Wysłany: Czw Sie 25, 2016 14:36 [MG ZT-T] jaki akumulator
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002
Proszę o pomoc. Co jakiś czas przy zgaszeniu silnika i ponownym odpalaniu cykało mi i nie chciał odpalić (tak raz na dwa miesiące). Dzisiaj po pracy chcę odpalić, a tu cisza, żadnego cykania. Podłączyłam do drugiego auta i na kablach również nie odpalił. Dopiero na popych poszedł. Stanęłam pod domem, wyłączyłam silnik, ponownie odpalam i nadal cisza. Czy to akumulator, a może rozrusznik? I jaki akumulator powinnam kupić do MG ZT-T 190KM 2.5 2002r?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 25, 2016 14:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Czw Sie 25, 2016 15:43
Akumulator 75Ah lub 80Ah. Prawy plus. Miałem to samo w zeszłym tygodniu. Na kable nie zagadał... Pożycz od kogoś na chwilę akumulatora i podmień ze swoim. Jak odpali to zn, że rozrusznik sprawny. Sprawdz jeszcze czy na rozruszniku masz wpięty taki kabelek (wsuwany konektorek nad gumową osłoną, gdzie są podpięte grube kable prądowe).
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Czw Sie 25, 2016 20:04
Zakladam, że w MG jest tak jak w 75. Należy zdjąć pokrywę silnika. Na boku rozrusznika (w kierunku chłodnicy) jest wsuwany kabelek, a pod nim jest osłona gumowa, gdzie podłączone są 2 kable. Od akumulatora i od alternatora. Ten cienki kabelek powyżej uruchamia elektromagnes od bendixa. Jezeli zewrzesz gruby kabel ponizej z tym konektorkiem od cienkiego kabelka, to rozrusznik powinien zakręcić. Np kluczem lub srubokrętem. Tylko nie zapomnij ustawic auta na luzie, bo Cię rozjedzie. Generalnie to tam ma byc podpięty kabelek. Bez niego auto nie zakręci na stacyjce.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
objaw typowy dla rozrusznika tym bardziej wskazany gdy zostały podłączone kable ( oby nie chińskie ) i nie odpalił
czy to sterowanie ( konektor zaśniedziały ) czy szczotki
to w 14 letnim aucie i tak warto sprawdzić wyjmując na stół bo i tam pewnie zaraz coś się skończy
_________________ MG ZT-T .... jest zadowolenie
Discovery i AfricaTwin to 3 razy
Ładowałam całą noc aku i nadal nie kręci...myślę, że może to być rozrusznik choć wolałabym już szczotki;/ Mój Ojciec upiera się, że to akumulator. Orientujecie się ile może kosztować naprawa jeśli to rozrusznik?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Pią Sie 26, 2016 19:30
Włóż do samochodu pożyczony akumulator na chwilę i się przekonasz. Ja tydzień temu miałem to samo. Na porządnych kablach nie chciał odpalić od innego samochodu. Po całej nocy ładowania milczał. Włożyłem akumulator od kolegi i ożył od pierwszego strzału. Taniej zamienić aku na 5 minut niż wyciągać rozrusznik.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Wymienione blaszki w rozruszniku i nowy akumulator. A co najlepsze jak pamiętacie skarżyłam się na to, że często mi gaśnie na jedynce. Wychodzi na to, że to od akumulatora, bo teraz śmiga jak nowy Koszt wszystkiego 500zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum