Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] wymiana ECU
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] wymiana ECU
Autor Wiadomość
soo-woo 



Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 12
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Czw Sie 15, 2013 23:17   [R75] wymiana ECU
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich.
Mam uszkodzony sterownik silnika, a konkretnie sterowanie cewkami. Znalazłem w kompie kość która jest uszkodzona ale komputera nie da sie uratować. Kupiłem nowy sterownik ale nie odpala prawdopodobnie ze względu na IMMO. Czy ktoś wie czy da radę przelutować starą kość od immo do nowego kompa tak żeby zadziałało? jeśli tak to która to kość i jak ją znaleźć?
dzieki z góry..i ratunku bo wszyscy w moim regionie rozkładają ręce.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 15, 2013 23:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Sie 15, 2013 23:35   

Da radę. Jak dobrze poszukasz, to już taki temat był poruszany i nawet wklejałem zdjęcia z opisówką. Możesz też spróbować go np. przy pomocy INPA zsynchronizować na nowo.

Pozdrawiam,

[ Dodano: Pią Sie 16, 2013 00:35 ]
Za szybki jestem ;)
Nie doczytałem, że masz benzynę 2.0. Niestety nie pamiętam sterownika silnika tam. Jeśli jest taki jak w 1.8 to możesz kość przenieść lub przekopiować. Ew. udać się na T4 i zsynchronizować EWS z ECU.

Wrzuć zdjęcia w lepszej jakości obu stron PCB sterownika.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
soo-woo 



Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 12
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Pią Sie 16, 2013 13:38   

dzięki za natychmiastową odpowiedź. Póki co nie mogę znaleźć na forum takiego wątku ale jutro wstawię zdjęcia sterownika bo narazie oddałem do jakiegoś magika który póki co pyta mnie właśnie o to gdzie jest tak kość.. :)

[ Dodano: Pią Sie 16, 2013 14:38 ]
dołączam zdjęcie kompa. Proszę o odpowiedź która to kość od IMMO?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Sie 16, 2013 14:47   

Wygląda prawie tak samo jak komputer od 2.5V6 ;)
Coś małe to zdjęcie. Zrób większe i dokładniejsze zdjęcie (najlepiej makro), druga strona tej folii nie posiada żadnych elementów? Nie pamiętam już i nie chcę wprowadzać w błąd, ale chyba nie znalazłem kostki IMMO w tym sterowniku i być może siedzi to łącznie z mapami silnika czyli w kostce AM29F... po prawej stronie dużego scalaka.

Jaka była przyczyna usterki? Wyeliminowałeś problem? Jaką masz pewność, że po włożeniu nowego kompa nie dostanie w dupsko po raz kolejny ten sam element?

W skrajnym wypadku laweta i wycieczka do britishcars.pl - tam na pewno auto uda się uruchomić. Do poniedziałku jestem poza firmą i możliwością sprawdzenia ECU swojego na stole.

Podeślij na e-mail lepsze fotki. Forum wymusi na Tobie degradacje pliku.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
soo-woo 



Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 12
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Pią Sie 16, 2013 15:16   

Usterke znalazłem. Przepięcie na cewce która się spaliła po przypięciu odpiętej masy. Jeśli immo było by gdzie indziej to po wymianie kompa samochód by odpalił. A właśnie nie odpalił. Na starym kompie jak odepnę cewkę która wcześniej była spalona to na pięciu po jakimś czasie odpala. Więc immo musi być gdzieś tam. Chciałbym wysłać na maila lepsze zdjecia ale nie mam maila a forum wymusza zmniejszenie pliku. Wstawie dwa może będzie lepiej widać.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Sie 16, 2013 16:30   

marek rovdrki pl podalem Cu w mailu.
Zrob dobrej jakosci zdjecie prawego dolnego rogu drugiego zdjecia.

jak mozesz odczytaj z tych malych 8-io pinowych.scalakow symbole.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
soo-woo 



Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 12
Skąd: Skierniewice



Wysłany: Pią Sie 16, 2013 18:11   

maila o dziwo nie dostałem ale wysłałem na marek małpa rowerki kropka pl. Ten bliżej białego:
(THAIL AND -chyba) dalej A82C250 pod spodem 92067 pod spodem juz bardzo słabo widać chyba 9(4lub1)897 ale pewny nie jestem.
A ten drugi w miarę widać pod lupą. na pewno od góry jest L9813 pod spodem 9918
 
 
pieter65 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 32



Wysłany: Nie Mar 06, 2016 16:27   

Witam wszystkich.
Czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć na przykładzie zdjęć soo-woo , gdzie znajduje się immo i czy jest możliwość przelutowania go do innego sterownika ?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 06, 2016 16:47   

Dane zawierające kod IMMO są umieszczone w pamięci FLASH typu AM29F... (44 piny/nóżki). To ta kość na górze, obok takiego srebrnego małego kwarcu (dwunóżkowego) na zdjęciu nr 1.

Jeśli ją przelutujesz ze swojego auta, powinieneś odpalić je na drugim kompie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
pieter65 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 32



Wysłany: Nie Mar 06, 2016 17:07   

Dzięki MaReK . A czy jest możliwość zczytania kodów immo i czym ?
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Mar 06, 2016 18:18   

Nie wiem czy dobrze to widzę ale czy cała płytka jest zrobiona z giętkiego poliimidu i jeszcze się składa na środku jak książka ?
W takim przypadku uszkodzenie 1 elementu = śmietnik ;[
 
 
pieter65 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 32



Wysłany: Nie Mar 06, 2016 18:25   

BigBoyPL, też mi się tak wydaje , że przelutowanie nie wchodzi w grę ,bo to wszystko na folii jest .
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 06, 2016 18:49   

Spokojnie możesz grzać i lutować HOTAIRem.
Możesz odczytać, ale też lepiej wytulotować kość.
Są do tego odpowiednie programatory - np. Willem.

Niestety, jeszcze nie posiadamy wiedzy, gdzie się znajdują owe immo czy inne informacje z tego flasha. Wiemy, że ta kość nie posiada w sobie map odpowiedzialnych za sterowanie silnikiem. Także... jeszcze trochę ameryki do odkrycia mamy ;)

Wracając do tematu możecie śmiało to lutować i grzać w granicach rozsądku oczywiście.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
pieter65 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 32



Wysłany: Nie Mar 06, 2016 19:09   

A w nim nie siedzi też pamięć ?Błąd P0601- błąd sumy kontrolnej pamięci .
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 06, 2016 19:18   

A po czym Ci się tak stało? Nagle samo z siebie? Czy próbowałeś coś zmienić?
Generalnie jest to rodzaj pamięci FLASH. Są tam dane, ale okazuje się, że po zbadaniu pobieżnie całości eepromu nie ma to pokrycia z danymi z map odczytywanych programami typu galletto.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
pieter65 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 32



Wysłany: Nie Mar 06, 2016 19:28   

Prawdopodobnie przez masę przy sterowniku, bo nie była przykręcona .
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Mar 06, 2016 20:05   

Nie chodziło mi o to że flexa nie można grzać ani lutować tylko że w sytuacji takiej jak na zdjęcie1-kopia pali się tranzystor sterujący cewkami, wypala dziurę w tej jak to nazwaliście folii i niestety całe ecu do wyrzucenia ;[
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 06, 2016 20:07   

Aż mi trudno w to uwierzyć...
Ale auto odpala i jeździ? To problem tylko tego, że błąd jest podczas diagnostyki?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
pieter65 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 32



Wysłany: Nie Mar 06, 2016 20:16   

Przez jakieś dwa lata nic się nie działo , a gdzieś od miesiąca ciężko odpala na ciepłym ,tylko na ciepłym poza tym wszystko chodzi normalnie , czujnik wałka rozrządu i wału wymieniony i nic nie pomogło i takie tylko przypuszczenie , że może wina komputera . Błąd jest tylko podczas diagnostyki .
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 06, 2016 20:39   

pieter65 immobiliser nie ma nic do 'łatwości' odpalania. Albo odczyta kod i pozwoli odpalić albo nie odczyta (albo uzna kod za nieprawidłowy) i nie pozwoli odpalić.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75 Wymiana świec - wymiana filtra kabiny i paliwa
slawkop Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Wrz 16, 2010 18:28
Pawel84
Brak nowych postów [R75] Ecu wymiana
v6 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Mar 20, 2011 03:58
Gość
Brak nowych postów [R75] Wymiana kierownicy
staf Rover serii 75, MG ZT 35 Sro Wrz 22, 2010 12:32
Berg
Brak nowych postów [R75] Kontrolka ABS a wymiana kół
Flora Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Kwi 02, 2008 10:40
Brt
Brak nowych postów [R75] Radio - wymiana
KrisPOD Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Maj 27, 2014 20:56
Pingiel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink