Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 19:48 [R 216 Si' 96] jakie opony do alu 17"?
W chwili obecnej mam zamontowane koła 17/40 205.Problem jest taki ,że przy większym obciążeniu z tyły auta opony na wybojach obcierają o nadkola.Zastanawiam się czy problem zniknie jak zamontuje opony o szerokości 195? co wy na to? a może usztywnić zawieszenie? Czekam na propozycje.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 19:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bardziej niż o szerokość chodzi tutaj raczej, o wielkość kół. Gdyby chodziło, o szerokość opon to obcierałyby one prawie cały czas. Ale im większe koła tym mniejszy prześwit pomiędzy oponą, a nadkolem.
Pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A jakie masz ET felg?? Moim zdaniem to, ze obcierają to włśnie moze być wina zbyt małego ET (zakładam, że obcierają o zewnętrzną część nadkoli). A czy widać slady na oponie i nadkolu w którym miejscu obcierają??
Usztywnienie zwykle wiąże sięz obniżeniem, wiec niekoniecznie może to rozwiązać problem obcierania.
"Odsadzenie felgi, znane też jako "ET" lub "Offset" to odległość mierzona od umownej płaszczyzny symetrii obręczy do płaszczyzny przylegania tarczy felgi do piasty, a zatem łączy wymiarowo obręcz z tarczą. Jeżeli wymiar ten (podawany w mm) "skierowany" jest na zewnątrz felgi/samochodu, to mówimy o odsadzeniu ujemnym; jeżeli do wewnątrz - dodatnim. W większości przypadków oryginalnego wyposażenia samochodów mamy do czynienia z ET dodatnim. Odsadzenie zmniejsza się w przypadku stosowania ogumienia ponadwymiarowego. Jest to związane z możliwościami skrętu kół przednich (kolizja z zawieszeniem) lub skoku kół (kolizja z wnękami nadkoli). Odsadza się koła także w celu nadania pojazdowi większej stateczności bądź ochrony boków nadwozia. Trzeba zawsze zdawać sobie sprawę, że ze zmniejszaniem wartości ET zwiększa się obciążenie piast, w tym szczególnie łożysk kół, samych felg. Zmienia się również pracę zawieszenia, układu kierowniczego itp. W wielu przypadkach - podczas ruchów resorowania - może też dochodzić do kolizji opony odsadzonego koła z krawędzią nadkola. Niebagatelną sprawą jest także wystawanie opony poza obrys nadkola."
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Tak sobie myślę (nie wiem na 100% dlatego napisałem, że "zakładam" i że "może to być wina" , bo koła średnicą ani szerokością nie są za duże do R200 więc pozostaje tylko zbytnie wystawienie koła na zewnątrz lub do środka. ET to jest odsadzenie (odległość między płaszczyzną mocowania felgi do piasty a połową szerokości felgi) Za małe ET może być powodem zbytniego wystawania felgi z nadkola a co za tym idzie obcierania przy większym obciążeniu tyłu.
Z za małym ET felgi nic nie zrobisz, jedynie można trochę "podszlifować" nadkole w miejscu obcierania. Metoda trochę drastyczna, ale nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 73 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Wrz 02, 2007 20:57 Re: [R 216 Si' 96] jakie opony do alu 17"?
Gregor1467 napisał/a:
W chwili obecnej mam zamontowane koła 17/40 205.Problem jest taki ,że przy większym obciążeniu z tyły auta opony na wybojach obcierają o nadkola.Zastanawiam się czy problem zniknie jak zamontuje opony o szerokości 195? co wy na to? a może usztywnić zawieszenie? Czekam na propozycje.
jaka dokladnie to jest felga i jakie ET?
_________________ ET-14,665 FIAT SC 1.4 16V
ET-16,660 MG ZS 120
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum