Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprzęgło, odpowietrzanie sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprzęgło, odpowietrzanie sprzęgła
Autor Wiadomość
Tomek0019 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 34
Skąd: Piotrków Trybunalski



  Wysłany: Pon Maj 07, 2007 18:44   [R75] Sprzęgło, odpowietrzanie sprzęgła
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

No to jeszcze jedno pytanko: jakie jest w moim R 75 CDT z 99r sprzęgło? Problem jest w tym , że po paru godzinach stania(np.- noc) przy ruszaniu szarpie ( jak by podskakiwał przód),ale po przejechaniu około kilometra wszystko wraca do normy !! !! Co to może być?
Pozdrawiam
_________________
Tomek0019- R 75 CDT
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 18:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 07, 2007 18:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 08, 2007 10:45   

Tomek0019 napisał/a:
jakie jest w moim R 75 CDT z 99r sprzęgło?

Ale o co Tobie dokładnie chodzi?
Średnicę tarczy, liczbę zębów...?

Tomek0019 napisał/a:
Problem jest w tym , że po paru godzinach stania(np.- noc) przy ruszaniu szarpie ( jak by podskakiwał przód),ale po przejechaniu około kilometra wszystko wraca do normy !! !! Co to może być?

Kończące się sprzęgło (moim zdaniem sprężynki na tarczy, odpowiadające za tłumienie drgań)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Tomek0019 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 34
Skąd: Piotrków Trybunalski



Wysłany: Sro Maj 09, 2007 14:36   

Codzi mi o to, czy jest to zwykłe sprzęgło (tarcza, docisk, itp) jak w zwykłych samochodach, czy będzie pasowało od BMW i co to jest koło dwumasowe?
Pozdrawiam
_________________
Tomek0019- R 75 CDT
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Maj 09, 2007 14:53   

Sprzęgło jest zwykłe, ewentualnie w tarczy może nie być spręzynek, bo ich rolę spełni własnie koło dwumasowe. A co to takiego to najlepiej poszukac u wujka googla ;) Pierwszy link z googli wygląda TAK

PS. Czy to szukanie naprawdę jest takie trudne :roll: odrobinę wysiłku please..
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Maj 09, 2007 17:13   

a moze malo plynu
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 12:50   

PHJOWI napisał/a:
a moze malo plynu
Właśnie - może masz problem z układem sprzęgła: wysprzęglik, pompka. Widziałem, że szukasz również skrzyni biegów do Swojego auta - jesteś pewien, że masz skrzynię do wymiany? Napisz jakie masz objawy.

Pozdrawiam!
 
 
Tomek0019 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 34
Skąd: Piotrków Trybunalski



Wysłany: Sob Maj 12, 2007 19:34   

Problem jest w tym , że przy ruszaniu (ale po paru godzinach stania np. noc )szarpie przodem i przy zmianie z 2 biegu na 3 zgrzyta ( z 4 na 3 nie)
_________________
Tomek0019- R 75 CDT
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Maj 14, 2007 11:14   

Jak Ci szarpie tyko po dłuższym postoju, a potem jest OK to moim zdaniem niekoniecznie skrzynia. Gdyby skrzynia była padnięta, to objawy powinny być zawsze takie same - niezależnie od czasu postoju. Tak mi się wydaje... może ktoś bardziej doświadczony tu zajrzy i nas oświeci.

A to zgrzytanie przy zmianie biegów (z 2 na 3) występuje zawsze czy tylko czasami? To wskazuje na zużycie synchronizatora - niestety nie wiem czy można dokupić sam synchronizator, ale na pewno byłby tańszy niż cała skrzynia...

Sprzęgło puszcza Ci nisko (przy podłodze), czy wysoko?
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
Tomek0019 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 34
Skąd: Piotrków Trybunalski



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 08:36   [R 75 CDT-99r]sprzęgło w R75

Sprzęgło bierze na samym dole, a zgrzyt jest zawsze (tylko jest ok jak jest zimny) do 3.5 tys. obrotów. Potem jest Ok
_________________
Tomek0019- R 75 CDT
 
 
Rick 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 09:17   

żeby wykłuczyć ukłąd pompka - wysprzęglik, pierwsze co musisz zrobić to odpowietrzyć ukłąd i dolać płynu- moze jest zapowietrzony, jeśli to nie pomoże to przed każdą zmianą biegów "popompuj" kilka razy pedałem sprzęgła- jeśli bedzie efekt to sprawa jest wyjaśniona, jesli nie to jednak skrzynia.
_________________
R75-Ceed CDRI
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 09:53   

w r 75 sprzegło się samo odpowietrza po przez wcisnięcie pedałów hamulca i sprzegła i pompowanie. na zapalonym silniku
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Rick 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 11:18   

PHJOWI napisał/a:
w r 75 sprzegło się samo odpowietrza po przez wcisnięcie pedałów hamulca i sprzegła i pompowanie. na zapalonym silniku


Z całym szacunkiem, ale jakieś czary mary wypisujesz.

Pompka sprzęgła odpowietrza się sama bo ma taką konstrukcje i nie ma żadnego związku z pedałem hamulca, ale tylko sama pompka!!. Do wysprzeglika dochodzą 2 przewody jeden od pompy, drugi do odpowietrzania układu właśnie. Beż odpowietrzenia będziesz miał w skrajnych warunkach (np po założeniu nowego wysprzęglika, albo przy mikro nieszczelnościach) 15 cm powietrza w przewodzie, które nie jest nieścisliwe jak płyn hamulcowy, dlatego trzeba układ odpowietrzyć.
_________________
R75-Ceed CDRI
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 13:07   

wciśnięcie pedała hamulcowa służy jako pomoc, poprostu równo zaś stoją pedały ,
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Rick 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Maj 16, 2007 13:21   

PHJOWI napisał/a:
ciśnięcie pedała hamulcowa służy jako pomoc, poprostu równo zaś stoją pedały


Nie wiem do czego to ma być pomocne, ale jak tak robisz i tobie pomaga to ok.
Konstrukcja obu pedałów jest taka, ze ten od sprzęgła jest zawsze nieco wyżej od hamulca, ale to i dobrze. Długi skok sprzęgła to w rezultacie mniejsza siła potrzebna do nacisku i łatwiejsze ruszanie co w dieslu ma spore znaczenie.
Na wielu forach angielskich ludzie maja właśnie problem z odpowietrzeniem, jest to bardzo proste w wykonaniu, ale i bardzo pomocne bo w wielu przypadkach zamiast dużych wydatków związanych z wymianą pompki sprz. czy wysprzeglika, skończyło się na odpowietrzeniu i nieistotnym koszcie płynu hamulcowego. Warto to zrobić, choćby w celach diagnostycznych
_________________
R75-Ceed CDRI
 
 
 
Tomek0019 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 34
Skąd: Piotrków Trybunalski



Wysłany: Czw Maj 17, 2007 19:04   [R 75 CDT -99r]sprzęgło w R75

Ok. koledzy ! to jak mam odpowietrzyć pompkę sprzęgła (i wysprzęglik też?)
_________________
Tomek0019- R 75 CDT
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Maj 18, 2007 00:01   Re: [R 75 CDT -99r]sprzęgło w R75

Tomek0019 napisał/a:
Ok. koledzy ! to jak mam odpowietrzyć pompkę sprzęgła (i wysprzęglik też?)

Potrzebne Ci będą:
1. płyn hamulcowy DOT4
2. klucze oczkowe (o ile mnie pamięć nie myli nr 10 i 8 )
3. dwa gumowe wężyki i strzykawka
4. śrubokręt krzyżakowy
5. naczynie (np. słoik)

A. Odkręcasz osłonę kolumny kierownicy i wyjmujesz wyłącznik świateł i halogenów (nie musisz odpinać przewodów – wystarczy wysunąć z otworu co poprawi Ci widoczność okolicy pedału sprzęgła). Odpinasz sprężynę pedału sprzęgła.

B. Uzupełniasz ilość płynu w układzie: nad pedałem sprzęgła jest umieszczony czarny, plastikowy zbiorniczek. Odkręcasz nakrętkę, wyjmujesz uszczelkę (w kształcie kondomu skierowanego do dołu) i palcem sprawdzasz ilość płynu w zbiorniczku. Poziom powinien sięgać do ok. połowy zbiorniczka – jeśli jest mniej dolej (strzykawką z zamontowanym wężykiem).

C. Montujesz wężyk na śrubie odpowietrzającej – jest ona umieszczona na końcu wężyka układu pompka-wysprzęglik. Śrubę tą znajdziesz pod akumulatorem (patrz fotka w załączniku). Drugi koniec wężyka umieść w naczyniu do którego będzie spływał płyn z układu.

D. Teraz wykonujesz następujące czynności:
1. odkręcasz śrubę odpowietrzającą
2. powoli wciskasz pedał sprzęgła (płyn wypływa)
3. zakręcasz śrubę odpowietrzającą
4. sprawdzasz poziom płynu w zbiorniczku i ewentualnie uzupełniasz
5. powoli podnosisz pedał sprzęgła
6. wracasz do pkt. nr.1 i tak w kółko

Wykonujesz 4-5 takich cykli, co spowoduje napełnienie układu pompka-wysprzęglik nowym płynem hamulcowym i ewentualnie usunięcie powietrza.

Pozdrawiam!

p.s. Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem, bo ostatnio zasuwam 25 godzin na dobę i oczy mi się już zamykają.
 
 
Rick 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Maj 18, 2007 07:56   

1). klucz 13 i 8 :) - uważaj żeby nie ukręcić tego elementu, bo będzie po wysprzegliku- klucz 13 służy do przytrzymania i powinien być jak najbardziej nieruchomy -kluczem 8 odkręcasz i zakręcasz odpowietrznik
2). ciągle podczas odpowietrzania sprawdzaj ilość płynu w zbiorniczku przy pompce potrafi szybko spaść
3). całą operację można zrobić w pojedynkę, ale jeżeli masz kogoś pod ręką to dobrze to zrobić z dwie osoby jedna pompuje druga odpowietrza - wiesz wtedy czy było dużo powietrza w układzie czy nie, a poza tym tak jest bezpieczniej.

Powodzenia
_________________
R75-Ceed CDRI
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 18, 2007 10:07   

Marian_K napisał/a:
p.s. Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem, bo ostatnio zasuwam 25 godzin na dobę i oczy mi się już zamykają.

W wolnej chwili może sklecisz artka na stronę o tym odpowietrzaniu?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Micen 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 142
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 16:51   

A w jakich przypadkach może się zapowietrzyć pompka sprzęgła i wysprzęglik?

Czy po wymianie kompletnego sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko) trzeba odpowietrzać ?
U mnie zaczęło się bezczelnie ślizgać (117.000 przebieg cdti) i planujęwłaśnie wymianę.

Sanki trzeba zdjąć czy tylko opuścić ?
_________________
SPRZEDAM MG ZTT CDTI 2003
 
 
Rick 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 48
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Maj 21, 2007 19:35   

przy zdjęciu skrzyni odłączasz pompke od wysprzęglika, ta szybkozłaczka jest tak skonstruowana, ze nie ma potrzeby odpowietrzania po założeniu skrzyni, ale jesli ktoś to wykonał niefachowo (grzebał coś przy tych złaczkach) to moze dojśc do zapowietrzenia i wtedy trzeba odpowietrzyć.
Co do innych przyczyn-czasem powstają mikronieszczelnosci w wysprzęgliku w wyniku jego zużycia (plastik), które mogą powodować zasysanie powietrza i wtedy trzeba odpowietrzyć, czasem ktoś niezbyt dobrze dokręci odpowietrznik i wtedy jest możliwośc wypływania płynu i dochodzi do zapowietrzenia układu, ale to bardzo rzadko. Pompka sprzęgła tez moze być źródłem nieszczelności i wycieków płynu, wtedy też należy odpowietrzyć, szczególnie po wymianie pompki. Prawidłowo działające sprżegło bierze na samej górze i nie ma potrzeby wciskania go do samego"dna".
Sanki raczej trzeba zdjąc, można i bez tylko opuścić ale wtedy jest więcej problemów, ja tak robiłem ale co się namęczyłem to moje (zresztą sam bez pomocy). Radze zdjąc sanki- jest troche roboty ale mniej kombinacji.
_________________
R75-Ceed CDRI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]sprzęgło, odpowietrzanie
raby1b Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Lip 23, 2016 01:40
raby1b
Brak nowych postów [R75] Odpowietrzanie sprzęgła
echo_12 Rover serii 75, MG ZT 51 Pon Cze 11, 2018 22:12
t0mi
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło, pompka sprzęgła
skiba0225 Rover serii 75, MG ZT 78 Nie Lis 25, 2012 19:16
piotrek250
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło, pompka sprzęgła, szybkozłaczka
piochu1 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Sie 31, 2015 09:11
pablo
Brak nowych postów [R75] Pompka sprzęgła, sprzęgło Ciekawostki ;]
Boncky Rover serii 75, MG ZT 312 Czw Paź 30, 2014 23:50
adammc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink