Wysłany: Pią Mar 17, 2017 18:48 [R75] MBC - ABC Montażu
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam
Do tej pory myślałem, że podłączenie MBC to bułka z masłem - wejście do MBC => MBC obcina ciśnienie -> wyjście z obciętym ciśnieniem.
Aby przetestować czy podniesienie doładowania da jakieś relatywne odczucia z jazdy (Mapa już zmieniona) zakupiłem najtańszy zawór.
Paczka przyszła, oprócz zaworu regulowanego jest też trójnik kierunkowy całość wygląda i działa tak:
Może mi ktoś wytłumaczyć w jakim celu jest ten trójnik i dlaczego ma blokadę ciśnienia wstępnego?
Wszelkie instrukcje i znaki na niebie jakie znalazłem mówią to ma być zamontowany tak:
Albo jestem głupcem albo nie odrobiłem lekcji z fizyki ale w takim podłączeniu ciśnienie z muszli turbo pójdzie tam gdzie będzie mniejszy opór:
- Jeśli MBC będzie ustawiony na najmniejszy opór to całość pójdzie w powietrze == nie uzyskamy większego doładowania.
- Jeśli MBC będzie skręcone na duży opór to całość pójdzie na zawór VG, a ten upuści spaliny == będzie doładowanie takie samo jak bez zaworu MBC - 1,25 bara
Dlaczego nie podłączyć tego w ten sposób (z pominięciem trójnika):
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 17, 2017 18:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po prostu wpięte mbc na linii turbo-wg. Jak mbc będzie 'za słabo' skręcone to wtedy będzie standardowe 1.25 bara regulowane przez wg. Jeżeli mocniej skręcisz to nie będzie ciśnienie dochodziło do cięgna wg i ciśnienie pójdzie w dolot (oczywiście do momentu 'skręcenia' mbc albo możliwości turbo ).
Z tego co sie orientuję, to właśnie tak sie podłącza jak na rysunku bez trójnika
prebenny napisał/a:
Ja żadnego trójnika nie mam.
Po prostu wpięte mbc na linii turbo-wg. Jak mbc będzie 'za słabo' skręcone to wtedy będzie standardowe 1.25 bara regulowane przez wg. Jeżeli mocniej skręcisz to nie będzie ciśnienie dochodziło do cięgna wg i ciśnienie pójdzie w dolot (oczywiście do momentu 'skręcenia' mbc albo możliwości turbo ).
No mi również się tak wydaje, tylko po co jest ten trójnik z blokadą ciśnienia wstępnego.
Wy macie może inne MBC (ten jest najtańszym zaworem kupiony na próbę)
Wszędzie gdzie szukałem wszyscy zalecają montaż z tym trójnikiem np tutaj:
Kulka pełni zadanie zaworu zwrotnego,a jest po to,że jak się zdejmie nogę z gazu,to cisnienie nie cofnie się do ślimaka.Natomiast w wężykach za trójnikiem panuje równowaga ciśnienia.Gdy MBC upuści ciśnienie do atmosfery,to w wężyku między trójnikiem a WG,ciśnienie spada także. Banał :bigok:
Jeszcze tylko jednego pojąć nie mogę-jakim cudem ja na to wcześniej nie wpadłem?... :banghead:
Przecież to jest proste,jak metr sznurka w kieszeni :bigok:
w innym przypadku to MBC nie będzie działać, przypomniałem sobie jakie jaja miał Darek z tym mbc, nijak to nie działało... dopiero na properfekcie był ogień.
Ja miałem zawór samoróbkę która równo trzymała ok 1,4 bara i nie czułem różnicy z tym ustrojstwem i bez tego, dlatego wywaliłem. Nawet sie nosiłem z zamiarem kupna properfekta ale jakoś zapomniałem o temacie. Napisz czy wyczuwasz różnicę - może i ja sobie to kupie
moze, bo sam zrobiłem ten zawór z jakiegoś zaworka z ekspresu do kawy:) To może przy najbliższej wolnej chwili - których brak - pochyle sie znów nad tematem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum