Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez Caro+ 1.4] Olej w układzie chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 12:00
[Polonez Caro+ 1.4] Olej w układzie chłodzenia
Autor Wiadomość
mony 



Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 14:26   [Polonez Caro+ 1.4] Olej w układzie chłodzenia

witam !
od 2 miesięcy mechanicy nie moga poradzić sobie z olejem, który pojawił sie w układzie chłodzenia :sad: wymieniłem uszczelkę pod głowicą, głowica była planowana i sprawdzana. poprzednia uszczelka też nie wskazywała śladów wydmuchu. obecnie mechanik typuje pękniecie w bloku silnika - poprzednio tak samo był "pewien" uszczelki. twierdzi, że blok był przegrzany, co nie mogło mieć miejsca - w moim poldku jest czujnik, który wyłącza silnik rozgrzany do zbyt wysokiej temperatury.
czy jest metoda aby sprawdzić blok, a nie rozbierać go na "czuja"?
czy w tym typie silnika jest chłodnica oleju chłodzona wodą?
pzdr

ROVERO: Zapoznaj sięz zasadami panującymi na forum zanim rozpoczniesz pisanie :twisted:
Ostatnio zmieniony przez rovero Czw Kwi 05, 2007 14:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 14:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 14:30   

A czy układ był dobrze wypłukany po wymianie uszczelki pod głowicą?

Bo być może to tyko pozostałości po tym co było wcześniej, ale jeśli nie, a wszystko inne zostało już sprawdzone, no to niestety duża szansa na uszkodznie bloku. :(

Co do pierwszej diagnozy, to w tym silniku awaria uszczelki jest dość częsta, a objawy właśnie na nią wskazywały, więc Twój mechanik mógł założyć, że to właśnie taka awaria.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
mony 



Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 14:42   

układ chłodzenia płukany był regularnie od 2 miesięcy :sad:
co do pęknięcia bloku jest do zlokalizowania i usunięcia?
a co z chłodnicą oleju?
pzdr
mony
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 14:49   

mony napisał/a:
co do pęknięcia bloku jest do zlokalizowania i usunięcia?


Taniej chyba będzie zmienić silnik...

mony napisał/a:
a co z chłodnicą oleju?


Tego nie wiem - mam inne silniki w moich Roverkach, ale nie kojarzę takiego rozwiązania...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 14:51   

Witaj,

mony napisał/a:
od 2 miesięcy mechanicy nie moga poradzić sobie z olejem, który pojawił sie w układzie chłodzenia :sad: wymieniłem uszczelkę pod głowicą, głowica była planowana i sprawdzana

Czy oleju Ci ubywa w ogóle...?

mony napisał/a:
czy w tym typie silnika jest chłodnica oleju chłodzona wodą?

Wg mojej wiedzy, nic takiego nie występowało.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Viniu 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 470
Skąd: Żagań



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 14:54   

Jeśli będziesz potrzebował namiar na firmę w sprawie wymiany silnika, daj znać. Dwa tygodnie temu miałem robić przeszczep u siebie... i dzwoniłem do firmy w Kościanie. Mają 1,4 16V z przebiegiem 70tys. 1400zł a z zabraniem auta na lawetę 1600zł. Dają miesięczną pisemną gwarancję rozruchową... Na szczęście mechanik doszedł do ładu z moim silnikiem i nie było potrzeby...
Trzymamy kciuki za twojego Poldżerka
Pozdrawiam
_________________
S(z)koda Roverka...
 
 
mony 



Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 14:55   

co dziwne nie zauważyłem ubywania oleju. jak 2 miechy temu zalałem go do połowy miarki, tak samo było kilka dni temu, po przejechaniu ok.2 tys. km
pzdr
mony
 
 
rover_uk 



Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 22
Skąd: SW20 0UB LONDON



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 15:30   

mony napisał/a:
co dziwne nie zauważyłem ubywania oleju. jak 2 miechy temu zalałem go do połowy miarki, tak samo było kilka dni temu, po przejechaniu ok.2 tys. km
pzdr
mony


nie rozumie ?? ?
skoro nie ubywa oleju to jakim cudem ma on sie pojawiac w ukladzie chlodzenia
moze faktycznie caly czas sa tam pozostalosci starego oleju

co wogole sie dzieje z autem nieobrego poza tym olejem w ukladzie ... ?
czy przybywa ubywa chlodziwa ?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 15:41   

mony napisał/a:
co dziwne nie zauważyłem ubywania oleju. jak 2 miechy temu zalałem go do połowy miarki, tak samo było kilka dni temu, po przejechaniu ok.2 tys. km

Dlatego pytałem. Moim zdaniem w układzie chłodzenia masz resztki starego oleju.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mony 



Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 15:49   

tez chciałbym, aby był to stary olej z nagrzewnicy lub chłodnicy, ale tyle razy już był płukany (w dwóch niezależnych warsztatach)...
co do objawów, to zatyka mi chłodnicę, silnik się grzeje, woda gotuje i wybija korkiem

p.s. właśnie przyszło mi do głowy, aby mechanik obadał - spiął na krótko układ bez chłodnicy i nagrzewnicy ?
pzdr

[ Dodano: Czw Kwi 05, 2007 4:50 pm ]
p.s. sądzicie,że przy pękniętym bloku (choćby mikropęknięcie) ubytek oleju byłby zauważalny?
pzdr
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 16:16   

Cytat:
tez chciałbym, aby był to stary olej z nagrzewnicy lub chłodnicy, ale tyle razy już był płukany (w dwóch niezależnych warsztatach)...
co do objawów, to zatyka mi chłodnicę, silnik się grzeje, woda gotuje i wybija korkiem

Może przyczyną jest po prostu chłodnica?
Były takie przypadki wśród klubowiczów (np. gipsy2).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mony 



Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 16:54   

chłodnica jest nowa od 2 miesięcy. po każdym płukaniu przez ok. tydzień wszystko grzeje i chłodzi jak należy =- coś się pojawia z czasem - obcy???
pzdr
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 17:03   

mony napisał/a:
chłodnica jest nowa od 2 miesięcy. po każdym płukaniu przez ok. tydzień wszystko grzeje i chłodzi jak należy =- coś się pojawia z czasem - obcy???
pzdr

Ostatni mój pomysł to wadliwie działający korek od zbiorniczka płynu wyrównawczego...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mony 



Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 18:44   

piter34 napisał/a:
Ostatni mój pomysł to wadliwie działający korek od zbiorniczka płynu wyrównawczego...


korka nie dokręcam...
pzdr


AndrewS: poprawiono cytowanie
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Czw Kwi 05, 2007 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 20:21   

jak to nie dokrecasz korka ??

korek musi byc dokrecony bo w ukladzie ma byc cisnienie, jesli on jest zepsuty to z ukladem chlodzenia moga sie dziac rozne cyrki

ten silnik, a szczegolnie w poldku nie ma chlodnicy oleju

mony napisał/a:
w moim poldku jest czujnik, który wyłącza silnik rozgrzany do zbyt wysokiej temperatury.


mozesz to szerzej opisac ??

ja bym jeszcze sprawdzil zaworek, ktory jest do odpowietrzenia bloku, cienki przewod kolo kolektora ssacego, jesli uklad jest szczelny to sciskanie grubego przewodu powoduje tykanie tego zaworka co znaczy ze jest ok
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mony 



Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: wrocław



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 23:08   

korka nie dokręcam mocno

co do czujnika temperatury w silniku, to stwierdziłem jego działanie próbując kilkakrotnymi "zrywami" dojechać do warsztatu samochodowego. po przejechaniu kilku km,w momencie, gdy temperatura silnika wzrastała nieco powyżej kreski 90 stopni na skrzyżowaniu, przy oczekiwaniu na światło i biegu luzem silnik gasł. dopychałem sie do wolnego parkingu, odkręcałem powoli korek, aby woda wystygła szybciej, czekałem 0.5h dolewałem wody i jazda dalej. jak silnik nie był dostatecznie wystygniety, to auto nie chciało zapalić i albo czekałem jeszcze, albo dłużej kręciłem rozrusznikiem dodając gazu, az zapalił. ciekawe, że w trakcie jazdy i operowania pedałem gazu silnik nie gasł i czasami temperatura podchodziła pomiędzy 90 i 130 stopni.
pzdr
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 23:19   

mony napisał/a:
gdy temperatura silnika wzrastała nieco powyżej kreski 90 stopni na skrzyżowaniu, przy oczekiwaniu na światło i biegu luzem silnik gasł


takie zachowanie bym podciagnal raczej pod powoli padajacy czujnik polozenia walu korbowego
czy podczas gasniecia silnika (lepiej to widac w czasie jazdy niz na postoju), wskazowka obrotomierza leci gwaltownie do zera?? mimo ze silnik sie jeszcze obraca ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mony 



Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: wrocław



Wysłany: Pią Kwi 06, 2007 07:18   

tak
pzdr
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 06, 2007 09:47   

mony napisał/a:
korka nie dokręcam mocno

Korek ma być dokręcony mocno.

Sprawdź sobie ten czujnik PWK, jak sugeruje AndrewS
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mony 



Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: wrocław



Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 09:17   

poświętach dam znać, jak się sprawa zakończyła
pzdr i wesołych świąt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Astra II 1.7 DTI 2001 r] Olej w układzie chłodzenia.
greg_szczytno Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Nie Sty 06, 2008 16:42
azor77
Brak nowych postów [Polonez Caro Plus 1.4] Kwestia rolki napinającej
BolimA Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 8 Pon Sie 13, 2007 22:53
AndrewS
Brak nowych postów [Polonez Caro] szarpanie w czasie jazdy problem z odpaleniem
Marcin125 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Pon Mar 26, 2018 18:30
AndrewS
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 09:47
szczur50a



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink