Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wyjący autoalarm
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wyjący autoalarm
Autor Wiadomość
Seblit 



Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 28



Wysłany: Pon Gru 12, 2016 09:47   [R75] Wyjący autoalarm
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

W ostatnich dniach wyszedł nowy problem. Po odebraniu auta od blacharza, który robił próg zaczął mi się włączać bez powodu autoalarm. Na początku wył sporadycznie, ale dzisiaj wyje co pół godziny, co naprawdę zaczyna mnie wk***iać.
Pytanie brzmi, czy to jest jakiś czujnik czy coś innego i jak to wyłączyć? Przy zamykaniu alarm się uzbraja zawsze, a nie jest mi w sumie do niczego potrzebny i tylko irytuje. W dodatku jest podpięty pod klakson, bo wyje syrena od klaksonu.
Czasami też po zamknięciu drzwi wywala komunikat, że drzwi otwarte, chociaż wszystkie są prawidłowo zamknięte. Dzieje się to tylko po walce z zamrożonym zamkiem (najpierw drzwi rzeczywiście nie chcą się zamknąć a potem jednak się domykają a komunikat jest).
Odłączyłbym klemę ale to nie jest rozwiązanie, zresztą w pracy nie mam ze sobą narzędzi.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 12, 2016 09:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
karol77787 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 292



Wysłany: Pon Gru 12, 2016 10:16   

Może te niedomknięte niby drzwi są powodem załączania. A nie jest tak, że alarm sie uzbraja tylko z pilota, a po zamknięciu kluczykiem jest nieuzbrojony?
 
 
Seblit 



Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 28



Wysłany: Pon Gru 12, 2016 10:41   

Nie, w momencie zamykania pilotem drzwi są domknięte i komunikatu nie ma. Z kluczyka tez się uzbraja.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 12, 2016 12:34   

Pewnie któryś micro switch przymarza i o ile drzwi sie zamkną to wlacznik zostaje wciśnięty i masz komunikat otwartych drzwi.

Jak wiesz które drzwi to od tego zacznij
_________________
75 Red Edition
 
 
Seblit 



Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 28



Wysłany: Pon Gru 12, 2016 14:36   

A jak wyglądają te microswitche? I gdzie dokładnie są umiejscowione?
Czytałem też, że pod maską jest też jakiś czujnik, który wariuje i powoduje to wycie.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 12, 2016 15:52   

Sa w zamku, całość odrobine mniejsza od 1gr, a sam wlacznik wielkości być może ze 2mm.
_________________
75 Red Edition
 
 
Seblit 



Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 28



Wysłany: Pon Gru 12, 2016 18:13   

Byłem właśnie przy samochodzie. Kontrolki otwarcia drzwi pojawiają się tylko po tym jak zamki pomarzną i drzwi faktycznie nie można domknąć. Wprawdzie później przez jakiś czas palą się przy dobrze domkniętych drzwiach ale później wszystko wraca do normy (jak samochód trochę postoi). No i wcześniej wycia nie było a kontrolki tak.
Lampa w kabinie gaśnie ok. 20 sek. po zamknięciu wszystkich drzwi, czyli tak jak w instrukcji, a po zamknięciu pilotem natychmiast. Skoro tak, to chyba czujniki w drzwiach są w porządku, tym bardziej, ze poza mrozem nie wywala mi tej kontrolki otwarcia drzwi (no chyba że naprawdę drzwi są otwarte).
Popatrzyłem też na czujnik pod maską. Mam nadzieję, że dobrze go namierzyłem: chodzi mi o taką wypustkę pod karbowaną gumką. Jak się tę gumkę naciśnie to w środku coś klika (poprawcie mnie jak to jednak nie to). Gumka ta jest obgryziona z zewnątrz, chociaż była taka wcześniej, więc nie wiem czy to przyczyną.
Reasumując, główną przyczyną bezsensownego wycia alarmu są czujniki albo w drzwiach albo pod maską czy może być coś jeszcze?
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Czw Gru 15, 2016 11:13   

Jeszcze bagażnik możesz sprawdzić. Czasem lubi zamarznąć i też dzieją się dziwne rzeczy. A pod maską czujnik jest zakonserwowany dobrze ? Jest on w pełni rozbieralny i można go przeczyścić i zakonserwować wazeliną techniczną. Tymczasowo możesz wywalić syrenę całkowicie koło filtra kabinowego jest.
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
lesny81 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2016
Posty: 21
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 15, 2016 11:59   

Dj darco dobrze podpowiada z czujnikiem otwarcia maski. Dość łatwo łapie wilgoć, pojawia się komunikat otwarcia maski i alarm wyje. Nie zapala on lampek w samochodzie jak to jest w przypadku czujników drzwi, czy bagażnika. Z tym, że wtedy też w czasie użytkowania (jazdy) przynajmniej czasem pojawia się komunikat otwarcia maski.
 
 
Henko56 




Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 3
Skąd: Kobylniki

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 15, 2016 15:03   

Miałem to samo. Winny okazał się czujnik zamka tylnych drzwi.
 
 
Seblit 



Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 28



Wysłany: Pią Gru 16, 2016 10:19   

Mi w ogóle rzadko pojawia się komunikat o tym, że drzwi czy bagażnik są otwarte (poza przypadkami gdy rzeczywiście są). Drzwi pokazuje tylko po walce z zamrożonym zamkiem i w sumie tylko przez jakiś czas, potem wraca do normy. A wyje ciągle. Na razie stosuję patent z zamykaniem drzwi poprzez wciskanie bolców i zamknięcie tylnych drzwi jako ostatnich. Wtedy się nie uzbraja i nie wyje.
Mam nadzieję, że to czujnik maski, bo perspektywa rozbierania zamków w drzwiach aż mnie odrzuca. Poza tym nie wiem czy wtedy nie popieprzy się coś z immo i kodowaniem kluczyka.
Zajmę się tym jak będę miał wolny czas. Szarpanie się z tym po ciemku i na mrozie to horror.
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 16, 2016 10:48   

Seblit, potwierdzam. U mnie tato chciał mi niespodziankę zrobić i umyć mi auto. Musiałem zamki rozmrażać i prawdopodobnie uszczelką tylnej lampy dostało się tyle wody, że od wilgoci włączały mi się wycieraczki i także wył.

Wbrew pozorom boczek bardzo łatwo zdjąć, a zamek trzymają trzy śruby, jedna spinka od cięgła klamki oraz kostka elektryczna. W najgorszym wypadku wykręcasz w całości, niesiesz do domu i tam się z tym bawisz, co w gruncie rzeczy nie jest trudne. :)
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
feldbahn75 




Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 70



Wysłany: Pią Gru 16, 2016 20:04   

Gdy kupiłem swojego, po zamknięciu pilotem po paru sekundach sam uruchamiał się alarm. Przeczytałem gdzieś tu na forum, że właśnie winowajcą może być czujnik od maski silnika. Zdjąłem ochronną gumę i wyciągnąłem czujnik. Następnie założyłem gumę, żeby do środka nie dostawała się woda. Od tamtej pory (dwa lata) mam spokój.
 
 
Seblit 



Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 28



Wysłany: Sro Gru 21, 2016 19:20   

Nie brałem się jeszcze za robotę ale zastanawiam się czy to nie czujnik klapy bagażnika. Blacharz robił ten syf pod uszczelka, poza tym dziś samochód nie był ruszany tylko żona otwierała bagażnik i potem przy zamykaniu pipnął że niby coś niedomknięte. Mam pytanie: gdzie jest ten czujnik?
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Pon Gru 26, 2016 13:34   

Spróbuj może zamek w bagażniku potraktować suszarką do włosów. Potem popsikaj WD40 albo odmrażaczem do zamków.
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink