Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 17 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 10:44 [R75] - Problem z działaniem wskaźnika poziomu paliwa i diag
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, wczoraj w czasie jazdy bardzo szybko zaczął spadać mi poziom paliwa (ok. 1 "kreska" na 30km") aż spadł do zera, zdziwiony szybko zatankowałem chociaż za 50zł (okolo 10 litrów ropy) i.... nadal zero poszukałem na forum co to takiego i niby czujnik/pompa paliwa z baku.
Dla pewności zrobiłem diagnostykę komputera według punktu 6.: LINK
oto moje wyniki (wersja z wyświetlaczem ubogim):
6.0: _ _ 0 5 7 0
6.1: _ _ _ _ _ _ _ _
6.2: _ _ 0 0 0 0
Nie wiem jak to interpretować bo według opisu to wychodzi na to że nie mam rezerwy, nie posiadam baku paliwa, i nie posiadam czujników
help?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 21, 2014 10:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
w baku są po obu stronach potencjometry które muszą działać razem, zdarza się, że ścieżki w którymś się zabrudzą, bądź ze starości już się zepsują i takie cyrki się dzieją. Po prostu nie pokazuje prawidłowych ilości paliwa
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mnie się przytrafiło coś podobnego, zaczłą wariować wskaźnik poziomu paliwa w zegarach, miesiąc-dwa temu po zataknkowaniu do FULL pozostał na swojej pozycji (chyba w 1/3), po zgaszeniu auta wrócił na pozycje FULL i tak pozostał przez następne kilkaset KM, następnie po 2 resetach kompa wszystko wróciło do normy do wczoraj. A w zasadzie do ostatniego tankowania na FULL w sobotę ustawił się na ok 90%. Ale zauważyłem to wczoraj bo od tankowania przejechałem już 90KM a licznik wciąż wskazuje FULL. Tym razem nie pomogły resety w pozycji 21, co ciekawe po takim resecie wskazówka poziomu paliwa miast polecieć na dół skali i wrócić to próbuje zrobić ten sam myk ale w przeciwną stronę ?! Czy tak ma być ?
W pozycji 5 mam:
5.0 _108
5.1 0516
W pozycji 6 mam:
6.0 _ _ 0560
6.1 _ _ _ _ _ _
1.6_2 0563
nie ma u mnie 6.2 jest tylko 1.6_2 - skoro jest tam 3cia cyfra na końcu to by oznaczało błąd sygnału ? Gdzie zacząć szukać przyczyny - bardziej w liczniku (uszkodzona elektronika) czy w ścieżkach pływaków ?
Co ciekawe wartość w 6.0 to stan baku = 56L czyli ubyło 9L i to by się zgadzało z podawanym spalaniem ok 10L/100 przy przejechanych ~90km (robiłem reset więc dokładnie nie policzę). Skoro jest odczyt poziomu paliwa w menu serwisowym to czemu wskazówka w licznikach świruje ? Gdzie podział się odczyt poziomu rezerwy ?
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Paź 07, 2015 21:32
Punx napisał/a:
W pozycji 6 mam:
6.0 _ _ 0560
6.1 _ _ _ _ _ _
1.6_2 0563
nie ma u mnie 6.2 jest tylko 1.6_2 - skoro jest tam 3cia cyfra na końcu to by oznaczało błąd sygnału ?
Uważam, że te odczyty są w porządku - w 6.0 pokazuje Ci 56L, a w 1.6_2 jest 56,3L.
Wrzucam fotki gdy wskaźnik mi świrował po zatankowaniu prawie do pełna. I wtedy, w drugim podpunkcie, na początku zamiast 1 była 3, co prawdopodobnie oznacza ERROR?
EDIT
Punx napisał/a:
Co ciekawe wartość w 6.0 to stan baku = 56L czyli ubyło 9L i to by się zgadzało z podawanym spalaniem ok 10L/100 przy przejechanych ~90km
Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie po zatankowaniu na FULL(do odbicia pistoletu), w obu podpunktach stanu paliwa, pokazuje mi 57L, czyli:
6.0 _ _ 0570
1.6_2 _ _ 0570
_________________ rover forever
Ostatnio zmieniony przez gustav.pl Sro Paź 07, 2015 21:42, w całości zmieniany 1 raz
Ciekawe dlaczego nie mamy czujnika rezerwy ? U mnie też jest tak jak u Ciebie _ _ 0.
Skoro 6.1 to całkowity poziom paliwa to u mnie jest _ _ _ _ _ _ czyli NULL.
Ciekawi mnie czym różni się wskazanie czujnika właściwego od całkowitego poziomu paliwa ?
Nie ma czujnika rezerwy, bo są 2 plywaki i komp oblicza z obu średni poziom paliwa, to kiedy zapali sie lampka rezerwy ustalone jest w kompie, i jesli z wyliczeń wynika ze to juz to się zapali
No ja to tak rozumiem, ze to nie czujnik w sensie fizycznego urządzenia w baku tylko wartość progowa od której ma zapalać się lampka. Tylko ta wartość u mnie = _ _ 0 nie wiem dlaczego ?
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Paź 07, 2015 21:59
Punx napisał/a:
wg instrukcji to cytuję:
Nie bierz sobie do serca tego co pisał Maran_K, bo to jest teoria. A w praktyce jest tak jak masz Ty, ja i chyba większość posiadaczy R 75(tak mi się wydaje )
Pamiętam że u mnie lampka zapalała się różnie czasami RANGE wskazywało 72km do przejechania jeszcze czasami 110km - to chyba zależało od spalania.
Zrobie jak mi Radził Sash997, test zegarów a jak to nie pomoże to rozłączę aku na 30 min. Tak czy owak jakiś problem mam i chyba nie obędzie się bez wyjmowania pływaków.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Paź 09, 2015 14:49
Witam.
Dzień bez odkrycia jakiejś tajemnicy Roverka, to dzień stracony....
W dziale 6 diagnostyki komputera czyli pomiaru poziomu paliwa miałem takie trzy "podpunkty":
_ _ 6.0
_ _ 6.1
1_6.2
Do tej pory nie zwracałem uwagi na pierwszą cyferkę w "podpunkcie" trzecim. Zawsze myślałem, że jest tam 1. Gdy wskazania świrowały, zamiast 1 pojawiała się wtedy 3. Wczoraj po zatankowaniu zobaczyłem, że może być też 2 (patrz foto 2). Czy ktoś coś wie i jak jest u Was?
"... X_6.2 Diagnostyka wskazań czujników: UWAGA! jeśli X = 1 - oba czujniki OK, 2 - błąd czujników, 3 - błąd sygnału ..."
Ciekawe co oznaczają wartości w tej pozycji ? Zakładam że tu także prezentowany jest poziom paliwa w litrach.
Może by ktoś zaktualizował opis w workshopie ?
[ Dodano: Sob Paź 17, 2015 23:23 ]
Wskazówka poziomu paliwa podziałała ładnie tak mniej więcej od połowy baq, dziś zatankowałem znów do pełna (wlałem 58L paliwa, jeszcze rezerwa mi się nie paliła), podniosła się na MAX a po przejechaniu 33km opadła jak ostatnio tak mniej więcej o 10%. Sprawdziłem menu serwisowe i zonk:
6.0 pokazuje mi 58L (powinno być na oko 65L - 33km * 5,5/100 czyli ponad 63L)
6.1 _ _ _ _ _ _
no i mam jakiś błąd:
2.6_2 0542
[ Dodano: Czw Paź 29, 2015 18:46 ]
Pozwolę sobie na wklejkę rozpiski menu diagnostycznego w języku angielskim:
1 Car, Engine and cluster data
1.0 VIN serial number
1.1 K-number
1.2 Cluster Part Number
1.3 Coding (04)/diagnosis (52)/bus index (10)
1.4 Week of manufacture (eg. 1200 = week 12)/year of manufacture (eg. 2000)
1.5 Hardware number (eg. 09) and Software number (eg. 11600 = 16.0) of IPK.
1.6 Injection Status-number of cylinders-motor number
2 Cluster System Test
2.0 Activates the gauge drivers, indicators and LEDs to confirm function.
When function 2.0 is selected, the instrument pack provides a check of the warning lamps, major and minor gauges, displays and illumination functions. The gauge pointers are driven through their full arc and back again to check operation. All warning lamps are illuminated to check that none of the LEDs have failed. All yellow and red pixels of the message centre are flashed on and off in a chequered pattern to check that all elements of the display are functional.
3 Service Inspection (SI) Data
3.0 Fuel Used (in liters) since last Service Inspection
3.1 Periodic inspection days; elapsed days (since last SI)
5 Distance Gone Consumption
5.0 Average consumption in litres/100km (eg. 082 = 8.2 litres/100km)
5.1 Calculate distance ( km) to refuel (momentary distance to go)
6 Fuel level sensor outputs in litres (Fuel tank has left and right side sensors)
6.0 Fuel levels both (eg: 109330 means left half sensor = 10.9 litres; right half sensor = 33.0 litres)
6.1 Total tank level (eg: 0439 is 10.9+33.0 = 43.9 litres)
6.2 Indicated value with diagnostics: The Test Number (6.2) is preceded by 1, 2 or 3 (eg. 1-6.2 or 2-6.2 or 3-6.2)
If first digit is 1 - both sensors are OK. This is followed by three left signal digits, then three right signal digits.
If first digit is 2 - one sensor has an error. Side in error will display - - 0 . Functional side will show its three digits
If first digit is 3 - no sensor signal, no display. Probably - - 0 - - 0 (Needs confirming -TC)
7 Temperature and Speed
7.0 Coolant/Engine temperature - changes every whole degree Centigrade. (eg: 021+ is 21°C)
7.1 Ambient/Outside temperature - changes every 0.5 degree Centigrade. (eg.125/130/135 is 12.5°/13.0°/13.5°C)
7.2 Engine speed / Current (RPM)
7.3 Vehicle speed / Current Speed (km/hour)
8 Values of 7.0 to 7.3 in HEX form (Unknown)
9 Battery
9.0 Battery Voltage (eg: 137 = 13.7v)
10.0 Country code
11.0 Unit code
12.0 Not used
13.0 Gong test
This tests the lights on gong which chimes when you open the door. The same gong is used in the speed limit warning for models with the trip computer.
14.0-14.4 Error memory: if 000000 no error in memory
15.0 - 18.0 not used
19 Lock Status: unlocks functions in range 1-18 and 20.
19.0 Log1-On/Log1-Off Locks/Unlocks diagnostic regime: To access, press button when Log1-Off shows
20 Correction Factor for OBC Fuel Consumption display
20.0 The Factor is displayed numerically in the form ABCD (Thousands/hundreds/tens/units)
The formula for the Factor = Indicated Consumption x 1000 / Measured Consumption
For more details on this see below.
21.0 Software Reset
Resets some OBC settings. Primarily an IPK factory reset in the event of a configuration error. It also resets any error in the ambient temperature sensor value and resets the Correction Factor to default in the fuel consumption calculator (Section 20). No significant changes will be brought about by a Software Reset.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum