADI-mistrzu, najniższe ciśnienie jest przy zamkniętej przepustnicy więc paliwa też mało potrzeba.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 20:44   

16V będzie generować niższe ciśnienie przy zamkniętej przepustnicy nić 8V (więcej ładunku pobiera wiec większa ilość zaworów).
Czyli w efekcie będzie niższe napięcie na MAP sensorze. Trzeba by było je nieco podnieść więc dobrze w sumie pisałem, potencjometr połączony z MAP'em i zasilaniem powinien poprawić sytuację i dac możliwość regulacji dawki paliwa.
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Nie Maj 20, 2012 21:37   

No chyba tak. Dobrze by było sprawdzić wakuometrem różnicę lub jeszcze lepiej napięcia na MAP'ie i zobaczyć różnicę. No i chyba nie musi to być w Roverku bo łatwiej zmierzyć napięcia na czujniku jeżeli jest na zewnątrz, a chodzi nam tylko o różnicę
Przypomniałem sobie coś jeszcze. Nigdy nie zwróciłem uwagi na wskazania MAP-sensora ale pamiętam że wskazania MAF-sensora są takie same dla różnych silników. A dawkę paliwa można zwiększyć również wstawiając rezystor w obwód czujnika temperatury. Wtedy ECU dobiera dawkę do temperatury niższej niż temperatura rzeczywista.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 25, 2012 17:32   

Panowie, kupiłem cały zestaw tzw. komputer o nr. 104022, moduł centralki i pilot. Autko odpaliło bez zająknięcia, od razu wskoczyło na swoje prawidłowe obroty przy zimnym silniku, czyli 1100 obr/min. Pierwsza przejażdżka jak najbardziej ok. Z tłumika już nie czuć benzyny. Więc chyba problem rozwiązany. Świec jeszcze nie sprawdzałem, ale i tak będę musiał je wymienić, bo już kilka razy były czyszczone z tej sadzy, więc wymiana nie zaszkodzi. :grin:
Dodam jeszcze, że chyba ten zestaw co kupiłem ma już wycięte immo, bo kierunki nie mrugają mi trzy razy przy zamknięciu, kontrolka na liczniku prze pierwsze 10 sekund nie mruga wcale, dopiero po wspomnianych 10s mruga tak jak należy. Jak otwieram auto kierunki mrugną raz, czyli to się nie zmieniło. W sumie może to i lepiej, że nie mam już tego immo. Na przyszłość nie będzie problemów. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] zbyt bogata mieszanka
seraph Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Lip 20, 2018 17:59
seraph
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97]zbyt bogata mieszanka? Wskazania lambdy 1.053
goobi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Kwi 27, 2009 05:42
SeniorA
Brak nowych postów [214i 97r 75KM] Zbyt bogata mieszanka
remo_78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Lip 27, 2015 17:54
remo_78
Brak nowych postów [R200 1.4 16V 99r.] Zbyt wysokie spalanie?
kalisz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Cze 06, 2009 12:17
wild_weasel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink