Jeszcze taszczę, ale podróż do warszawy minęła całkiem sympatycznie.
W trakcie małej przerwy zapytuję
- Czy komputer (duży) można bez większej rozróby przerobić z języka Niemieckiego na inny którego komendy nie brzmią jak rozkaz rozstrzelania - np angielski ?
-Rolety nie ma, przycisku nie ma, są 4 na panelu - trakcja, tempomat, fotel prawy i lewy
Podróż upłynęła całkiem sympatycznie. Przyśpiesza że aż miło (mapowany na 140 kuni).
W trasie w/g komputera wziął 7,5 l na 100 km.
Oczywiście opis w stylu "stan kolekcjonerski" to nadużycie - ale to u nas w kraju norma . Jak by nie można było napisać stan dobry.
Z minusów:
-Czarna taśma zbrojona zamiast zaślepek na listwach dachowych.
-Braki w liniach na wyświetlaczu komputera
-Bagażnik otwiera się z kluczyka, z kabiny robi "dum dum dum" i tyle
-Jeden kluczyk rozwalony. Jest ale pilot kaputt, nie ma switcha od otwierania.
-Szyba przednia lekko źle wklejona, jest szpara na uszczelce na górnej krawędzi (tam gdzie się schodzi)
-Listwy progowe nie przyczepione - połamane spinki
Dziwi mnie że jakiekolwiek uruchomienie czegoś elektrycznego typu fotel ect powoduje przygasanie światełek. AKumulator ma niby nowy 75 Ah
Więcej na razie nie dopatrzyłem. Wszystkie elektryczne bajery działają - lustra grzeją, fotele grzeją i się przemieszczają, ATC bez problemów, klima mrozi, webasto zobaczę z rana. Wszystkie zamki i szyby działają - chociaż ze dwa piszczą.
Skóra w bardzo dobrym stanie, kierownica do odświeżenia.
Dwa komplety felg alu 15" i 17" opony znośne, aku nowe.
Odnośnie niejasności w wyposażeniu:
-Jest Harman-Kardon. Są napisy na głośnikach w drzwiach i na głośniku na tylnej półce.
-Rolety elektrycznej nie ma, przełączniki pod ATC są 4.
-Ma światła dzienne (uruchamiają się po przekręceniu kluczyka jak pokrętło jest na "0"
-Jest jakiś rodzaj poziomowania, bo widać jak światła po uruchomieniu silnika robią ruch góra dół - więc nie wiem czy miał xenony i ktoś je zdemontował czy nie. Lampy są bez sprysków, klasyczne z fakturą rozpraszającą.
Na lakierze kilka płytszych rysek.
Ogólnie rzecz biorąc pojazd rokujący, napewno najlepszy z tych które widziałem więc nie narzekam. Ogólnie (pomijając aspekt mechaniczny, to pierdoły) Do poprawienia jak każdy z kraju, resztę zrobimy po mojemu . Mechanicznie oceni Mariusz418, ale większych wycieków nie widać, zbiera się, działa, jeździ.
Będzie żył
Ostatnio zmieniony przez Winu Pon Sty 18, 2016 21:34, w całości zmieniany 2 razy
Jak z kabiny słychać dum dum przy otwieraniu bagaznika to wyreguluj odboje, poeksperymentuj, ale stawiam,że musisz je wykręcić, co do przygasania lampek, zainteresuj sie czy klemy sa dobrze dokręcone, posprawdzaj punkty masowe... Takie podstawy
W Zielonej Górze jest facet co naprawia te wyświetlacze. Na forum jest gdzieś o nim
Winu napisał/a:
-Jeden kluczyk rozwalony. Jest ale pilot kaputt, nie ma switcha od otwierania.
Obudowa na allegro za grosze i są już najczęściej w komplecie microswitche które należy przylutować w odpowiednie miejsce. Ważne żeby w obudowie pestka immo była
Winu napisał/a:
Dziwi mnie że jakiekolwiek uruchomienie czegoś elektrycznego typu fotel ect powoduje przygasanie światełek. Akumulator ma niby nowy 75 Ah
Sprawdzić masę na blachówie tą co idzie z AKU a potem tą co idzie cieńszym kablem na ABS
Winu napisał/a:
-Jest jakiś rodzaj poziomowania, bo widać jak światła po uruchomieniu silnika robią ruch góra dół - więc nie wiem czy miał xenony i ktoś je zdemontował czy nie. Lampy są bez sprysków, klasyczne z fakturą rozpraszającą.
Wszystkie tak maja to test silniczków ale dzięki temu jak założysz xenony to nikt nie czepia sie poziomowania
Winu napisał/a:
I płytkę od pilota też będę chciał.
Płytkę napraw bo piloty ciężko się dopisuje do tego auta ale ponoć TOAF to rozwiąże
Winu napisał/a:
Telewizor nie robi , przerabia się to na DVB-T ?
Gdzieś sie natknałem że tuner można wymienić na cyfrowy ale konkretów nie znam, na forum BMW dorabiaja z takich domowych tunerów i podłączają pod wejście Video
Winu napisał/a:
W nawigację wejść nie umiem, nawet opcji nie znalazłem - jest do tego płyta ponoć na PL?
jak płyta w napędzie zadziała to opcja się pojawi, ale i tak najpierw musi auto wiedzieć że jest w Polsce choć jak mniemam kiedyś już ktoś navi używał i działała to może ruszy zaraz. Navi i całe radio idzie spolszczyć a najlepiej wymienić na zestaw z BMW E46, ekran 16/9 z cd czy DVD i napęd navi z BMW DVD, tuner radiowy też w betkach lepszy był.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
W Zielonej Górze jest facet co naprawia te wyświetlacze. Na forum jest gdzieś o nim
Faceta od zegarów już znalazłem, wydłubię je jak tylko zrobi się trochę cieplej (żeby czegoś nie połamać przy okazji)
Cytat:
Obudowa na allegro za grosze i są już najczęściej w komplecie microswitche które należy przylutować w odpowiednie miejsce. Ważne żeby w obudowie pestka immo była
Obudowy na allegro znalazłem, na ebay-u też. Co prawda nie mają na przycisku znaczka rover, ale tego chyba nie da się kupić - są tylko całe kluczyki. Pestki od immo obie są.
Z innych drobiazgów:
- Trzaśnięcie klapą bagażnika powoduje wyświetlenie komunikatów o spalonych żarówkach tyłu i ich zanik na chwilę. Pewnie jakaś masa ?
-Czytając instrukcje, doszedłem że powinien komunikować np o niskim stanie płynu do spryskiwaczy, w zbiorniku sucho - komunikatu brak, czyli pewnie czujniczek w zbiorniczku.
Pytanie kontrolne:
Dorobienie składanych lusterek - co by się przydało bo parking ciasny- z kabiny wymaga jak w FL wiązek w drzwi (oprócz rzecz jasna lusterek i panelu sterującego) czy w Roverze byli bardziej leniwi i kabelki są?
Obudowy na allegro znalazłem, na ebay-u też. Co prawda nie mają na przycisku znaczka rover, ale tego chyba nie da się kupić - są tylko całe kluczyki.
Nawet w Anglii na rimmerbros.co.uk są chyba tylko z gładkim przyciskiem i fabrycznie od któregoś roku były gładkie.
Winu napisał/a:
- Trzaśnięcie klapą bagażnika powoduje wyświetlenie komunikatów o spalonych żarówkach tyłu i ich zanik na chwilę. Pewnie jakaś masa ?
Szukaj na forum problem spalonej żarówki, generalnie płytka w blendzie nad tablica spieprzona i trzeba naprawić albo wymienić, choć wymiana na długo nie pomoże, najlepiej polutować przewody.
Winu napisał/a:
-Czytając instrukcje, doszedłem że powinien komunikować np o niskim stanie płynu do spryskiwaczy, w zbiorniku sucho - komunikatu brak, czyli pewnie czujniczek w zbiorniczku.
Z moich doświadczeń w tym temacie to szukaj przerwy w przewodach do czujniczka lub jego braku, a czasem jak u kumpla, zaciera się magnesik w zbiorniczku który załącza kontaktron i wtedy cały zbiornik do wymiany.
Winu napisał/a:
Dorobienie składanych lusterek - co by się przydało bo parking ciasny- z kabiny wymaga jak w FL wiązek w drzwi (oprócz rzecz jasna lusterek i panelu sterującego) czy w Roverze byli bardziej leniwi i kabelki są?
W klapie mam spaloną żarówkę to widzę... ale czy w tym wozie (dziwił się bardzo nie będę) ma to wpływ na działanie kierunkowskazów i ogólnie lamp tylnych
Jak zamknę (aaa poczyniłem pierwszą naprawę, bo już się otwiera bagażnik ) to nie ma tylnych kierunków przez chwilę... muszę 2x manetką włączyć żeby przestało szybko migać (jak spalona żarówka) i wraca do normy
W klapie mam spaloną żarówkę to widzę... ale czy w tym wozie (dziwił się bardzo nie będę) ma to wpływ na działanie kierunkowskazów i ogólnie lamp tylnych
Nie ma wpływu
Cytat:
Jak zamknę (aaa poczyniłem pierwszą naprawę, bo już się otwiera bagażnik ) to nie ma tylnych kierunków przez chwilę... muszę 2x manetką włączyć żeby przestało szybko migać (jak spalona żarówka) i wraca do normy
sprawdź i dokładnie popraw styk na gnizdach żąrówek tylnych lamp a już przede wszystkim wtyk w te gniazda mam to samo w 75 zięcia
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tak jak by ktoś chciał popatrzeć - stan kolekcjonerski .
Ocenę jakości człowkeka który to sprzedał pozostawiam do swobodnej oceny środowiska
Na szczęście auto nie jest przegnite, i stanowi fajną bazę do odbudowy. Ale opisanie tego jako stan kolekcjonerski - to chyba tylko pod tym kątem że stać i patrzeć bo lepiej nie jeździć.
Z ciekawostek - ów człowieczek posiadał to autko rok - to co w nim zrobił, to filtry, oleje, piasta i po tym auto zostało pogonione.
Niezbyt mnie to oczywiście rusza, bo już dwa auta odbudowałem od trupa do stanu hmmm - nawet nie wiem jak ich stan obecnie nazwać
Publikuję w ramach rozrywki
A koledzę życzę równie "kolekcjonerskiego" auta z niemiec do przewozu rodzinki.
i rzeczy do zrobienia:
1,TARCZE PRZÓD+KLOCKI
2,TARCZE TYŁ +KLOCKI
3,ŁĄCZNIK PRAWY
4,SPRĘŻYNY TYŁ -
5,SPRĘŻYNY PRZÓD
6,WYDECH KOŃCOWY
7,PODUSZKA DOLNA SILNIKA
8,TERMOSTAT-
9,PRZEWODY HAMULCOWE -
10,ŁOŻYSKO LEWY TYŁ
11,ORINGI INTERCOOLERA-2 X
12,ŚWIECE ŻAROWE 4 SZT+ WYKRĘCENIE URWANEJ
13,KIERUNKOWSKAZY PRZECIWMGIELNE I HALOGENY – NAPRAWA WIĄZKI ELEKTRYCZNEJ
14,CZYTNIK NAWIGACJI -TRZEBA SZUKAĆ NA ALLEGRO UŻYWKI
15,FILTR POWIETRZA
16,FILTR KABINY
17 GÓRNE MOCOWANIE AMORTYZATORA
Buda zdrowa, będzie żył - na pewno lepiej niż przez ostatni rok
Ostatnio zmieniony przez Winu Czw Sty 28, 2016 20:39, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum