Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Cześć wszystkim
Historia: 5 lat pięknie jeździł, okoła miesiąca temu dostałem 20 l ON za darmo w bańce + kupiłem od tego znajomego 40l. Wiem wiem głupota - nie jestem typem oszczędnisia, jakoś tak wyszło, potem już nie chciałem. Dodaje, że niby lane z Orlenu bezpośrednio do zbiorników, mój ojciec wyjeździł już 120 l i ok. Piszę o powyższym gdyż może mieć wpływ na usterkę albo i .... zbieg okoliczności.
3 tygodnie potem obroty na niskich zaczeły falować + samochód gaśnie jak staje. Różna częstotliwość, raz lepiej i da radę przejechać ileś kilometrów bez gaśnięcia z niewielkim falowaniem, innym za każdym razem gaśnie. Przy dodawaniu gazu w zakresie do 2k obrotów też czuć niewielkie falowanie, powyżej ok.
Byłem u mechanika, po podpięciu kompa wyskoczyły błędy:
P1E00 Usterka sterownika
P3505 System podgrzewania wstępnego 1
P1195 Obód zaworu kontroli ciśnienia na szynie CR
Po resecie i przejechaniu ok 10km powróciły 1 i 3. Coś mu tam też jakiś alert z automatu wyskoczył więc z racji, że czujnik z pkt 3 (czujnik ciśnienia paliwa) ok 500 zł, a nie wiadomo czy to to, dostałem zalecenie żeby pod kompa automatu podpiąć i z tej strony jeszcze zweryfikować.
Jestem umówiony u fachury co i automaty i mechanikę itp robi ale dopiero w następnym tygodniu na wtorek. Może macie jakieś pomysły w czym może być problem.
Do tej pory:
Zalałem Liqui moly Spulung bezpośrednio filtr paliwa (filtr wymieniony pażdziernik 2018) + dolałem ON Dynamic Lotos do pełna (ok 1/4 zbiornika). Plus Xeramic czyszczący wtryski 250ml do baku paliwa. Pojechałem na ekspresówkę i przegoniłem go ok 160km/h - jakieś 40km. Przy wyższych obrotach naprawdę nie wiedzę problemu, leci jak leciał, brak spadku mocy. Liczyłem, że w baniakach był jakiś syf/brud i przepalę. Niestety nic to nie dało.
Zostaliście tylko Wy. Jak macie jakieś pomysły/własne doświadczenia co to może być będę wdzięczny.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 16, 2019 19:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Może być problem z regulatorem ciśnienia na pompie CR lub/i z czujnkiem wysokiego ciśnienia w listwie CR. Proponuję sprawdzić wtyczkę od owego zaworu i zobaczyć czy nie ma nalotu śniedzi.
Ps. błąd 1E00 - to błąd szyny komunikacyjnej CAN.
Też bym się rozejrzał po modułach czy nie ma jakiejś korozji.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Finalnie okazała się konieczna wymiana zaworu ciśnienia pompy paliwa (coś w tym stylu). Za nowy z robocizną wyszło 800 zł. Mogłem i używkę i wyszłoby pod 500 ale wolałem nówkę.
W każdym razie thx MaReK za zainteresowanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum