Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] EGR - zaślepka (bypass) - zwiększenie mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: apples
Nie Cze 12, 2011 22:01
[R75] EGR - zaślepka (bypass) - zwiększenie mocy
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lut 20, 2014 22:51   

PD napisał/a:
a ja tylko zdjąłem i zaślepiłem wężyk podciśnienia(sterowanie) egr'a i tez wszystko gra... tak chyba najłatwiej;]
i nie ma żadnych błędów.
tez sie zastanawiałem czy to nie jest najlepsze i najłatwiejsze rozwiązanie. Bo przecież spaliny nawet przy max bucie nie otworzą same egr'a wiec zaślepienie wężyka powinno załatwić sprawę w każdym aucie - czy się mylę?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 20, 2014 22:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 21, 2014 08:20   

dawidd napisał/a:
PD napisał/a:
a ja tylko zdjąłem i zaślepiłem wężyk podciśnienia(sterowanie) egr'a i tez wszystko gra... tak chyba najłatwiej;]
i nie ma żadnych błędów.
tez sie zastanawiałem czy to nie jest najlepsze i najłatwiejsze rozwiązanie. Bo przecież spaliny nawet przy max bucie nie otworzą same egr'a wiec zaślepienie wężyka powinno załatwić sprawę w każdym aucie - czy się mylę?


Tak, załatwi to sprawę w naszym aucie. Nie ma szans aby same spaliny otworzyły zawór.

Ja jeżdźę z zaślepionym wężykiem gwoździem od 3 lat. W ten sposób nie otwiera sie zawór i mam dolot czysciutki.

Jak kupiłem auto to miało sporo nagaru w rejonie EGR (około 4 mm warstwa). Wysczyściłem do połysku zawór, kolektor w miarę możliwości również i zaślepiłem wężyk EGR.

Teraz mam spokojną głowę i mniejsze prawdopodobieństwo, że na zaworach dolotowych nagromadzi się ten syf i skutecznie przymuli auto.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lut 21, 2014 10:34   

no właśnie, a niektórzy tyle kombinują z docinaniem jakiś kawałków blachy żeby zaślepić kanał spalinowy.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
welder 



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 49



Wysłany: Pią Mar 28, 2014 10:24   

Widzę, że niektórzy kupili bypass EGR inni po prostu zaślepili zawór. Czy można zebrać po 5 stronach w tym temacie jakieś opinie które rozwiązanie jest lepsze? Bo generalnie sam bypass jest stosunkowo drogi, ok. 200 zł, ale jeśli jego zakup nie ma najmniejszego sensu to 200 zł zostaje w kieszeni
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pią Mar 28, 2014 12:24   

welder, sądzę iż w Twoim przypadku jeśli dalej masz w planach hamownię i strojenie dobrym rozwiązaniem byłby bypass. Do niego spokojnie możesz podłączyć wskaźnik ciśnienia doładowania (jeśli zechcesz podciągnąć turbinę) . Tak właśnie robią angole, nie półśrodkami w postaci gwoździa a wstawienie bypasu .Co do czystości w sposobie zaślepienia gwoździem nie wypowiem się gdyż praktycznie od razu wstawiałem bypass .
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 28, 2014 12:51   

welder napisał/a:
ale jeśli jego zakup nie ma najmniejszego sensu to 200 zł zostaje w kieszeni

W przypadku użytkowania R75/ZT 200 zł to pikuś :D
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pią Mar 28, 2014 12:52   

pelson91 napisał/a:
W przypadku użytkowania R75/ZT 200 zł to pikuś


A to pewne :)
 
 
welder 



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 49



Wysłany: Pią Mar 28, 2014 13:09   

No ok, nie chcodzi o to, że żal mi 200 zł, ale jesli coś ma kosztować 200 zł, albo 0 zł i efekt jest ten sam to wolę dołożyć po 100 do pary opon ;) Mi tez wydaje się, że bypass jest lepszym rozwiązaniem, choćby ze względu na normalną konstrukcję a nie moneta/gwóźdź.
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 28, 2014 19:24   

ja mam zaślepiony starą 1 złotówką i jest ok :)
 
 
Piotrasek 



Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 16
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sob Mar 29, 2014 08:46   

Ja także zaślepiłem tylko wężyk i jest ok. Myślę że baypas wygląda bardziej profesjonalnie i może poprawić wyniki tylko na hamowni ,bo w codziennym użytkowaniu to chyba nieodczuwalne.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Mar 29, 2014 15:46   

ja zaślepienia nawet nie odczuwam, może tylko wtedy jak rozbieram kolektor bo jest czystszy
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
welder 



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 49



Wysłany: Nie Mar 30, 2014 22:11   

hardwin napisał/a:
dołącze się do tematu
zakupiłem egr bypass i mam pytanie odnośnie demontażu starego EGR
1. co to za przewód idący od EGR i jak go odłączyć [szarpąć mocno? ]
zalaczam foto
http://w404.wrzuta.pl/obraz/powieksz/05kw73z1uBa

2. gdy zaglądam w głąb silnika patrząc gdzie ten przewód idzie widze, ze podlączony jest do CZEGOS co lezy poprostu luzem. To tak ma byc?
zalaczam VIDEO


http://w404.wrzuta.pl/fil...CY/egr_rover_75

pozdrawiam


u mnie jest tak samo. Też to coś lata. Do czego to przyczepić i czy to będzie potrzebne jak założę bypass?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 30, 2014 23:32   

Standard... mocowanie się urywa :) Można podczepić do przewodów wykorzystując opaski zaciskowe. Ale zrobić to tak, żeby nie przetarło czegoś.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
welder 



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 49



Wysłany: Pon Mar 31, 2014 17:54   

No właśnie się domyśliłem, że się urywa. Najlepsze jest to, że można jeździć i tak skoro ludzie jeżdżą. A co to właściwie jest i czy będzie potrzebne po wstawieniu bypassa?
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Nie Wrz 07, 2014 19:32   

A jak się ma wstawienie bypassa do R-75 po lifcie, tam w wężu jest czujnik temperatury. Czy to nie będzie kolidowało bo gzieś czytałem że zapala się na wyświetlaczu Err.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 07, 2014 19:38   

janio, nic nie będzie Ci ten czujnik kolidował. On współpracuje z przepływomierzem. Można zakładać bypass EGR'u bez problemu. Wiem bo u mnie też jest czujnik przed kolektorem ssącym. Pozdrawiam
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Nie Wrz 07, 2014 20:16   

Dziękuję Ci MatiNitro za tę informację, bardzo mnie ucieszyła. Zatem mam jeszcze jedno pytanie związane z przepływomierzem, czy w tym przypadku wkład ma 5 pinów czy może 4? Przy 5cio pinowym wkładzie po pinie 1 idzie czujnik temperatury, zatem czy ten wkład przed liftem i po lifcie jest taki sam?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 140



Wysłany: Pon Wrz 29, 2014 21:46   

dawidd jezeli nie odczules roznicy po zaslepieniu moze masz egr otwarty na stale i zaslepienie go nic nie dalo bo dalej jest otwarty caly czas
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 29, 2014 23:15   

janio napisał/a:
Dziękuję Ci MatiNitro za tę informację, bardzo mnie ucieszyła. Zatem mam jeszcze jedno pytanie związane z przepływomierzem, czy w tym przypadku wkład ma 5 pinów czy może 4? Przy 5cio pinowym wkładzie po pinie 1 idzie czujnik temperatury, zatem czy ten wkład przed liftem i po lifcie jest taki sam?


ma 5 pinów przed i po lifcie. Wkład ten sam.
Po lifcie ma po prostu dwa czujniki temperatury. Jeden wbudowany w przepływce a drugi za intercoolerem. Pozwala to pewnie na bardziej odpowiednie dobieranie dawki paliwa co pewnie wpływa na osiągi i skład spalin.
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sob Kwi 18, 2015 12:09   

Hej, dzisiaj miałem chwilkę czasu i bawiłem się egr i mam małego zonka bo myślałem że zawór egr powinien się zamykać przy dodawaniu gazu a otwierać na biegu jałowym wprowadzając tym samym spalimy do kolektora dolotowego. U mnie jest dokładnie odwrotnie..... po dodaniu gazu zawór na biegu jałowym się otwiera a po odpuszczeniu zamyka...... Ktoś wie jak on powinien pracować ?? ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zaślepka poduszki
MiReK Rover serii 75, MG ZT 45 Nie Mar 10, 2013 13:31
sebol11
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r75] zaślepka poduszki pasażera
kranik01 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Lip 21, 2012 22:29
apples
Brak nowych postów [R75] - zaślepka w przednim zderzaku.
Ibram Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Cze 26, 2015 23:49
Ibram
Brak nowych postów [R75] Zaślepka od zderzaka przedniego (hak)
majkelmajk Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Sie 10, 2017 11:27
majkelmajk
Brak nowych postów [R75] Zaślepka poduszki pasażera
slovik Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Lis 11, 2011 12:35
mafia001



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink