Wysłany: Nie Sty 13, 2008 20:53 [R75] Wycieraczki przednie wariują
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich.
Od pażdziernika jestem posiadaczem R 75 2.0 CDT 99r.
W dniu dziejszym wracałem z trasy ok 200km. temperatura powietrza ok 4 st.C, brak deszczu.
Podczas jazdy z prędkością ok 110 km/h same uruchomiły mi sie wycieraczki przednie chociaż ja ich nie uruchomiłem. Próbowałem wyłączyć przełączając w jakąś pozycję i jedynie przy szybszej pracy wzrastała prędkość wycieraczek. Próbowałem uruchomić spryskiwacz ale niestety nie działa również nie słychać pompki. Wycieraczki działały ok 5 min po czym wyłączyły sie i po ok 30 to samo wystąpiło. Zatrzymałem sie i w skrzynce z bezpiecznikami wyjąłem górny zielony przekażnik i wtedy wycieraczki sie wyłączyły na stałe.
Nie wiem co może być przyczyną gdzie szukać usterki, jeśli ktoś posiada jakiś schemat, lub rave proszę o przesłanie na adres rafalgoliszek@wp.pl.
Z góry dzięki o pomoc Rafał LBN
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 01:45, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 13, 2008 20:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam wszystkich zajrzałem do przedziału między ścianą grodziową a drugą ścianką przy silniku, pod mechanizmem serwa jest taka metalowa rynienka i tuż pod serwem mam dużo liści oraz stoi tam woda, w tej wodzie leży wiązka w peszlu który cześciowo sie pokruszył i kable są bez izolacji podniosłem je trochę do góry i na razie jest spokój, ale spryskiwacz całkowicie nie działa wycieraczki chodza normalnie.
A więc mam pytanie czy w 75 jest tylko jedno miejsce na bezpieczniki w komorze silnika przy lampie czy może gdzieś coś jeszcze występuje z bezpiecznikami może któryś padł.
Przeczytaj zasady tego kącika i zmień temat na zgodny z nimi (użyj przycisku "Edytuj" przy pierwszym poście w tym temacie) - to pozwoli łatwiej znaleźć Twój temat osobom znającym się na Twoim modelu - niektórzy zaglądają tylko do tematów dotyczących modelu, na którym się znają.
No proszę, byłeś szybszy.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
czy w 75 jest tylko jedno miejsce na bezpieczniki w komorze silnika przy lampie czy może gdzieś coś jeszcze występuje z bezpiecznikami może któryś padł.
Jest jeszcze skrzynka z bezpiecznikami pod schowkiem pasażera - tam jest bezpiecznik od spryskiwaczy (FUSE9, FUSE4 - musisz dokładnie sprawdzić, bo w różnych miejscach podany jest różny numer ).
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Ja potem edytowałem i wtedy jakoś ta kolejność się zmienia.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Dzisiaj sprawdziłem bezpieczniki wycieraczek pod schowkiem i nic wszystkie ok, nie mam pomysłu co dalej możliwe że padl całkowicie silniczek pompki, więc może ktoś wie jak się do niego dostać.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Sty 22, 2008 17:58
Sprawdź przewody w okolicach silniczka spryskiwaczy dojdziesz tam odkręcając nadkole prawe w przedniej części i odchylając je , jeżeli tam będzie uszkodzona izolacja i zaśniedziałe przewody to takie cuda się będą działy.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Kable przy kompie zaizolowane, pod wycieraczkami między ścianą grodziową również a wycieraczki nadal sie same włączają, wymieniona pompka spryskiwaczy i również ona nie działa. Nie wiem co robić może ktoś z bardziej doświadczonych ma jakiś pomysł.
Witam ponownie po rozmowie z zaprzyjażnionym mechanikiem podpowiedział mi że bardzo często zdarza się że pada przełącznik wycieraczek, i stąd moje pytanie czy aby się do niego dostać ( wymienić) trzeba wyjąć poduszkę kierownicy i czy nic się nie rozprogramuje z Air bagiem i jak wogóle się do tego zabrać?
najlepiej dla pewnosci sciagnac RAVE i zrobic rozpoznanie przed walka
Raczej odlaczenie poduszki nic nie namiesza, jesli oczywiscie odpowiednio wczesniej odepniesz akumulator
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
najlepiej dla pewnosci sciagnac RAVE i zrobic rozpoznanie przed walka
Raczej odlaczenie poduszki nic nie namiesza, jesli oczywiscie odpowiednio wczesniej odepniesz akumulator
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Nie Lut 17, 2008 23:53
do wymiany przełącznika nie trzeba wyciągać poduszki, tylko trzeba zdemontować obudowę kolumny , a potem masz łatwy dostęp do przełącznika odkręcisz go z boku na dwie śrubki krzyżak
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Znalazłem przyczynę warjacji z wycieraczkami poprzecierany był w 3 miejscach kabel zasilający pompkę spryskiwaczy pod prawym nadkolem.
Alleluja wszystko działa teraz czas się zająć pompą sprzęgła.
----------------------------------------------------
ROVER 75 LUBLIN
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum