Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 2005
WitamWszystkich! 1. Panowie/Panie ... kilka dni temu podczas demontażu radia odpadł mi czarny przewód od (jak się okazało) alternatora. Nagle samochód gasł. Akumulator rozładował się. Nie mogłem odpalić auta. Okazało się , że to ten czarny przewód. Przewód podłączyłem i znowu działa. Nie miałem żadnej informacji o tym , że akumulator się rozładowuje. Czy powinna się zaświecić kontrolka od akumulatora? Gdy przekręcam kluczyk zapalają się następujące lampki kontrolne : abs, srs, ręczny jeśli zaciągnięty to wiaodmka, pali się kontrolka z konewką, nie wiem jak nazwać, po odpaleniu auta gaśnie, klapa bagażnika jeśli otwarta to tez się pali. Moje pytanie: które kontrolki zapalają się kontrolnie po jednokrotnym przekręceniu kluczyka? Czy ta diodka od akumulatora tez musi sie na chwile zapalić? Jak to u Was wygląda?
2. Mam sterowanie z kierownicy. Radio które było w aucie gdy je kupiłem było Sony.Bez USB i walnięty laser CD. Dostałem w prezencie kenwooda z możliwością podłączenia sterowania. Zdaję sobie sprawę , że potrzebny jest adapter od sterowników. Nie wiem już jaki adapter trzeba kupić. Bo są różne adaptery które obsługuja dane modele radia np kenwood ale czy jest ważne to ze fabryczne było sony? jaki to ma znaczenie przecież i tak sony już nie mam.
Bardzo proszę o porady sugestie.
Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam
Masaj
Rover Streetwise 2005 wszystko prawie jak w modelu 25
Ostatnio zmieniony przez Masaj Wto Lip 12, 2016 21:11, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 12, 2016 10:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Odnośnie sterowania radia, poszukaj. Są na forum wątki dotyczące głównie tego w 75 ale powinno być podobnie.
Kontrolka akumulatora powinna się zapalić na chwilę, jak jest taki sam układ jak w 200, to jak żarówka się nie świeci, to ładowania nie będzie.
Ściągnij instrukcję od 25 to jest to samo.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie świeci ci się kontrolka akumulatora, ale czy check engine (silnik na żółtym tle) też ?
Odnośnie sterowania oczywiście mówimy o fabrycznym w kierownicy ?
Jeśli tak to działa to na zasadzie drabinki rezystorowej, zmienia się wartość rezystancji w zależności od wciśniętego przycisku. Może być tak że już ktoś grzebał żeby tego Sony dopasować do instalacji.
Natomiast kenwoody są raczej sterowane cyfrowo.
Jest mała szansa że twój kenwood będzie pracował z fabrycznym konwerterem z rovera 75 (YWQ100031) ale nikt ci tego nie powie.
Mam radio Sony i kabel od SONY, tak jak seria nakazała... można kupić przejściówki na inne marki radia, jednak po przeliczeniu na stronach z UK, po prostu się nie opłacało... z Kenwooda wróciłem do SONY (sterowanie z kierownicy w Kenwoodzie nie działało), bo taki kabel miałem już zamontowany w aucie.
Pozdrawiam,
Vig
_________________ Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem
Mam zrobioną jakąś przeróbkę . Kabel z alternatora idzie pod oddzielną diodę która zamontowana jest po prawej stronie. No ale działa wszystko. Inne kontrolki już są podświetlone. Musiałem tylko wymienić kilka żarówek. No i jak się okazało świeci mi się silnik na pomarańczowo. 3 dni się śieci po czym dwa dni gaśnie. Wiesz coś o tym?
[ Dodano: Wto Lip 26, 2016 22:15 ]
BigBoyPL napisał/a:
Nie świeci ci się kontrolka akumulatora, ale czy check engine (silnik na żółtym tle) też ?
Odnośnie sterowania oczywiście mówimy o fabrycznym w kierownicy ?
Jeśli tak to działa to na zasadzie drabinki rezystorowej, zmienia się wartość rezystancji w zależności od wciśniętego przycisku. Może być tak że już ktoś grzebał żeby tego Sony dopasować do instalacji.
Natomiast kenwoody są raczej sterowane cyfrowo.
Jest mała szansa że twój kenwood będzie pracował z fabrycznym konwerterem z rovera 75 (YWQ100031) ale nikt ci tego nie powie.
Nie świeci mi się kontrolka akumulatora bo ktoś to ominął. Nie wiem dlaczego. Mam dorobioną diodę która gaśnie po przekręceniu kluczyka. Alternator ładuje. Wszystko niby ok. Pali mi się natomiast kontrolka silnika. 3 dni się pali później 2 dni i oczywiście przez te dwa dni reaguje - przekręcam kluczyk to gaśnie, tak jak być powinno. Wiesz może dlaczego? Czy muszę skasować po prostu błąd?
Odnośnie radyjka- sprzedałem Kenwooda, kupiłem Sony- sterownik byl od STAREGO Sony więc wszystko zadziałało i sterownie działa jak kiedyś. W sumie jestem bardziej zadowolony z Sony ponieważ ma fajne podbicie basu 3 poziomy. No i większa trochę moc niż Kenwood.
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Czw Lip 28, 2016 13:32
Obawiam się że jak skasujesz to i tak wyskoczy błąd za chwilę. Może trzeba wyregulować LPG, ale może być tak że ten silnik tak reaguje na gaz i nic się nie da zrobić.
Obawiam się że jak skasujesz to i tak wyskoczy błąd za chwilę. Może trzeba wyregulować LPG, ale może być tak że ten silnik tak reaguje na gaz i nic się nie da zrobić.
Ale tu porady o_0.
Gaz nie ma nic do tego że wyskakuje jakiś błąd.
Natomiast jeśli ktoś skopał instalację to jest zupełnie inna sprawa.
Elm327 dla roverków po 2001 roku pozwoli ci odczytać błąd dzięki czemu usuniesz przyczynę.
Ale tu porady o_0.
Gaz nie ma nic do tego że wyskakuje jakiś błąd.
Natomiast jeśli ktoś skopał instalację to jest zupełnie inna sprawa.
Elm327 dla roverków po 2001 roku pozwoli ci odczytać błąd dzięki czemu usuniesz przyczynę.
Zakupiłem na szybko ELM 327. Wykryło mi dwa błędy . Jeden to się nie dziwię bo przed wymianą żarówki od kontrolki silnika świece były stare i każda inna . Drugi to P0170 Awaria podczas korekcji składu mieszanki paliwa. Skasowałem oba oczywiście no i po 70 kilometrach zapaliła się kontrolka silnika . Pierwszego błędu nie ma . Drugi błąd P0170 pojawił się na nowo. Poczytałem na forach. Przyczyny mogą być różne. Niby sonda lambda albo przepływomierz. Skasowałem ten błąd znowu. Tymczasem szukam porad...
160000 . Chyba miałem coś nie tak z sondą lambda . Miałem jakieś krzaki zawinięte pod kable. Mocno napięty był kabel , tak jakby ciągnął sondę . Nawet jej nie odkręcałem a problem znikł i komputer nie pokazuje błędów . Czasami człowiek myśli , że coś konkretnego się stało a to taka pierdoła. No ale też i bywa odwrotnie. Na razie zostawiam tak jak jest. Jeśli znowu ten błąd wyskoczy to wymieniam sondę na nową.
Pozdrówki
[ Dodano: Sro Sie 03, 2016 15:33 ]
Zapalił się znowu check. Ten sam błąd non stop. Jest możliwość , że będzie mi tak wywalało bo sonda inaczej czyta pomiary benzyny a inaczej gazu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum