a ja tylko zdjąłem i zaślepiłem wężyk podciśnienia(sterowanie) egr'a i tez wszystko gra... tak chyba najłatwiej;]
i nie ma żadnych błędów.
tez sie zastanawiałem czy to nie jest najlepsze i najłatwiejsze rozwiązanie. Bo przecież spaliny nawet przy max bucie nie otworzą same egr'a wiec zaślepienie wężyka powinno załatwić sprawę w każdym aucie - czy się mylę?
a ja tylko zdjąłem i zaślepiłem wężyk podciśnienia(sterowanie) egr'a i tez wszystko gra... tak chyba najłatwiej;]
i nie ma żadnych błędów.
tez sie zastanawiałem czy to nie jest najlepsze i najłatwiejsze rozwiązanie. Bo przecież spaliny nawet przy max bucie nie otworzą same egr'a wiec zaślepienie wężyka powinno załatwić sprawę w każdym aucie - czy się mylę?
Tak, załatwi to sprawę w naszym aucie. Nie ma szans aby same spaliny otworzyły zawór.
Ja jeżdźę z zaślepionym wężykiem gwoździem od 3 lat. W ten sposób nie otwiera sie zawór i mam dolot czysciutki.
Jak kupiłem auto to miało sporo nagaru w rejonie EGR (około 4 mm warstwa). Wysczyściłem do połysku zawór, kolektor w miarę możliwości również i zaślepiłem wężyk EGR.
Teraz mam spokojną głowę i mniejsze prawdopodobieństwo, że na zaworach dolotowych nagromadzi się ten syf i skutecznie przymuli auto.
Widzę, że niektórzy kupili bypass EGR inni po prostu zaślepili zawór. Czy można zebrać po 5 stronach w tym temacie jakieś opinie które rozwiązanie jest lepsze? Bo generalnie sam bypass jest stosunkowo drogi, ok. 200 zł, ale jeśli jego zakup nie ma najmniejszego sensu to 200 zł zostaje w kieszeni
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pią Mar 28, 2014 12:24
welder, sądzę iż w Twoim przypadku jeśli dalej masz w planach hamownię i strojenie dobrym rozwiązaniem byłby bypass. Do niego spokojnie możesz podłączyć wskaźnik ciśnienia doładowania (jeśli zechcesz podciągnąć turbinę) . Tak właśnie robią angole, nie półśrodkami w postaci gwoździa a wstawienie bypasu .Co do czystości w sposobie zaślepienia gwoździem nie wypowiem się gdyż praktycznie od razu wstawiałem bypass .
No ok, nie chcodzi o to, że żal mi 200 zł, ale jesli coś ma kosztować 200 zł, albo 0 zł i efekt jest ten sam to wolę dołożyć po 100 do pary opon Mi tez wydaje się, że bypass jest lepszym rozwiązaniem, choćby ze względu na normalną konstrukcję a nie moneta/gwóźdź.
Ja także zaślepiłem tylko wężyk i jest ok. Myślę że baypas wygląda bardziej profesjonalnie i może poprawić wyniki tylko na hamowni ,bo w codziennym użytkowaniu to chyba nieodczuwalne.
dołącze się do tematu
zakupiłem egr bypass i mam pytanie odnośnie demontażu starego EGR
1. co to za przewód idący od EGR i jak go odłączyć [szarpąć mocno? ]
zalaczam foto http://w404.wrzuta.pl/obraz/powieksz/05kw73z1uBa
2. gdy zaglądam w głąb silnika patrząc gdzie ten przewód idzie widze, ze podlączony jest do CZEGOS co lezy poprostu luzem. To tak ma byc?
zalaczam VIDEO
No właśnie się domyśliłem, że się urywa. Najlepsze jest to, że można jeździć i tak skoro ludzie jeżdżą. A co to właściwie jest i czy będzie potrzebne po wstawieniu bypassa?
A jak się ma wstawienie bypassa do R-75 po lifcie, tam w wężu jest czujnik temperatury. Czy to nie będzie kolidowało bo gzieś czytałem że zapala się na wyświetlaczu Err.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
janio, nic nie będzie Ci ten czujnik kolidował. On współpracuje z przepływomierzem. Można zakładać bypass EGR'u bez problemu. Wiem bo u mnie też jest czujnik przed kolektorem ssącym. Pozdrawiam
Dziękuję Ci MatiNitro za tę informację, bardzo mnie ucieszyła. Zatem mam jeszcze jedno pytanie związane z przepływomierzem, czy w tym przypadku wkład ma 5 pinów czy może 4? Przy 5cio pinowym wkładzie po pinie 1 idzie czujnik temperatury, zatem czy ten wkład przed liftem i po lifcie jest taki sam?
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Dziękuję Ci MatiNitro za tę informację, bardzo mnie ucieszyła. Zatem mam jeszcze jedno pytanie związane z przepływomierzem, czy w tym przypadku wkład ma 5 pinów czy może 4? Przy 5cio pinowym wkładzie po pinie 1 idzie czujnik temperatury, zatem czy ten wkład przed liftem i po lifcie jest taki sam?
ma 5 pinów przed i po lifcie. Wkład ten sam.
Po lifcie ma po prostu dwa czujniki temperatury. Jeden wbudowany w przepływce a drugi za intercoolerem. Pozwala to pewnie na bardziej odpowiednie dobieranie dawki paliwa co pewnie wpływa na osiągi i skład spalin.
Hej, dzisiaj miałem chwilkę czasu i bawiłem się egr i mam małego zonka bo myślałem że zawór egr powinien się zamykać przy dodawaniu gazu a otwierać na biegu jałowym wprowadzając tym samym spalimy do kolektora dolotowego. U mnie jest dokładnie odwrotnie..... po dodaniu gazu zawór na biegu jałowym się otwiera a po odpuszczeniu zamyka...... Ktoś wie jak on powinien pracować ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum