Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i '99] temperatura
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 14:03
[R214i '99] temperatura
Autor Wiadomość
karpi 



Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Wrz 03, 2007 17:38   [R214i '99] temperatura

Witam,

Problem ze wskazówką temperatury.
Od miesiaca jestem posiadaczem Roverka i dzisiaj przydarzyła mi sie niepokojąca sytuacja.
Po około 30 minut stania w korkach wskazówka wychyliła mi się ponad połowę, wentylator chyba pracował (wydawało mi się że go słyszę), ale wskazówka dalej rosła. Osiąnełą poziom około 3 mm powyżej połowy. Przejechałem szybko przez skrzyżowanie, zatrzymałem się i po upewnieniu że wentylator nie chodzi wyłączyłem silnik. Po otwarciu maski było czuć że jest dosyć ciepło, tak jakby mocniej niż zwykle, wpłyn w zbiorniczku wyrównawczym OK, nic nie wywalało przez korek w środku też burzy nie było. Wąż doprowadzający płyn do chłodnicy (górny) b.gorący, wąż odprowadzający (dolny) też b.gorący ale troszkę chłodniejszy od górnego. Po ostygnięciu pojechałem dalej, znowu utknąłem w koreku i to samo. Po wystudzeniu silnika dojechałem już szczęśliwie do domu. Zatem pytanko czy wąż dolny powinien być zauważalnie chłodniejszy od górnego? Jeżeli tak to czy może być spowodowane to co dzieje się u mnie? Dodam iż notuje minimalne ubytki w płynie chłodniczym, w zbiorniczku wyrównawczym mam osad po wyczyszczeniu zbiorkiczka osad pojawił się ponownie, wiem że to może być od HGF ale mam samochód dopiero od 1 miesiąca i biorę narazie pod uwagę to iż uszczelka była zrobiona a układ nie wyczyszony, oleju w silniku nie ubywa ani nie przybywa, z rury też nie kopci, straty w mocy nie czuje, ubytek płynu minimalny na ponad 1000km które już zrobiłem dolałem może 0,5l. Może chłodnica się zapchała tym syfem co jest w zbiorniczku? Wychylenie wskazówki zanotowałem dzisiaj po raz pierwszy, a jeździłem już w upałach i stałem w korkach i nic się nie działo.

Bardzo proszę o jakieś rady od bardziej doświadczonych użytkowników Roverka :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 03, 2007 17:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciejowy 



Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 4
Skąd: Zakrzewo



Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 09:30   

witam
Najpierw sprawdź czy załącza się wentylator jak temperatura zaczyna rosnąć. Jeżeli nie to coś będzie z wentylatorem (np.czujnik). Jeżeli załącza się a temperatura dalej rośnie to termostat sie zablokował (albo umarł) i układ pracuje na małym obiegu i się samochód grzeje. Rada - wymienić termostat
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 09:43   

karpi przestudiuj dokładnie mój temat dotyczący wskaźnika temperatury i generalnie pracy układu chłodzenia... praktycznie chyba każda ewentualna bolączka została tam poruszona i objaśniona
... poza tym wpisz w szukajce słowo temperatura, wskaźnik itp. a zobaczysz sam ile Ci odpowiedzi forum pokaże ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
karpi 



Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 16:39   

witam,
na nagrzanym silniku nie włącza mi się wentylator
zrobiłem właśnie eksperyment i odłączyłem wtyczke od czujnika tempreratury i wentylator również się nie załączył, wiem że powinien bo jakieś dwa tygodnie temu sprawdzałem rto sobie i po odłączeniu wtyczki przy włączonym silniku wentylator pracował?
rozumiem że mógł się uszkodzić wentylator (silnik, elektryka itp) jak szujać usterki na własną rękę??
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10900
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 16:49   

po pierwsze podaj silnikowi napięcie prosto z akumulatora....
jeśli nie będzie chodził to do wymiany, jeśli będzie chodził to winy trzeba szukać gdzie indziej,
tutaj po pierwsze kabelkologia
po drugie przekaźnik, i bezpiecznik
po trzecie, czwarte i piąte kabelki, kostki i styki :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
karpi 



Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 17:01   

ok, dzieki

pytanie laika, do wentylatora dochodzi kostka oraz dwa kabelki czyli wsumie 4 :) gdzie sie podbiac z zasilaniem zeby nic nie...
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 17:07   

karpi napisał/a:
...
na nagrzanym silniku nie włącza mi się wentylator...
pierwsze pytanie jakie przychodzi mi do głowy to: czy silnik był odpowiednio zagrzany ?
czyli czy osiągnął odpowiednią temperaturę, która to poprzez czujnik, a później komputer podaje sygnał do załączenia wentylatora
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
karpi 



Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 17:09   

silnik z pewnością był dobrze zagrzany, tak ciepło koło maski jeszcze nie było ;) pozatym po odpięciu wytczki z czujnika wentylator powinien się załączyć bezwzględu na temperature, czy nie ? :)
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 17:10   

karpi napisał/a:
... pytanie laika, do wentylatora dochodzi kostka oraz dwa kabelki czyli wsumie 4 :) gdzie sie podbiac z zasilaniem zeby nic nie...
po prostu odłącz kostkę i kabelkami bezpośrednio z akumulatora podaj jednym plus na jeden ze styków silniczka, a drugim kabelkami podaj minus na drugi ze styków ... różnica w połączeniach jedynie wpłynie na to, w którą stronę będzie się wiatraczek kręcił ;)

[ Dodano: Wto Wrz 04, 2007 5:14 pm ]
karpi napisał/a:
silnik z pewnością był dobrze zagrzany, tak ciepło koło maski jeszcze nie było ;) ...
miał temperaturę 100 stopni czy 102, a może 104 :twisted: , bo to akurat ma kolosalne znaczenie
karpi napisał/a:
...pozatym po odpięciu wytczki z czujnika wentylator powinien się załączyć bezwzględu na temperature, czy nie ? :)
a skąd wtedy wziąłby napięcie ? :shock:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
karpi 



Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 18:11   

sprawdzilem wentylator, po zasileniu prosto z akumulatora jest OK

co do temperatury to nie wiem ile bylo, ale jak napisalem na poczatku wskazowka nienbezpiecznie wzrosla troche ponad polowe, dzisiaj doszla do polowy, a zawsze mialem 2mm ponizej

co do czujnika temperatury, czytalem w jakims watku na forum ze jego odlaczenie oszukuje komputer i powoduje zalaczenie wentylatora, jakies 2 tygodnie temu odlaczylem zaciski z tego czujnika na lekko cieplym silniku i wentylator chodzil

dodam iz mam zamontowana nie fabryczna klime, czyli posiadam jeden wentylator i zawsze gdy wlaczalem klime za chwilke wlaczal sie wentylator, a teraz sie nie uruchamia, klima chodzila kolo minuty, wiecej nie probowalem bo nie chcialem doprowadzic do jakies awarii

HELP :cry:
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10900
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 19:21   

Cytat:
a skąd wtedy wziąłby napięcie :shock: ?

napięcie do wentylatora nie idzie przez czujnik
czujnik podaje jedynie sygnał do komputera o aktualnej temperaturze, a to komputer daje sygnał do przekaźnika, żeby włączył wentylator.

Teraz pozostaje sprawdzić czy kabelki nie sa przerwane i czy bezpiecznik, i przekaźnik od wentylatora jest :???:
w wyśledzeniu tychże powinna pomóc instrukcja,
Jeśli klima jest dokładana, to chyba przekaźnik powinien być standardowy do wentylatora, więc możesz go zastąpić którymś obok, powinno tam być kilka takich samych, tylko do innych rzeczy podłączonych :cool:
(chyba, że w R200 jest inaczej niż w 400 :???: )

jak chcesz mieć pewność to odpal RAVE i prześledź schemat :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
karpi 



Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 20:36   

wiem ze czujnik nie daje napiecia, dlatego bede szukal przyczyny po stronie przekaznika, bezpiecznika, i wogole elektryki. komp jest raczej sprawny bo zrobilem test, mianowicie na zimnym silniku wypiolem wtyczke od czujnika temperatury i umiescilem tam rezystor ok 150ohm, nastepnie odpalilem maszyne, dalo rade ale bylo ciezko, obroty wskloczyly odrazu na 800 a nie na 1500 (ssanie) co jest oznaka ze do komputera doszedl sygnal z czujnika informujacy iz silnik jest nagrzany i nie trzeba wzbogacac mieszanki

tak wiec zostalo mi tylko sprawdzenie jak przebiega droga sygnalu od kompa do wentylatora :)

ps. czy mozna jezdzic bez sprawnego wentylatora, stojac w korkach i na czerwonym wylaczac silnik?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10900
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 21:44   

w zasadzie to powinno wystarczyć jak włączysz ogrzewanie ma maxa :???:
przy obecnej pogodzie to chyba nawet się nie będziesz aż tak mocno gotował w samochodzie :wink:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 04, 2007 21:48   

jesoooo, ale ja się głupio zapytałem :shock:
... źle przeczytałem , a jeszcze gorzej zrozumiałem ...
skojarzyłem ("... po odpięciu wytczki z czujnika wentylator ...") po odpięciu wtyczki wentylatora :oops:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
karpi 



Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 16:09   

no i juz po problemie

autko odstawilem do elektryka ktory zdiagnozowal przepalenie czujnika temperatury i zamontowal mi jakis zamiennik od forda, niby to to samo...

czujnik ten znajdowal sie na obudowie wentylatora (przez chwile chcialem to sprawdzic ale nie wiedzialem co to jest) , przegladajac schemat elektryczny nie widac aby takowy czujnik tam byl, moze ktorys z klubowiczow pomoc mi rozwiklac ten problem? moze mam inny wentylator niz stadardowe?

pozdrawiam
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10900
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 16:24   

czujnik na obudowie wentylatora? :???:
możesz zrobić temu zdjęcie? mi przychodzi do głowy tylko termik, czyli zabezpieczenie przeciążeniowe silnika, nie wiem jaki czujnik jeszcze mógłby tam być :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 14:46   

Jeżeli Ty masz jakiś czujnik temperatury na obudowie wentylatora to masz coś pokombinowane.
Być może elektrykowi chodziło o coś innego, tylko tak niezręcznie "to" nazwał...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
karpi 



Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 22:30   

no juz wiem ze to jest tzw. termik, mialem przeczucie ze to cos moze byc przyczyna awarii ale nie chcialem przekabinowac, poprostu nie wiedzialem co to jest i nie zabieralem sie za rozkrecanie (wedlug schematu RAVE termika nie ma :( ), no i niestety za brak czasu, wiedzy i obawy przed jazda bez wentylatora sie placi...szkoda
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10900
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Wrz 08, 2007 11:24   

Dziwne, ten silnik chyba nie jest jakoś specjalnie narażony na przeciażenia, żeby zwykły bezpiecznik nie wystarczył :???:
W kazdym razie u siebie nic takiego nie zauważyłem...
Ciekawe czy elektryk go wymienił czy poprostu ominął :???:
Tak czy inaczej dobrze że już wszystko w porządku :)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
karpi 



Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 30
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Wrz 09, 2007 13:51   

wymieniony jest na nowy (jeszcze nie sprawdzalem)
z tego co mówił elektryk ten termik odpowiada za wolniejsza/szybszą prace wentylatora w zależności od temperatury

ps. ile kosztuje taki termik?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i] Podniosła się temperatura.
leszczu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Sro Lip 21, 2010 18:58
leszczu
Brak nowych postów [R214i] Problem z temperaturą silnika/wentylator
Tomexo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Lis 03, 2012 21:21
robsson78
Brak nowych postów [r200] temperatura
zipen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 32 Pią Sie 16, 2013 16:47
robsson78
Brak nowych postów [R 200 1.6 `98r] Temperatura silnika
Po raz setny...
wild_weasel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Wto Cze 03, 2008 16:40
piter34
Brak nowych postów [R216 1.6 16V 96R] TEMPERATURA
t1986 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pią Cze 11, 2010 23:43
Gonia



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink